Check engine palaa ja vikakoodit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Check engine palaa ja vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Autoon asennettiin stage 1 ja heti vikavalo palaa.

Antaa seuraavat vikakoodit Scantoolilla:

P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
P0453 Evaporative Emission Control System Pressure Sensor High Input

Muuten tuntuu pelaavan ok mutta ahdot tuntuu puutuvan 5000 kierroksen jälkeen ja välillä meno kaasu pohjassa nykivää ja empivää. Ahdot max 0,7-0,8 bar piikissä surkean Autogaugen mukaan.. Paljonko BSR Stage 1:n pitäisi ahtaa?

Onko ideoita mistä lähteä selvittämään? Koodit nollattiin kerran mutta seuraavana aamuna valo syttyi taas kylmäkäynnistyksen yhteydessä :evil:

Magneettiventtiili?

Tulpat juuri vaihdettu ja sytkäkasetti 30 tkm ajettu. Auto siis T5. Orkkisboksilla pelaa kuin unelma.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Oletkohan saanut viallisen Boxin jos originaalilla pelaa hyvin. Itse sain Speedpartsilta kerran rikkinäisen stage 1 purkin jonka palautin.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eikö yleensä stage-1:t ahda yli 1 baarin, eli ei liene tarpeeksi tuo 0,8 bar.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Tässä tapauksessa softa otettu toimivana toisesta autosta. Täytyy panostaa viikonlopun aikana pikkasen ja katsoa jos syytä löytyy.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

ja auotssa on varmasti kaks lambdaa? Niitä kun on bode och. Toi koodi nimenomaan herjaa katin jäälkeen olevasta anturista.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Eiks T5 ole kaikki yhellä lambdalla?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

NG900T kirjoitti:Eiks T5 ole kaikki yhellä lambdalla?
On
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tyny kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Eiks T5 ole kaikki yhellä lambdalla?
On
Niin minäkin olin "tiennyt", mutta nykyään en enää väittäisi totuutena.
EPC osanumero 46 60 502
Happisensori Takimmainen 1998-1999, LHD, CA, US.
Taidampa tietää jopa autojakin T5 konella 2 lambdalla... :lol:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Tänään huomasin että putki alkanut hieman vuotamaan edestä. Täytyy katsoa onko vuotokohdan takana toinen lambda.. Siinähän se vika ehkä olisi jos näin on :roll:

Auto tosissaan -00 mallinen ja -99 käyttöönotto.

Takapönttökin riekaleina jos vaikka samalla päivittäisi Stage 3:seen :wink:
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Hook kirjoitti:
Tyny kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Eiks T5 ole kaikki yhellä lambdalla?
On
Niin minäkin olin "tiennyt", mutta nykyään en enää väittäisi totuutena.
EPC osanumero 46 60 502
Happisensori Takimmainen 1998-1999, LHD, CA, US.
Taidampa tietää jopa autojakin T5 konella 2 lambdalla... :lol:

Hook
Eli USA, Kanada ja joku muu "malli" vai ymmärränkö aivan väärin? 8O

Ei ole väärin väittää, että joka päivä oppii jotain uutta. :wink:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sitä voi kysyä itseltää miksi ECU herjaa tosin markkina-aluuen vikakoodeja? Mihin autoon se on aluperin ostettu?

Jenkkeihin noita kaks lambda vehkeitä on mennyt ja kulkee nimellä T5 OBDII. OBD II:n vaatii kaksi lambdaa.

Se toinen "saastelaite" herja P0453 liittyy myös OBD II T5 härspeleihin ja vähän vaikeata ko. värkinkin on toimia jos autossa sellaista ei ole.

Tosi hemmot ajaa kolmella lambdalla ;)
Viimeksi muokannut Vigge, To Maalis 08, 2007 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vigge kirjoitti: Tosi hemmot ajaa kolmella lambdalla ;)
Onkos kaikki enabloitu? :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Kuulemma ollut saman ikäisessä 9-3:ssa mutta oli ollut sen jälkeen T5 koneisessa tonnarissa kiinni. Mun kikotin on kyllä suomipeli.

Käytettynähän tämä tuli täältä Foorumilta...

Menee hermot. Otan kohta työsuhdeauton :evil:
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hook kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Tosi hemmot ajaa kolmella lambdalla ;)
Onkos kaikki enabloitu? :lol:

Kyllä niistä kaikista lukema ulos tulee... eri asia sitten mitä kunkin anturin näyttämällä tehdään ;)
#1730
500whp.net member
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Sammy 9-3 kirjoitti:Tänään huomasin että putki alkanut hieman vuotamaan edestä. Täytyy katsoa onko vuotokohdan takana toinen lambda.. Siinähän se vika ehkä olisi jos näin on :roll:

Auto tosissaan -00 mallinen ja -99 käyttöönotto.

Takapönttökin riekaleina jos vaikka samalla päivittäisi Stage 3:seen :wink:
Tuo viimoinen asia kuulosti hyvältä :twisted:
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin