9-3 -01 2.0t 150hv töksähtää kiihdytettäessä!?
9-3 -01 2.0t 150hv töksähtää kiihdytettäessä!?
Jees eli tuli hankittuu tollane saapas. Heräs tossa vaa kysymys et onko joku saabin ominaisuus vai miks veto tuntuu loppuvan n. sekunnin ajaks kun kiihdyttää kaasu pohjas esim. 2-vaihteella. Töksähdys tuntuu muistaakseen n. 3000-4000 kierrosten välillä, ja tosiaan tämä "uuvahdus" kestää n. puoli sekuntia - 1 sekunti. ensin nykäisee hyvin jo 2500 mutta se loppuu ja sitten taas mennään niin pirusti autolla ajettu 119 000km ja huollot tehty ajallaan... vika vai ominaisuus? moottorista ei kummiskaa kuulu mitn omituisia ääniä...
Toni
"Entinen Honda-mies"
Toni
"Entinen Honda-mies"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Mitenkäs vakioon semmoinen tulisi noilla kierroksilla? Ellei aivan tahaton sellainen.tevisu kirjoitti:Kuulostaa fuel-cutilta.
Tulpista ja kasetista lähtisin moista hakemaan. Mulla oli samaisessa kulkineessa samankaltaista vikaa eli pientä nykimistä tasaisesti kiihdytettäessä 2000->5000. Kasetin vaihto auttoi. Mutta tuohan kuuluu tod.näk niihin kasetin takuuvaihtojen piiriin joten älä ainakaan heti uutta osta. Tai kysele joska joku lainais testiin hetkeksi josko kasetin vaihto auttaisi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ei taidettu mainita onko vakio vai ei... Jospa on joku harakiri-viri?Psychocowboy kirjoitti: Mitenkäs vakioon semmoinen tulisi noilla kierroksilla?
Kokeile polkaista nopeasti vaikka 2000 kierroksesta, pitäisi pätkäistä melko nopsaan jos on mankkuvenavika. Voisiko liittyä bensan saantiin? Ahtopainemittari olisi hyvä olla.
jees eli täysin vakio on. oli eilen kun ostin niin huollossa saab-liikkeellä, ja olivat vaihtaneet by-pass venttiilin sieltä. moottorinvikavalo ei pala, joten ei pitäisi olla rikki mitn?
no kokeilen tänään vaihtaa uudet tulpat, niin ilmoittelen auttoiko... 110 000km huolto on tosin tehty vissiin itse entisen omistajan toimesta, joten voi olla että jokin suodatin / tulpat jäänyt vaihtamatta? sehän on se iso huolto tuo 110 000km, missä vaihdetaan mm. bensansuodatin jne?
sytytyskasetti on vaihdettu saabin toimesta uuteen 10-2006, joten se ei varmaan rikki voi olla...?
mutta tosiaan ilmoitan tulppien vaihdon jälkeen miten käy.
no kokeilen tänään vaihtaa uudet tulpat, niin ilmoittelen auttoiko... 110 000km huolto on tosin tehty vissiin itse entisen omistajan toimesta, joten voi olla että jokin suodatin / tulpat jäänyt vaihtamatta? sehän on se iso huolto tuo 110 000km, missä vaihdetaan mm. bensansuodatin jne?
sytytyskasetti on vaihdettu saabin toimesta uuteen 10-2006, joten se ei varmaan rikki voi olla...?
mutta tosiaan ilmoitan tulppien vaihdon jälkeen miten käy.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Näin juuri! Elä turhaan likaa käsiäsi jos on noin uusi tapaus. Takuuseen vaan. Paljonko ajettu tuon 110 tkm huollon jälkeen? Meinaan jos ne tulpatkin on aivan uudet.Eski kirjoitti:Jos ostit autosi eilen liikkeestä, vie se sinne takaisin korjattavaksi takuuseen. Auto voi olla monellakin tavalla rikki, vaikka vikavalot eivät pala...
Eski
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
jooh... ei auttanu vaihto, vanhatki tulpat oli ihan ok:n näköset nii epäilin jo siinä ku irrotin...
vanhat tulpat oli ngk xxx7es ja nää uudet oli xxx6es... lämpöarvo ero vai mikä? kumpaa pitäis käyttää kaupunkiajos ja satunnaises kiihdyttelys? =)
mut joo eli tulpat ei oo vikana ja sytkäkasetti on niin uus et epäilen et se siinkää olis... mikä vois olla seuravaa vaihtoehto ongelmaa? vien auton jokatapaukses takuuhuoltoo, mut kiinnostais vaa tietää jtn etukätee ennen ku sinne vie...
vanhat tulpat oli ngk xxx7es ja nää uudet oli xxx6es... lämpöarvo ero vai mikä? kumpaa pitäis käyttää kaupunkiajos ja satunnaises kiihdyttelys? =)
mut joo eli tulpat ei oo vikana ja sytkäkasetti on niin uus et epäilen et se siinkää olis... mikä vois olla seuravaa vaihtoehto ongelmaa? vien auton jokatapaukses takuuhuoltoo, mut kiinnostais vaa tietää jtn etukätee ennen ku sinne vie...
Jees eli tuli liityttyä stege1 kerhoon ja samalla hävis töksähdys kiihdytyksessä... miten ihmeessä? toisaalta tulppien vaihdon jälkeen vaihdoin akun, jolloin varmaan ecu nollaantui ja on nyt hakenut uudet arvot? vaikka oonkin tietokonealalla duunissa niin kyllä tietokoneiden maailma on ihmeellistä välillä
Vaikka ongelma onkin ratkennut niin heitänpä jatkoksi omia kokemuksia. Itsellä oli juurikin kuvatunlainen ongelma. (ja johon myös minä kyselin täältä neuvoja . Kokeilin seuraavaa:
Tulpat vaihtoon (huoltokirjasta löytyy oikea NGK tyyppi, perustulppa jonka saa lähestulkoon joka maitokaupasta joissa on autotarvikehylly. Siellä halpa, Saabilla kallis). Tulos: ei apua.
DI-kasetti vaihtoon. Mukamas auttoi, mutta oireilu palasi noin kuukauden kuluttua. Mystistä.
Uusi DI-kasetti takuuseen. Taas tuntui hetken paremmalta, mutta jonkin ajan päästä oltiin taas pisteessä "A". Aina vain mystisempää.
Kiinnostus vikaan loppui, kun vaimon auto ja ei ilmennyt vaimon ajossa jossa mennään pintakaasulla.
Hetken päästä koitti 110tkm huolto, jonka jälkeen vika on ollut poissa nyt toista vuotta ja hyvin toimii edelleen. Mitään huolto-ohjelmasta poikkeavaa ei tuossa huollossa tehty. Ei ainakaan niin, että siitä olisi minulle kerrottu. Olisiko niin, että tuossa huollossa vaihtui bensafiltteri, joka olisi sitten ollut kaiken pahan alku ja juuri. Miksi sitten DI-kasettien vaihto tuntui auttavan hetkeksi? Sitä tarina ei kerro.
-Timo-
Tulpat vaihtoon (huoltokirjasta löytyy oikea NGK tyyppi, perustulppa jonka saa lähestulkoon joka maitokaupasta joissa on autotarvikehylly. Siellä halpa, Saabilla kallis). Tulos: ei apua.
DI-kasetti vaihtoon. Mukamas auttoi, mutta oireilu palasi noin kuukauden kuluttua. Mystistä.
Uusi DI-kasetti takuuseen. Taas tuntui hetken paremmalta, mutta jonkin ajan päästä oltiin taas pisteessä "A". Aina vain mystisempää.
Kiinnostus vikaan loppui, kun vaimon auto ja ei ilmennyt vaimon ajossa jossa mennään pintakaasulla.
Hetken päästä koitti 110tkm huolto, jonka jälkeen vika on ollut poissa nyt toista vuotta ja hyvin toimii edelleen. Mitään huolto-ohjelmasta poikkeavaa ei tuossa huollossa tehty. Ei ainakaan niin, että siitä olisi minulle kerrottu. Olisiko niin, että tuossa huollossa vaihtui bensafiltteri, joka olisi sitten ollut kaiken pahan alku ja juuri. Miksi sitten DI-kasettien vaihto tuntui auttavan hetkeksi? Sitä tarina ei kerro.
-Timo-