900 2.0t -96 vuotaa jäähytin nestettä,mistä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pena78
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 13:02

900 2.0t -96 vuotaa jäähytin nestettä,mistä?

Viesti Kirjoittaja pena78 »

Eli oli aamulla tallin lattialla lätäkkö jäähytin nestettä ja onhan tuo jo jonku aikaa sitä vieny...
Mut en saa selvää missä tuo vuoto on?

Tyyppi paikkoja siis kyselen? :?
Jätin auton käyntiin pihalle jotta näkisin lumesta mut eipä tullu tippoja? :(
Ja aivan kuin lohkolämmitin ei pelais..?
Auto ei myöskään jaksa pitää lämpöjä ajaessa,liekko termari sökö mut parkissa nostaa normaaliin!

Autollani aj.370tkm. ja ei tietääkseni mitään tehty koneelle(aukaistu)?

APUJA!!!
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

voisikohan lohko lämmittiminen vastus vuotaa :roll: ei ainakaan pois suljettu noissa kilometreissä.taikka syylärin kenno vuotaa!
pena78
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja pena78 »

havaintoja..
Parkissa lämmöt pysyy hyvin mutta ku lähtee ajamaan tippuu lämmöt lähes pois!? :cry:

Pahvia keulassa!
Toinen huolestuttava havainto ylä vesi letku turpoo ihan älyttömästi(paisunta säiliöön tuleen kova paine kans ,aivan kuin ei kiertäis kunnolla ku lämmöt laskee ajaessa) ku lämmöt putoo ajossa mut turvotus laskee parkissa kun lämmöt nousee normaaliin,vettä höyryää jostain mutta ei pulputa..
Kun turvotus menossa putket ovat aika viileät ei siis kuumat!

Laatikon päällä ehkä nestettä niiku etu puolelta kahtoen takana eli tuulilsin puolella!?

lämmintä/haaleaa tulee ajossa kyllä sisälle tasaisesti,eikä vedet eikä öljyt ole sekaisin!

On ihme vika??
Voiko vanha ja väsyny termari tehä tuommoista? :?
Huom. tänään oli pakkasta -25-30 astetta ku ajelin n.230km. välillä pysähdellen ja seuraillen tilannetta ja nostattelin lämpöjä..

Auttakkee!!!

Nii ja check engine valoki sytty mut luulen että lambda ei tykänny tuosta kylmä hommasta eli kait käypi rikkaalla ku lämmöt laskee!?
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Vaihappa se termari ekana ja kato mikä sen jälkeen hajoaa.Tai mistä vuotaa.
pena78
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja pena78 »

Missä termostaatti sijaitsee ja oisko kuvia?
Nollaantuuko boksi ku ottaa akun kengän irti että sais tuon chek engine valon pois palamasta!?
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

pena78 kirjoitti:Toinen huolestuttava havainto ylä vesi letku turpoo ihan älyttömästi(paisunta säiliöön tuleen kova paine kans ,aivan kuin ei kiertäis kunnolla ku lämmöt laskee ajaessa) ku lämmöt putoo ajossa mut turvotus laskee parkissa kun lämmöt nousee normaaliin,vettä höyryää jostain mutta ei pulputa..
Kun turvotus menossa putket ovat aika viileät ei siis kuumat!
Mulla teki tuota samaa ylävesiletkun turvotusta kun kansipahvi vuosi. Ja paisuntasäiliössä oli ihan älyttömät paineet. Kaks vesiletkua piti haljeta ennenkuin jaksoin vaihtaa kansipahvin ja nyt ei enää turvota eikä kerää painetta.

Kannattaa varata ilmastoiti teippiä ja nestettä reilusti takaluukkuun ettei matka katkea sitten kun tuo letku halkeaa. Tai sitten voit etukäteen vetää siihen kunnon teipit ympärille niin ei niin helposti ratkea. Sitten voit kikkailla niin että kierrät paisuntasäiliön korkin täysin kiinni ja avaat sitä esim. puoli kierrosta auki niin se päästää tasaisesti painetta karkuun.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

saabi 2.0 kirjoitti:voisikohan lohko lämmittiminen vastus vuotaa :roll: ei ainakaan pois suljettu noissa kilometreissä.taikka syylärin kenno vuotaa!
Onko tuo vastuksen vuotaminen kuinka yleistä. Omassa NG:ssä (227tkm ajettu) näyttää vuotavan nestettä tuolta lohkarin välistä. Olen tuota jo hiukan kiristänytkin. Ennen ensimmäistä kiristystä vastus oli hiukan löysällä ja sitä pystyi kääntelemään hiukan. Kiristämisestä huolimatta tuntuu vieläkin vähän vuotavan.

Kuinka paljon tuota uskaltaa kiristää, vai auttaako jos löysäisi ja yrittäisi vähän naputella sisäänpäin ja kiristää, vai pitääkö vaan lampsia kauppaan ja ostaa uusi mötikkä :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Muksu kirjoitti: Kuinka paljon tuota uskaltaa kiristää, vai auttaako jos löysäisi ja yrittäisi vähän naputella sisäänpäin ja kiristää, vai pitääkö vaan lampsia kauppaan ja ostaa uusi mötikkä :roll:
Joku aika sitten laittelin vastuksen Saabin lohkoon, ja ainakin Defassa näytti tosi hintelältä ne kiristys "siivekkeet" mitkä lohkon sisään leviävät, pellistä prässätyt lirvakkeet..

