Mulla on ongelma seuraavanlainen pitäisi mennä Motonettiin ostamaan tänään otsikossa mainittu vaijeri (epäilys 24-7528 Motonet), mutta listassa on kolmea eri tyyppiä ja vuosiluvut käy kaikkiin Enkä viitsisi sen takia ajaa teesseitse halliin että pääsen könyämään alle. Muistikuva olisi (tartunta takarenkaissa), kerran vilkaistu ohi mennen päissä oli kumit rikki joten pakkasella jumittaa.
Auto on siis turbo (136kw) sensonic vuosimalli 1995.
Lopuksi onko vaijeri yleensä vaikea vaihtaa (hankala).
Minkälainen käsijarrunvaijeri vuoden 95 suabbiin ?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla oli sama operaation edessä toissapäivänä.
Olin tosin ostanut käsijarruvaijerin jo hyvissä ajoin ja vieläpä merkkiliikkeestä. Yleensä pyrin ostamaan osat sieltä, missä ne ovat halvimpia, mutta muistaakseni Motonetin myymä käsijarruvaijeri ei ollut peräisin alkuperäiseltä valmistajalta, joten katsoin parhaaksi ostaa vaijerin merkkiliikkeestä, kun niiden kanssa on kuitenkin sovittu jonkinlaisista klubialennuksista.
Vaijeri vaihdettiin toissapäivänä ja eipä se hirveän vaikea homma ollut, mutta pakoputken lämpöpellin irroitus vanhasta autosta ja vaijerin pujottaminen lämpöpellin ja auton pohjalevyn välistä oli aika iljettävää hommaa, mutta kyllähän sekin onnistui, kun oli oikeat työkalut homman suorittamiseksi.
Kiitokset vielä "Hook":ille käsijarruvaijerin vaihtamiseen liittyvistä seikoista
Olin tosin ostanut käsijarruvaijerin jo hyvissä ajoin ja vieläpä merkkiliikkeestä. Yleensä pyrin ostamaan osat sieltä, missä ne ovat halvimpia, mutta muistaakseni Motonetin myymä käsijarruvaijeri ei ollut peräisin alkuperäiseltä valmistajalta, joten katsoin parhaaksi ostaa vaijerin merkkiliikkeestä, kun niiden kanssa on kuitenkin sovittu jonkinlaisista klubialennuksista.
Vaijeri vaihdettiin toissapäivänä ja eipä se hirveän vaikea homma ollut, mutta pakoputken lämpöpellin irroitus vanhasta autosta ja vaijerin pujottaminen lämpöpellin ja auton pohjalevyn välistä oli aika iljettävää hommaa, mutta kyllähän sekin onnistui, kun oli oikeat työkalut homman suorittamiseksi.
Kiitokset vielä "Hook":ille käsijarruvaijerin vaihtamiseen liittyvistä seikoista

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Kässäri
Kiitos vastauksista. Vaihdoin eilen taka pöntön ja kattelin sitä vaijeri hässäkkää...Taidan vaihdattaa sen huollon yhteydessä (Westerlundilla), kun mulla ei ole tota tallipaikkaa, niin olisin joutunut tekemään sen tee se itse halissa ja siinä olisi voinut käydä niin, että olisi jäänyt äkkiä luu vetävän käteen (jos ei saa osia irti niin rupeaa käymään sekin kalliiksi).