Sensonic ongelmia...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Sensonic ongelmia...
Moikka vaan kaikille...olisi ongelma seuraavanlainen, sensonic vaihtaa vapaalle ihan itsestään (ainoastaan nelosvaihteella) ajonaikana (keppi ei liiku mihinkään). Onko kenelläkään täällä ollut joskus (jolla ollut sensonic) vastaavia ongelmia. Sattumalta tämä ongelman huomasin (yleensä en edes käytä nelosta vaan heitän suoraan kolmoselta vitoselle) nyt olen käyttänyt kaikkia vaihteita eikä ongelma ole kuitenkaan hävinnyt (olettaen, että olisi kalibroinut itse itsensä).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Sensonic ongelmia...


Minä sanoisin että hankkiutukaa äkkiä normaalikytkimistä eroon, ovat pirun huonoja käyttää ja epävarmoja, eikä noissa pikkusaapeissa ole edes jalkatilaakaan sille yhdelle ylimääräiselle polkimelle.Olli Kinaret kirjoitti:Sensonicciä ei ole koskaan ollut, mutta mitä olen täältä lukenut niin hankkiudu siitä eroon.
Kannattaa asentaa Sensonic.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tai sentronicng900aero kirjoitti:Minä sanoisin että hankkiutukaa äkkiä normaalikytkimistä eroon, ovat pirun huonoja käyttää ja epävarmoja, eikä noissa pikkusaapeissa ole edes jalkatilaakaan sille yhdelle ylimääräiselle polkimelle.Olli Kinaret kirjoitti:Sensonicciä ei ole koskaan ollut, mutta mitä olen täältä lukenut niin hankkiudu siitä eroon.
Kannattaa asentaa Sensonic.

Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Re: Sensonic ongelmia...
Laitetaanpa tänne, kun tuntuu pientä ongelmaa olevan.
Aamulla vielä toimi moitteettomasti, nyt iltapäivällä oli ensin hirvittävän jäykkä vaihtaa kakkoselle ja myöhemmin myös kolmoselle. Sitten taas alkoi toimimaan, mutta tuntuu, että keppi liikkuu paljon. On siis jotenkin löysän oloinen, toivottavasti vain kuvittelen. Välillähän se on startatessa vilauttanut valoa, että laatikkoa olisi syytä tarkistella, mutta en ole asiasta kamalan huolissani ollut, koska samalla startatessa vilahtavat kaikki merkkivalot check enginestä ABS:iin, joten kuvittelin sen olevan vain ilmoitus, että merkkivalot toimivat. Toivottavasti tämä välinpitämättömyys ei nyt koidu Saabin kohtaloksi...
Joko se pitää manuaaliksi muuttaa? Sehän taas taitaa maksaa jo auton arvon verran? Autona siis 900S vuosimallia -96.
Aamulla vielä toimi moitteettomasti, nyt iltapäivällä oli ensin hirvittävän jäykkä vaihtaa kakkoselle ja myöhemmin myös kolmoselle. Sitten taas alkoi toimimaan, mutta tuntuu, että keppi liikkuu paljon. On siis jotenkin löysän oloinen, toivottavasti vain kuvittelen. Välillähän se on startatessa vilauttanut valoa, että laatikkoa olisi syytä tarkistella, mutta en ole asiasta kamalan huolissani ollut, koska samalla startatessa vilahtavat kaikki merkkivalot check enginestä ABS:iin, joten kuvittelin sen olevan vain ilmoitus, että merkkivalot toimivat. Toivottavasti tämä välinpitämättömyys ei nyt koidu Saabin kohtaloksi...
Joko se pitää manuaaliksi muuttaa? Sehän taas taitaa maksaa jo auton arvon verran? Autona siis 900S vuosimallia -96.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Sensonic ongelmia...
Tarkasta vaihdevivuston välykset. Voi olla ihan mekaanista kulumaa puslissa.Nisse kirjoitti:Laitetaanpa tänne, kun tuntuu pientä ongelmaa olevan.
Aamulla vielä toimi moitteettomasti, nyt iltapäivällä oli ensin hirvittävän jäykkä vaihtaa kakkoselle ja myöhemmin myös kolmoselle. Sitten taas alkoi toimimaan, mutta tuntuu, että keppi liikkuu paljon. On siis jotenkin löysän oloinen, toivottavasti vain kuvittelen. Välillähän se on startatessa vilauttanut valoa, että laatikkoa olisi syytä tarkistella, mutta en ole asiasta kamalan huolissani ollut, koska samalla startatessa vilahtavat kaikki merkkivalot check enginestä ABS:iin, joten kuvittelin sen olevan vain ilmoitus, että merkkivalot toimivat. Toivottavasti tämä välinpitämättömyys ei nyt koidu Saabin kohtaloksi...
Joko se pitää manuaaliksi muuttaa? Sehän taas taitaa maksaa jo auton arvon verran? Autona siis 900S vuosimallia -96.
PS. Yhdestä hankinnasta jäi Sensonicin osia n. kpl, joten ne saa hyvinkin edullisesti tarpeeseen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Sensonic ongelmia...
Juu, eli näyttäisi/tuntuisi siltä, ettei vaihteet ole ihan asennossa.
Esimerkiksi, kun vitonen on päällä, keppi on melkein suorassa eteenpäin, eli käytännössä siinä, missä sen kuuluisi olla kolmonen päällä. Lisäksi ykkönen ja kakkonen päällä keppi heiluu ja liikkuu keskemmäs siitä, missä sen kuuluisi oikeasti olla.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia, että tietäisi suunnilleen mistä vikaa hakea. Nakertaa, mutta tuntuisi, ettei kovin vakava vamma ole kyseessä. Merkkivalo ei tietenkään tiedä mistään mitään, sen mielestä kaikki on ok. Nekin on kohtalaisen turhat keksinnöt koko valot.
Esimerkiksi, kun vitonen on päällä, keppi on melkein suorassa eteenpäin, eli käytännössä siinä, missä sen kuuluisi olla kolmonen päällä. Lisäksi ykkönen ja kakkonen päällä keppi heiluu ja liikkuu keskemmäs siitä, missä sen kuuluisi oikeasti olla.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia, että tietäisi suunnilleen mistä vikaa hakea. Nakertaa, mutta tuntuisi, ettei kovin vakava vamma ole kyseessä. Merkkivalo ei tietenkään tiedä mistään mitään, sen mielestä kaikki on ok. Nekin on kohtalaisen turhat keksinnöt koko valot.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Sensonic ongelmia...
Onko kepissä ylimääräistä väljää? Todennäköisesti vaihdekepiltä menevän tangon toisessa (moottorin) päässä oleva nailon pusla on loppu. Myös vivustossa olevat holkit voivat olla kuluneet.Nisse kirjoitti:Juu, eli näyttäisi/tuntuisi siltä, ettei vaihteet ole ihan asennossa.
Esimerkiksi, kun vitonen on päällä, keppi on melkein suorassa eteenpäin, eli käytännössä siinä, missä sen kuuluisi olla kolmonen päällä. Lisäksi ykkönen ja kakkonen päällä keppi heiluu ja liikkuu keskemmäs siitä, missä sen kuuluisi oikeasti olla.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia, että tietäisi suunnilleen mistä vikaa hakea. Nakertaa, mutta tuntuisi, ettei kovin vakava vamma ole kyseessä. Merkkivalo ei tietenkään tiedä mistään mitään, sen mielestä kaikki on ok. Nekin on kohtalaisen turhat keksinnöt koko valot.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Sensonic ongelmia...
Mielestäni on. Ainakin tuntuu hemmetin löysältä ja väljältä. Vähän niin kuin se olisi vain "sielläpäin". Vitonen tosiaan on tarkalleen sillä kohdalla missä oikeasti on kolmonen, ikään kuin jokaisen vaihteen lovi olisi siirtynyt pykälän verran vasemmalle. Ainoastaan pakki löytyy sieltä mistä pitääkin.9000LPT kirjoitti:Onko kepissä ylimääräistä väljää?
Uskaltaakohan tuolla ajaa, vai meneekö se vielä kokonaan ajokunnottomaksi?
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Sensonic ongelmia...
Joo maksoihan se 1100€ töineen päivineen (Keuruun autossa)Nisse kirjoitti:Laitetaanpa tänne, kun tuntuu pientä ongelmaa olevan.