Jos vuotaa niin itse ainakin suosiolla ottaisin vastuksen irti ja vaihtaisin uuden O-renkaan, sehän siellä tiivistää ja ei oikein voikaan kiristyä mihinkään, koska on vain vastuksen lieriömäisen kyljen ja propunreiän välissä.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Minuteman kirjoitti:Jos vuotaa niin itse ainakin suosiolla ottaisin vastuksen irti ja vaihtaisin uuden O-renkaan, sehän siellä tiivistää ja ei oikein voikaan kiristyä mihinkään, koska on vain vastuksen lieriömäisen kyljen ja propunreiän välissä.
Tuokin on Defa nimenomaan. Itsellläni ei ole juurikaan käsitystä siitä, millaiselta tuo palikka näyttää toiseltapuolelta, eli juurikin nuo kiinnityshampaat ym. Millainen O-rengas tuonne tulee? Vaihtaminen nyt ei pitäis olla paha nakki ja saa samalla vaikka vaihtaa jäähdytinnesteetkin, kun sitä pihalle vyöryy paljolti lähtökohtaisestikkin. :?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuosta pitäisi ilmetä minkälainen kiinnitys on, uuden kun ostin Saabiin niin kiinnitys oli tuo "levittyvä T" . http://www.defa.com/doc/23939.970208468.6Asennusmv.pdf

Ainakaan Motosta ei näytä saavan O-rengasta varaosana, mutta esim. laakeriliikkeestä luulisi löytyvän, kun sanoo mihin käyttöön ja mitä sen tulee kestää.
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Viesti Kirjoittaja palle »

O- renkaita pystyy kätevästi tekemään itsekin. Alan liikkeet myyvät o- rengas tavaraa kelalta, ja päät saa kunnon pikaliimalla yhdistettyä. Itse tein og:n bensapumpun "ison mutterin" alle renkaan kelatavarasta kun en saanut originaalirengasta (20€) pitämään. Se on ollut ja pitänyt nyt noin 4 vuotta.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Parin tunnin sessio takanapäin. Kävin paikallisesta laakeripuljusta kysymässä tuota O-rengasta, jonka mitat onneksi löysin netistä. Pitkällisen purkamisen jälkeen sain vastuksen irti, mutta tuo hankkimani O-rengas olikin profiililtaan pyöreä, toisin kuin se Defan oma punainen, joka oli litteä. Laitoin tuon uuden tiivisteen siihen vanhan kaveriksi siten, että se tuli tuohon ulkoreunalle, eli näkyy mötikän välistä, kun fikkarilla katsoo. Mikäli tuo ei auttanut, niin täytynee sitten tuo korjaussarja hankkia.
(Aiemmin päivällä kävin varaosaliikkeestä jäähdytinnestettä, niin kysäisin tuohon Defan "korjaussarjaa". Ei ollut hyllyssä mutta tilaamalla sais ja hintaa noin 10-15€)

Oli taas vaan aikamoinen purkaminen, kun aluksi oletin, että saan mötikän ulos ilman pakosarjan irroitusta/löysäämistä. Ensin yritin vähän löysätä pakosarjaa lisätilan aikaansaamiseksi, mutta ei auttanut. Seuraavaksi päätin kääntää tehostimen pumpun sivulle, jotta pakosarjaa saa raotettua enemmän, mutta sen kolmas pultti olikin niin näppärässä paikassa, että suodatinkotelokin piti irroittaa. (kotelon torvenhan jo irroitin, että sain tilaa hihnankiristimen vapauttamiseen)

Jos tuo nyt vielä vuotaa, niin ensi kerralla tuo purkaminen käykin sitten jo kokemuksella :roll: :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ettei vain olisi ajan kanssa muotoutunut uraan sopivaksi eli neliskanttiseksi tämä O-rengas, meinaan tuossa omassa Defan vastuksessa uusi O-rengas oli punainen ja profiililtaan pyöreä..?

Hankalassa paikkaahan se vastus on ronkkia, minä hurja asensin Turbopommariin vastuksen irrottelematta pakosarjaa tai mitään, oli kyllä kädetkin sen jälkeen kuin kissarankkurilla ikään..
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Ettei vain olisi ajan kanssa muotoutunut uraan sopivaksi eli neliskanttiseksi tämä O-rengas
Voipi olla hyvinkin mahdollista...Kyllä sitä itsekkin voisi vähän muotoaan muuttaa, jos pitäisi tuossa välissä maata 11 vuotta :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Tarina jatkuu taas. Hain varaosaliikkeestä tuon Defan korjaussarjan. Ei ollut hyllyssä, mutta myyjä oli senverta fiksu kaveri, että ruuvasi nuo osat irti uudesta vastuksesta ja sanoi tilaavansa myöhemmin uudet tilalle, niin ei tarvinnut odottaa tavaran saapumista. Kyllähän tuo vanha O-rengas (oik.) oli vähän lytyssä. Tällä kertaa selvisin pelkästään hiukan pakosarjaa löysäämällä ja sain tarpeeksi tilaa työhön. Lopuksi vaihdoin jäähdytysnesteet kokonaan.

Kuva

Huominen aamu näyttää lopullisen totuuden :roll:
Hintaa korjaussarjalle tuli 25€

EDIT: Ei vuoda enää :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin