VETOAKSELIN HOLKKI
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Ei se pyöri.
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Juu, ei pyöri kun holkki on lootan ulkokuoressa kiinni.
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Holkki on kyllä perässä kiinni, jonka tarkotuskin on pyöriä...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Suositukset myös minulta tuolle baasenarin ulosvedättäjälle. Oma oli niin pirun tiukassa, että en pysty kuvittelemaan millään oikein mitään muuta tapaa holkin ulostamiseen. Kierteitä tehdessään ei kannata ujostella, pitkälle vain... Omassa kävi vähän oudosti, kun lähti ensin puolivoimalla liikkeelle ehkä n. 10mm. Sitten jämähti ku junttilan isännän seinään ja tuli kierteet perässä. Tein kierteet ihan maaliin saakka ja sen jälkeen jännittämällä kuin käy eli että korkkaako uudestaan vääntämään ihan tosissaan. Hyvin kävi, onneksi.Fred Scuttle kirjoitti:Kyllä on pätevä baasenarin kierrepakka/ulosvetäjä-työkalu, varmasti paras ratkaisu. Tiukassa oli holkki, mutta lähti.
Vaseliininkaan kanssa ei kannata säästellä. Yhtään en säästellyt. Vaihdoin samalla punaviinit looraan, ja silti huuhtelun jälkeen ropun magneetissa oli yksi minimaalinen ja yksi hiukan isompi holkin palanen kierteytyksestä. Eli tarkkana kannattaa olla.
Uuden holkin paikoilleen laittoa ei tarvi jännittää, kunnolla jäähdytettynä ainakin oma meni paikoilleen nöyrästi.
Saabiton mies on onneton mies.
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Aika kultaa muistot. Perämurikassahan se holkki on kiinni, niikuin Eero ammattimiehenä totesi!
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Onko ehjä holkki täysin timmi? Niin että vetari ei heilu käytännössä ollenkaan, nyt on liikettä n.5-10mm.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Ei ole täysin timmi ei. Siinä kuuluukin olla pieni välys. Kaikkein parhaiten välyksen saat testattua, kun otat esim. siirtoleukapihdeillä kiinni ihan siitä akselin juuresta, eli laatikon laipan vierestä ja heilutat ylös-alas suunnassa ja vielä siten, että rengas ei ole ilmassa.Jonteri kirjoitti:Onko ehjä holkki täysin timmi? Niin että vetari ei heilu käytännössä ollenkaan, nyt on liikettä n.5-10mm.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Tuntuisi olevan aika jakautuneita mielipiteitä siitä, että rasittuuko laakeri liukuvasaran kanssa paukuttaessa vai ei. Osaako joku sanoa varmaksi? Työkalun on ns. sokean reiän ulosvedin mikä leviää kun pulttia ulosvetimen päässä kiristää, mitään varsinaisia käpälöitä ei ulosvetimessä ole vaan tasainen huuli mikä leviää holkin reunaa vasten. Tuon tyyppinen http://tuotteet.etra.fi/fi/g23483912/ir ... losvetajat
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Tuollaisella ulosvetäjällä saattaa olla tosi piukassa.
Ykkössivun hajoituskuvan perusteella ite uskaltaisin nykii.
Tosin olen sahanut holkin halki parista kolmesta kohtaa ja sen jälkeen pariin otteeseen huuhdellu lootan.
Ainaki kaks potilast toimii edelleen.
Ykkössivun hajoituskuvan perusteella ite uskaltaisin nykii.
Tosin olen sahanut holkin halki parista kolmesta kohtaa ja sen jälkeen pariin otteeseen huuhdellu lootan.
