Vapaammin virtaavaa ilmansuodatinta haussa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ola
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Elo 01, 2006 21:42
Paikkakunta: Helsinki

Vapaammin virtaavaa ilmansuodatinta haussa

Viesti Kirjoittaja ola »

Auto on 9-3 aero vm.2001. Kiinnostaisi lähinnä se juttu vakiokotelon muokkaamisesta. En löytänyt haulla sitä... :?
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

doc-powerista bsr:n optiflow kitti? 150€ ja on "bolt-on" kitti? ei mun mielest paha hinta, ja kai siitä jotain hyötyä on varsinkin bsr:n stage1:n kaa?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

biltemasta semmonen reflexi- putki siihen, mitä käytetään supparikoteloissa...
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

HorGrath kirjoitti:doc-powerista bsr:n optiflow kitti? 150€ ja on "bolt-on" kitti? ei mun mielest paha hinta, ja kai siitä jotain hyötyä on varsinkin bsr:n stage1:n kaa?
Älä ihmeessä ainakaan tuohon mene tuhlaamaan. Ihan toivoton kapistus. Imee vaan kuumaa ilmaa kun se on ihan siinä moottorin vieressä. Ainoa "hyöty" on kovemmat imu-äänet :roll: Ja sitäpaitsi MAF tykkää hyvää pidemmän päälle.

Jos välttämättä haluaa kartiofilsun laittaa niin ainoa "fiksu" paikka sille on puskurissa, sumarin takana. Toki joissain malleissa joutuu rakentamaan pienen suojalevyn jottei hörppää vettä.

Orkkis paperifilsu ja putsarikotelo (Trionic 7) riittävät ongelmitta +350hv joten ihan heti sitä ei ainakaan tuon tehon puolesta tarvitse lähteä päivittämään : )
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Yksi versio boksin modaamisesta (tosin tässä T5): http://www.lehigh.edu/~cak7/Upgrades/St ... ntake.html

Jotkut ovat myös porailleet jonkinlaisia reikiä tuohon putsarikoteloon, mihin kohtaan ja minkä kokoisia en tiedä..
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

pade kirjoitti:
Jos välttämättä haluaa kartiofilsun laittaa niin ainoa "fiksu" paikka sille on puskurissa, sumarin takana. Toki joissain malleissa joutuu rakentamaan pienen suojalevyn jottei hörppää vettä.
Ite ranetin optiflowlle kurkkuputken sielt sumarin takaa, et saa ees jostain viileetä ilmaa..
Se hyöty taitaa tosiaan olla aika olematon näissä laillisissa autoissa mut onpahan sentään racemmat äänet.. :wink:

Se tosiaan miten kannattavaa on laittaa T7 koneeseen optiflow on jokaisen oma asia, itse olen sitä mieltä että oikein ja tarpeeksi usein puhdistettuna on huoleton..
Kertokoon ne lisää joilla T7 sellanen löytyy..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

hyvin on toiminu mul T7:ssa vaik en todellakaan ahkera putsaaja oo...noh tosiaan ei siit putsimisest haittaakaan oo... :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jokku näppärä vois laskea imupinta-alat vakio suodatin vs. "opti-flow" JR kartio ;)
Ei se pinta-ala vaan se muoto, ääh vai mite se nyt meni :lol:
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vigge kirjoitti:Jokku näppärä vois laskea imupinta-alat vakio suodatin vs. "opti-flow" JR kartio ;)
Ei se pinta-ala vaan se muoto, ääh vai mite se nyt meni :lol:
...vai MANNI :lol:
9-3.1972
Vastaa Viestiin