9-3 aero tyyppiviat (autoa tuomassa->tuotu)?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vakio turbo toimii periaatteessa myös 95:lla, mutta taloudellinen säästö on hyvin kyseenalainen...

Jos ja kun trionic havaitsee nakutusta voimakkaammassa kiihdytyksessä, niin se rikastaa seosta ja myöhäistää sytkää estääkseen nakutuksen.(puottaen näinollen samalla moottorin bensa/teho suhdetta..) Jos tämä ei auta, niin laskee myös ahtoja.... (ja puottaen myös tehoja..)

Summasummarum. Aja 98:lla, saat käytännössä enemmän bensastasi irti.
Lastutetuissa tai enemmänkin viritetyissä 98 (+..) on yleensä vaatimuksena "turvalliselle" toiminnalle.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

9-5T kirjoitti:
peinu kirjoitti: Kattele, että huoltokirja on kunnossa, eli 10tkm, 30tkm, 50tkm jne. parin tuhannen kilsan sisään. Huohotinongelmien takia noita moottoreita on mennyt, mutta kun huoltokirja on kunnossa hoitaa valmistaja kulut.
Tässä vaiheessa myöhäistä mutta kun etsitään 5v/50000km ajettua, määrää aika huoltovälin(1v) eikä kilometrin mukainen huolto riitä.
Omassa menee ainakin ihan nätisti moottoritakuun piiriin, takuukäsittely on jo tehty. Huoltokirja täydellinen=ei onglemia (itse-asiassa yksi leima puuttui, mutta onneksi huollosta on kuitti).
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Kävimpä paikallisessa varaosaliikkeessä kysymässä lohkolämmitintä autoon, mutta eivät suoralta kädeltä osanneet myydä. Tarjosivat säteilylämmitintä mutta eikös sellainen ole vasta 03->?

Eli mikä olisi tuohon sopiva lämppäri, sopiiko kaikkiin 9-3:iin sama?
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 aero tyyppiviat (autoa tuomassa->tuotu)?

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Moikka!

Paluu saabiin sitten 900:sen monta vuotta sitten näyttää todennäköiseltä kun maksoin äsken käsirahan Ruotsiin -03 mallin 9-3 Aerosta. Kilometrit maltilliset vajaa 100tkm ja alkuun käytetty merkkihuolloissa. Lisätietojen perusteella mitä sain, kaikki vaikuttaa (liian...) hyvältä. Anyway lauantaina nouto ja sitten sen näkee. Vaadin katsastusta ja sen suorittivat, laakista läpi.

Niin se kysymys, miten todentaa helposti "huohotinremppa ja sytkäkasetti" suoritetuksi?

Nopsaan koitin kaivaa mutta ei osunut silmään. Pitää perehtyä perheen uuteen tulokkaaseen ja sen ominaisuuksiin paremmin kun se kotiutuu.

Tämä oli osuvin topicci nopeella selauksella. Toki muitakin tipsejä saa antaa kysytyn lisäksi

:saab:

t. Juha

Ps. olisi tarvetta vanteille ja renkaille talveksi kun auton mukana vain alla olevat kesänakit - saa tarjota
Vastaa Viestiin