Ainaki kaks potilast toimii edelleen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Nyt olis viimenään holkki vaihdettu. Kyllähän siinä sai muutaman tunnin vierähtämään, pahin työmaa oli uuden holkin paikalleen laitossa. -55°c kylmäspraylla holkki ja laakeri 90°c lämmitettynä junttasi holkki silti 1/3 jälkeen kiinni. Hetken tuumin että jatkaisiko eteenpäin vai taaksepäin, tulin siihen tulokseen että eteenpäin koska auto pitää saada ajoon ja marmoritiskiltä ei holkkeja löytynyt hyllystä. Kyllähän siihen sai aika kovaa takoa että upposi. Nyt rupesi mietityttämään jotta onko kukaan onnistunut vielä rikkomaan laakeria holkin paikalleen laitossa? Mitään silminnäkyvää tuhoa ei tietenkään tapahtunut,mutta eikös kaikki iskut holkkiin välity sen laakerin sisäkehälle.
Baasenaarin ulosvedin pelasi muuten hienosti, mutta mukana tullut kierretappi oli auttamatta aivan väärän mittainen tähän hommaan, nääs se kanta mistä sitä väännetään asettui suoraan apurungon päälle ja näin ollen kierteen vääntäminen oli yhtä tuskaa kun lenkkiavainta piti pitää kokoajan vinossa. Voisinkin suositella, että jos joku tuota joskus vuokraa niin ostaa sopivan kokoista neliöputkea ja tekee siitä vääntimen kierretapille.
Edit. Nyt kerkesi koeajolle ja hyvin tuntuisi pelaavan ilman ylimääräisiä jollotuksia. Pääsi vihdoinkin eroon ylimääräisestä tärinästä kiihdytyksissä, eihän sitä vikaa etsitty kun melkein vuosi(Ei aktiivisesti ) Kerkesin jo vaihtamaan moottorin takimmaisen tukikumin, tukivarsien isot puslat, putsata ja hinkata niin perkeleesti kaikkea voiman siirtoon liityvää, purkaa ja rasvata vetomaljat ja varmaan jotain muuta. Sitten jäi viimeiseksi vaihtoehdoiksi itse vetarit tai tuo vetarin holkki jota en meinannut uskoa millään koska autolla ajettu vasta 160tkm. Olen kuitenkin omistanut yli 350tkm ajettuja kolkkeja missä holkkiin ei ole jouduttu kajoamaan.
Baasenaarin ulosvedin pelasi muuten hienosti, mutta mukana tullut kierretappi oli auttamatta aivan väärän mittainen tähän hommaan, nääs se kanta mistä sitä väännetään asettui suoraan apurungon päälle ja näin ollen kierteen vääntäminen oli yhtä tuskaa kun lenkkiavainta piti pitää kokoajan vinossa. Voisinkin suositella, että jos joku tuota joskus vuokraa niin ostaa sopivan kokoista neliöputkea ja tekee siitä vääntimen kierretapille.
Edit. Nyt kerkesi koeajolle ja hyvin tuntuisi pelaavan ilman ylimääräisiä jollotuksia. Pääsi vihdoinkin eroon ylimääräisestä tärinästä kiihdytyksissä, eihän sitä vikaa etsitty kun melkein vuosi(Ei aktiivisesti ) Kerkesin jo vaihtamaan moottorin takimmaisen tukikumin, tukivarsien isot puslat, putsata ja hinkata niin perkeleesti kaikkea voiman siirtoon liityvää, purkaa ja rasvata vetomaljat ja varmaan jotain muuta. Sitten jäi viimeiseksi vaihtoehdoiksi itse vetarit tai tuo vetarin holkki jota en meinannut uskoa millään koska autolla ajettu vasta 160tkm. Olen kuitenkin omistanut yli 350tkm ajettuja kolkkeja missä holkkiin ei ole jouduttu kajoamaan.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Onko siis 9-5 laatikossa holkkia ollenkaan, vai mikä on asian laita? Oireet ainakin ihan tähän osuvat, eli stefa vuotaa ja malja heiluu, lisäksi rallattaa ajaessa. Tietyillä nopeuksilla vaimenee olemattomiin.
Re: VETOAKSELIN HOLKKI
Vastaus selvisi. Eli ei ole holkkia 9-5 laatikossa. Holkin tilalla samaa karkaistua terästä, mitä on tasauspyörästön runkokin. Vaikuttaisi että tuo on nyt väljistynyt minulla ja pikkurattas tasauspyörästössä vollottaa.