Joko se pitää manuaaliksi muuttaa? Sehän taas taitaa maksaa jo auton arvon verran? Autona siis 900S vuosimallia -96.
- Mulla tutkittiin silloin tuota kun se lopulta hajosi kokonaan (ei mennyt enään mikään vaihde silmään), että tuossa vaihdekepissä olevassa sensorissa oli vikaa (täysin pimeenä).
Mutta ei tuo sun vikasi kyllä kuulosta Sensonic vialta oliskohan vaihteen siirtimessä jotain
Re: Sensonic ongelmia...
Terve9000LPT kirjoitti:Tarkasta vaihdevivuston välykset. Voi olla ihan mekaanista kulumaa puslissa.Nisse kirjoitti:Laitetaanpa tänne, kun tuntuu pientä ongelmaa olevan.
Aamulla vielä toimi moitteettomasti, nyt iltapäivällä oli ensin hirvittävän jäykkä vaihtaa kakkoselle ja myöhemmin myös kolmoselle. Sitten taas alkoi toimimaan, mutta tuntuu, että keppi liikkuu paljon. On siis jotenkin löysän oloinen, toivottavasti vain kuvittelen. Välillähän se on startatessa vilauttanut valoa, että laatikkoa olisi syytä tarkistella, mutta en ole asiasta kamalan huolissani ollut, koska samalla startatessa vilahtavat kaikki merkkivalot check enginestä ABS:iin, joten kuvittelin sen olevan vain ilmoitus, että merkkivalot toimivat. Toivottavasti tämä välinpitämättömyys ei nyt koidu Saabin kohtaloksi...
Joko se pitää manuaaliksi muuttaa? Sehän taas taitaa maksaa jo auton arvon verran? Autona siis 900S vuosimallia -96.
PS. Yhdestä hankinnasta jäi Sensonicin osia n. kpl, joten ne saa hyvinkin edullisesti tarpeeseen.
Minkälaisista osista olisi kysymys kun mulakin on senso tuossa cabbessa on kylläpelittänyt ihan ok (kop kop) . Jos vaikkavarelle hankkisi?
Terv. Heikki T
Hese
Re: Sensonic ongelmia...
Pääyksikkö, vaihdelaatikon tunnistin ja vaihdekeppi tunnistimineen ja jotain muita pikku hilpetöörejä. Riisuttu pois, kun on ruvennut oireilemaan satunnaisesti ja kytkin oli ilmeisesti loppu.387 kirjoitti: Terve
Minkälaisista osista olisi kysymys kun mulakin on senso tuossa cabbessa on kylläpelittänyt ihan ok (kop kop) . Jos vaikkavarelle hankkisi?
Terv. Heikki T
Nopeasti toimimalla saa huomenna hakea Tampereelta ja kuun vaihteessa Helsingistä. Vaivan palkkana voisi hintana pitää vaikka mäyräkoiraa nalleoluen lempijuomaa.
En varsinaisesti ole myymässä, mutta kiinnostuneelle voin toimittaa yllä olevaan vaivanpalkaan (vain nouto em. paikoista/JKL seudulla).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Sensonic ongelmia...
Onneksi ohjekirjan mukaan oli kuten toivoin ja arvelin, eli check acs -valon kuuluu vilahtaa startatessa. Kunhan se sammuu sitten, niin valtakunnassa on kaikki hyvin. Kunhan nyt pääsee täältä pohjoisesta kotiin, niin on aika etsiä Saabin oikea ongelma.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Sensonic ongelmia...
No niin, eli vaihteensiirtomekanismin uusimiseksi taisi mennä. Näin ainakin olin kuulevinani, kun asiasta ilmoitettiin, oli tosin sen verran kiire ja hälinää, että meni koko puhelu hieman ohi.
175 euroa maksaa uusi ja parin tunnin työ päälle. Osa saapunee loppuviikosta. Oi autuutta.
Kenelläkään kokemuksia tämän uusimisesta? Iso projekti?
175 euroa maksaa uusi ja parin tunnin työ päälle. Osa saapunee loppuviikosta. Oi autuutta.
Kenelläkään kokemuksia tämän uusimisesta? Iso projekti?
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02