Sytytystulpista vielä...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Sytytystulpista vielä...

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

110 tkm huolto lähestyy & tulppien vaihto sen myötä. Ngk:t on tällä hetkellä paikalla, mutta onko kenelläkään kokemuksia Bosch FR6 DPP22U platinatulpista?? Tuollaiset on ylimääräisenä hyllyssä, joten joutaisivat käyttöön. Motonetin luettelon mukaan ne ainakin pitäisi sopia... Auto on siis 93 2.0T 185hv T7 vm-01.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

älä kokeile...
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Oikea tulppa on NGK BCPR7ES-11.
Onko tuo oikea tulppa.
Itse käytän vastaavassa NGK PFR6H-10.
Nyt ajettu jo ed. vaihosta 54000 km eikä mitään ongelmia.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

EPC antaa tälläiset, siitä vain valkkaamaan.

1998-1999 B204L, B204€, NGK BCPR7ES-1,1
1998 B204R PFR7H-10
B235R, B205L, B205R, NGK PFR7H-10
2000-2002, B235R, B205L, B205R, NGK PFR6H-10
2003, B205R, B205L, BGK PFR6H-10
2001-2003, B205E, NGK BCPR6ES 1,1
SAAB 99 -83 GL
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mulla kans 185hv versio, täyspaineinen versiohan se.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

9-5T kirjoitti:
Saabisti -77 kirjoitti:Mulla kans 185hv versio, täyspaineinen versiohan se.
Sulla lienee T5 mutta uudemmat?
Muistaakseni oli kyseessä ihan T7 ja 185hp.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

9-5T kirjoitti:
Saabisti -77 kirjoitti:Mulla kans 185hv versio, täyspaineinen versiohan se.
Sulla lienee T5 mutta uudemmat?
Vuosimalleissa 2001 T7 löytyy mallit: 2.0T 205hv, 2.0T 185hv, 2.0t 150hv ja 2.2 TiD 115hv.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

9-5T kirjoitti:2002 ei enään löydy mutta olisko tuosta 9-3 T7 2001 185hv jotain faktaa tai missä maassa on myyty?
115hv ei ole T7
Oftopic.. Musta T7 sytkäkasetti varmaan mittailee nakutusta tulppien kautta tuossa alavääntö dieselissä? :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Löytyy 9-3 vuoden 2001 malliesite, jossa mainitaan erikseen 150hv 185hv ja 205hv moottorivaihtoehdot (bensa). Suomenkielinen.

Voisi olettaa, että 185hv mallista löytyy turboviisari mittaristosta, kun taas 150hv mallissa sitä ei ole. :?:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

patse kirjoitti:Löytyy 9-3 vuoden 2001 malliesite, jossa mainitaan erikseen 150hv 185hv ja 205hv moottorivaihtoehdot (bensa). Suomenkielinen.

Voisi olettaa, että 185hv mallista löytyy turboviisari mittaristosta, kun taas 150hv mallissa sitä ei ole. :?:
150 ja 185hp ovat samoja. Ero vain mittarissa, hinnassa ja softassa.
205hp aero on sitten Mitsun turbolla ja eri softalla ja tietysti viisari mittaristolla.
- sekä paremmilla varusteilla ja "viggen" korisarjalla 2001-2002.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

pamppu kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Saabisti -77 kirjoitti:Mulla kans 185hv versio, täyspaineinen versiohan se.
Sulla lienee T5 mutta uudemmat?
Muistaakseni oli kyseessä ihan T7 ja 185hp.
Juu näin on T7
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Mikäs tuollainen 185hv versio on?
2,0t, jossa lastu (tehot kokeiltu penkissä).
PELAA KUIN ENKELI... kun ei vie merkkikorjaamoon "Aulikselle".
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Eli kyseessä on 170hv orkkislastu josta tulee kuten kaikista muistakin Saabin arvoista enemmän tehoa kuin on ilmoitettu.
Kyllä
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:
patse kirjoitti:Löytyy 9-3 vuoden 2001 malliesite, jossa mainitaan erikseen 150hv 185hv ja 205hv moottorivaihtoehdot (bensa). Suomenkielinen.

Voisi olettaa, että 185hv mallista löytyy turboviisari mittaristosta, kun taas 150hv mallissa sitä ei ole. :?:
Voisitko skannata tuon?
Tässä 9-3 M2001-esitteestä skannaus:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... 2001-1.jpg

M2002-esitteessä on myös maininta 185hv -koneesta lisämaininnalla "ei Suomessa".

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:Vääntökin on sama kuin T5 koneessa. Millä nimellä ja hinnalla noita myytiin 2001?
2002 hinnasto http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/varusteet/9-3.pdf
TM:n mukaan 110kW on 2.0t ja 136kW on 2.0Turbo.
2.0TurboCoupe 189600mk
2.0TurboCoupeSE 209100mk

2.0Turbo jäi Suomen markkinoilta pois, koska 26.700 markkaa halvempaan 2.0t -malliin tarjottiin noin 5000 markalla 170hv-virityssarjaa, (joka käytännössä siis 185hv), jolloin ahtopainemittarin hinnaksi jäi rapiat 20kmk :D

Eski
Vastaa Viestiin