No niin, tulihan sekin koettua. Vaihdoin takavakaajan hitusen jäykempään malliin. Voi kun kaikki alustanysväykset menisi juuri näin. Pultit pois, vakaaja alas, uusi tilalle, pultit kireälle. Tämän jutun kirjoittamiseenkin meni ehkä kauemmin kuin vakaajan vaihtoon.
Nyt vaan odottelemaan asvalttin kuivumista ja kesänakkeja niin saa tietää miten vaikuttaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
.. Jonka olisi voinut korjata motonetin 10e puslalla, mutta päädyin tilaamaan jenkkilästä läjän legoja taliaferron jäykemmillä punaisilla puslilla.. (kun powerflexit)
Sekä tietty PCS:stä ison kasan puslia... (kuva puuttuu..)
Ohimennen vaihdoin vielä 9kk vanhan scantechin vesipumpun tilalle 10v palvelleen saabin alkuperäisen vesipumpun, kun tuosta meni laakerit...
Ainiin. Mitä tulee ajettavuuteen, niin puskeminen väheni hieman, mutta eipä tuo perä siltikkään ihan heti alta tunnu oikeasti karkaavan vaikka rankemman ohjausliikkeen tekisikin. Kaikinpuolin onnistunut modaus.
Vasta kun lumet sulaa ja pito palaa, niin pääsee oikeasti kattoo, kuinkas jyrkemmätkin risteykset ajetaan nopeusrajoitusten mukaan.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juu, 22mm:hän tuo on, tosiaan se 25mm voisi olla jo liian täräkkä. Tietysti tuon kanssa on tullut liikenneympyröitä kokeiltua, sen mikä näillä liukkailla niitä pääsee. Paremmalta tuntuu, ei lähde perä kuitenkaan heti irti ja meno tuntuu jämäkämmältä. Eipä takapää paljoa kallistele, mutta vasta sulat tiet ja kesänakit totuuden kertoo.
Taisi Hookilla mennä noissa asennuksissa pikku tovi
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Hook kirjoitti:Juu. Mä asentelin itselleni tuon saman vakaajan nyt viikonloppuna.. Paransin samalla ohimmennen myös niitä ei niin helppoja kohteita alustassa.
.. Jonka olisi voinut korjata motonetin 10e puslalla, mutta päädyin tilaamaan jenkkilästä läjän legoja taliaferron jäykemmillä punaisilla puslilla.. (kun powerflexit)
Sekä tietty PCS:stä ison kasan puslia... (kuva puuttuu..)
Ohimennen vaihdoin vielä 9kk vanhan scantechin vesipumpun tilalle 10v palvelleen saabin alkuperäisen vesipumpun, kun tuosta meni laakerit...
Ainiin. Mitä tulee ajettavuuteen, niin puskeminen väheni hieman, mutta eipä tuo perä siltikkään ihan heti alta tunnu oikeasti karkaavan vaikka rankemman ohjausliikkeen tekisikin. Kaikinpuolin onnistunut modaus.
Vasta kun lumet sulaa ja pito palaa, niin pääsee oikeasti kattoo, kuinkas jyrkemmätkin risteykset ajetaan nopeusrajoitusten mukaan.
Hook
On siinä hommaa riittänyt? Olen ymmärtänyt, että varsinkin tuossa puslien vaihtohommassa menee todella todella kauan?
Täytys varmaan etsiä itelle autonropeloija nainen kun iteltä ei nuo hommat taivu
Jurba kirjoitti:Paljonkohan ne lähetyskulut mahtaa olla sieltä ameriikasta tänne?
Ois itselläkin kiinnostusta tuohon takavakaajaan...
Sama täällä, kimppatilausta
Jos tuolta meinaa lähteä tilailemaan vähänkään enempää rautaa, niin helposti tulee rahtikuluiksi satasia.
Esimerkiksi tuo tilaamani setti, joka painoi 73lbs (joku 30-35kg?) http://www.npr.fi/~heikki/Sekalaista/genuine1.jpg
jossa
- 3 takavakaajaa
- 1 etuvakaaja
- 2 moottorin tukikumi
- 1 clämppi
- 4x tukivarsi
lähetykset maksoi suunnilleen 300$ joten yhden vakaajan hinta 3+ määrillä jäänee tuohon 120-150 eur tietämille... Vaikka itse vakaajat maksaa ~80-90$ = 60eur.. plus tulli&alv = 80..90 eur..
Ties vaikka suomessakin osaisivat tuollaisia tehdä, jos on mallikappale.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook kirjoitti:
Ties vaikka suomessakin osaisivat tuollaisia tehdä, jos on mallikappale.
Hook
Siinähän olisi sinulle Hook hyvä bisnes...
Mikäli olen oikein ymmärtänyt ainakin työkalut pysyvät käsissä sinulla hyvin, eikä tuo nyt tosiaan mallin mukaan voi olla mikää mahdoton tapaus valmistaa.
Jos kyseessä olisikin pelkkä koriste esine, mutta kun kyseessä on tietynlaiset joustoominaisuudet edellyttävä metallikappale, niin täytyy tuohon tehdä oikeanlainen karkaisu ja päästäminen, eli kyllä tuo ihan oikean jousipajan hommia on noita tehdä jos haluaa muutakin kun näköiskappaleen lättäraudasta ja vanhasta rautakangesta....
Tutkitaan ja selvitellään.. Onhan mulla ainakin mallikappale mistä teettää
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Selvittelin taannoin hieman tuota asiaa ja totesin seuraavan ongelman omasta vinkkelistä katsottuna:
Pienen erän materiaalien hankinta voi olla melko vaikeaa ja pelkän materiaalin hinta pienissä erissä noussee kohtuu hintavaksi.
Muotoilu ja hitsaaminen ei tuota minkäänlaisia ongelmia, taipuu ja lastuaa ihan normaalisti. Jousiteräksestä tulee "jousi" vasta lämpökäsittelyn jälkeen - joka onkin se ongelmallinen. Kappaleella on nimittäin sen verran kokoa (pituus), että moista uunia joutuisi ehkä vuorkaamaan ja taas kustannukset nousevat.
Selvittämisen arvoinen asia kuitenkin, muutaman palikan pitää loksahtaa paikoilleen - muuten homma ei kannata.