NG900 2.0t:n ostaminen
NG900 2.0t:n ostaminen
Hei,
Ensimmäistä viestiä kirjoittelen ja hakuakin yritin käyttää, mutta en oikein kunnollisia vastauksia löytänyt.
Eli tuollainen -95 vuosimalia oleva 2.0t olisi mielessä ja sopiva yksilökin löytynyt. Auto on saksasta tuotu ja todella siisti niin ulkoa kuin sisältäkin.
Huoltokirjaa ei kuitenkaan ole ja se vähän mietityttää. Osaako autotohtori sanoa jotain fiksua? Ilmastoinnin huoltomerkintä viime kesältä näkyy olevan konehuoneen puolella.
Koeajolla kävin enkä mitään epätavallista huomannut, kone kävi tasaisesti eikä mistään kuulunut kolinaa tai muitakaan epäilyttäviä ääniä. Kytkimet noissa taitaa olla vaijerilla ja se olikin vähän raskas mutta toimi kyllä hyvin. Ilo oli ajella.
Millaisia vikoja noissa yleensä voi olla?
Minkä hintaista moisen auton huollattaminen on, ihan siis vaikka määräaikaishuolloissa?
Tuohon saa varmaankin ihan tavallisen soittimenkin jotenkin kiinni?
Mitä tuohon suomen oloja varten kannattaa hommata? Lohkolämmitin ainakin?
Ja lopuksi auton tiedot ja niiden pohjalta viimeinen kysymys:
Saab 900, 2.0T Coupe
Mittarilukema: 149500km
Varusteet: Automaatti-ilmastointi, vakinopeudensäädin, ajotietokone jne.
Hinta: jossain 8000 ja 9000 välissä.
Kannattaako? Auto ei olisi tarkoitus fiksata joka viikonloppu, ainakaan vikojen takia.
Ensimmäistä viestiä kirjoittelen ja hakuakin yritin käyttää, mutta en oikein kunnollisia vastauksia löytänyt.
Eli tuollainen -95 vuosimalia oleva 2.0t olisi mielessä ja sopiva yksilökin löytynyt. Auto on saksasta tuotu ja todella siisti niin ulkoa kuin sisältäkin.
Huoltokirjaa ei kuitenkaan ole ja se vähän mietityttää. Osaako autotohtori sanoa jotain fiksua? Ilmastoinnin huoltomerkintä viime kesältä näkyy olevan konehuoneen puolella.
Koeajolla kävin enkä mitään epätavallista huomannut, kone kävi tasaisesti eikä mistään kuulunut kolinaa tai muitakaan epäilyttäviä ääniä. Kytkimet noissa taitaa olla vaijerilla ja se olikin vähän raskas mutta toimi kyllä hyvin. Ilo oli ajella.
Millaisia vikoja noissa yleensä voi olla?
Minkä hintaista moisen auton huollattaminen on, ihan siis vaikka määräaikaishuolloissa?
Tuohon saa varmaankin ihan tavallisen soittimenkin jotenkin kiinni?
Mitä tuohon suomen oloja varten kannattaa hommata? Lohkolämmitin ainakin?
Ja lopuksi auton tiedot ja niiden pohjalta viimeinen kysymys:
Saab 900, 2.0T Coupe
Mittarilukema: 149500km
Varusteet: Automaatti-ilmastointi, vakinopeudensäädin, ajotietokone jne.
Hinta: jossain 8000 ja 9000 välissä.
Kannattaako? Auto ei olisi tarkoitus fiksata joka viikonloppu, ainakaan vikojen takia.
Viimeksi muokannut nsn, La Maalis 17, 2007 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hakua kun kokeilee niin löytää paljonkin NG900:n mahdollisesti eteen tulevista vaivoista.
Tavallisen soittimenkin saa laitettua mutta silloin kannattanee hommata jostakin säilytyslokero soittimen yläpuolelle jäävää reikää peittämään.
Jos itseä epäilyttää kylmiltään ostaa niin eiköhän Autotohtorikin jotain kantaa osaa ottaa ja täältä foorumiltakin saattaa löytyä joku autoja tunteva joka voi lähteä vaikka kaveriksi kattelemaan.
edit: Hinta tosiaan on ehkä hieman yläkanttiin
Tavallisen soittimenkin saa laitettua mutta silloin kannattanee hommata jostakin säilytyslokero soittimen yläpuolelle jäävää reikää peittämään.
Jos itseä epäilyttää kylmiltään ostaa niin eiköhän Autotohtorikin jotain kantaa osaa ottaa ja täältä foorumiltakin saattaa löytyä joku autoja tunteva joka voi lähteä vaikka kaveriksi kattelemaan.
edit: Hinta tosiaan on ehkä hieman yläkanttiin
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Minusta ei vaikuta pahalta. Ruostetta autossa tuskin on, jos on Saksasta tuotu. Kilometrejä ei paljoa. Itse kyllä arvoisin hinnan olan ihan linjassa. Huoltokirja olisi tietty mukava olla. Onko kysessä 2.0t vai T? T:ssä 185HP.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Olen tässä kokoajan ollut vähän kahden välillä ostaakko uudempi perusauto vai tuollainen 900, jota on tullut himoiltua aina välillä.
Eli auto on tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1135686
eli iso T tuo on ja kuvat eivät kerro sisutan kunnosta mitään.
Hinnasta sen verran että tuo on vaihtohinta, eli annan vanhan auton välissä ja maksan reilun 7ke.
Ajattelin tehdä niin että otan auton maanantaina pariksi tunniksi, vien sen autotohtorille. En pistä pahakseni jos sitä joku silloin haluaa tulla tutkimaan. Paikkakuntana siis Lahti.
Niin ja tosiaan, parempia vaihtoehtoja otetaan vastaan.
Eli auto on tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1135686
eli iso T tuo on ja kuvat eivät kerro sisutan kunnosta mitään.
Hinnasta sen verran että tuo on vaihtohinta, eli annan vanhan auton välissä ja maksan reilun 7ke.
Ajattelin tehdä niin että otan auton maanantaina pariksi tunniksi, vien sen autotohtorille. En pistä pahakseni jos sitä joku silloin haluaa tulla tutkimaan. Paikkakuntana siis Lahti.
Niin ja tosiaan, parempia vaihtoehtoja otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut nsn, La Maalis 17, 2007 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli kompromissi on NG900 / OG9-3 perusautona .nsn kirjoitti:Olen tässä kokoajan ollut vähän kahden välillä ostaakko uudempi perusauto vai tuollainen 900, jota on tullut himoiltua aina välillä.
Saman hintaluokan perusauto: http://www.nettiauto.com/1019428
Eihän tommonen kuitenkaan turbon korvike ole...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Kannattaa hakea tältä foorumilta tietoa noista NG900 ja OG9-3 autojen eroista, niissähän pitäisi olla huimasti muutettuja kohteita vaikkei niitä ulospäin välttämättä näe.
Esimerkiksi alkupään NG:n erilainen ohjausvaihde, niihin ei saa clämppiä, sekä mainitsemasi vaijerikytkin vs nestekytkin.
Samaan hintaan saa jo pikkaisen enemmän ajettuja matalapaineturbo 9-3:a, tehothan on helppo päivittää vastaamaan täyspainetta.
Esimerkiksi alkupään NG:n erilainen ohjausvaihde, niihin ei saa clämppiä, sekä mainitsemasi vaijerikytkin vs nestekytkin.
Samaan hintaan saa jo pikkaisen enemmän ajettuja matalapaineturbo 9-3:a, tehothan on helppo päivittää vastaamaan täyspainetta.
http://www.nettiauto.com/1167397 Tässä myös yksi ehdokas samassa hinta luokassa. NG900 Turbo. Mutta mikäs sisustus tässä oikein on? Onko tämä se R malli?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Juu, tuota olen katsellut myös. Ajastustasolla on vain jotenkin tullut pidettyä kilometrirajana n. 150tkm. Tietysti lopulta auton kunto ratkaisee mutta mielummin vähän ajettu kuin vähän uudempi, kai?. Menee taas pää sekasin näitten autojuttujen kanssahz81 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/1167397 Tässä myös yksi ehdokas samassa hinta luokassa. NG900 Turbo. Mutta mikäs sisustus tässä oikein on? Onko tämä se R malli?
Hmm, mikä todellinen ero tuon 9-3:sen ja 900:sen välillä on? Kestääkö toinen paremmin tms?
Ajossa erot eivät ole kovinkaan suuria. Vaijerikytkin kyllä 900:sessa on ikävä, mutta voihan sen aina päivittää hydrauliseksi tai hommaa automaatin.nsn kirjoitti:hz81 kirjoitti: Hmm, mikä todellinen ero tuon 9-3:sen ja 900:sen välillä on? Kestääkö toinen paremmin tms?
Jos auto on n. 10 vuotta vanha, niin tärkeitä on että autoa on hyvin pidetty ja huollot tehty. Itse en katsoisi niinkään kilometrien perään.
Jos alle 10 000€ autoa haet ja tarkoitus on saada turbo kone varusteilla, niin 9-3:sen hinta menee yli. 15 000€ alkaa samaan järkevän 9-3:sen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
OG9-3 ja olisko ollu vuosi 1998, vai oliko ekat -99 mallia. Mutta kuitenkin.9-5T kirjoitti:Koskas 154hv tuli?sheeba kirjoitti:NG turbossa on aina 185hpeklunto1 kirjoitti: 2.0t vai T? T:ssä 185HP.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570