NG900 2.0t:n ostaminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

NG900 2.0t:n ostaminen

Viesti Kirjoittaja nsn »

Hei,

Ensimmäistä viestiä kirjoittelen ja hakuakin yritin käyttää, mutta en oikein kunnollisia vastauksia löytänyt.

Eli tuollainen -95 vuosimalia oleva 2.0t olisi mielessä ja sopiva yksilökin löytynyt. Auto on saksasta tuotu ja todella siisti niin ulkoa kuin sisältäkin.
Huoltokirjaa ei kuitenkaan ole ja se vähän mietityttää. Osaako autotohtori sanoa jotain fiksua? Ilmastoinnin huoltomerkintä viime kesältä näkyy olevan konehuoneen puolella.

Koeajolla kävin enkä mitään epätavallista huomannut, kone kävi tasaisesti eikä mistään kuulunut kolinaa tai muitakaan epäilyttäviä ääniä. Kytkimet noissa taitaa olla vaijerilla ja se olikin vähän raskas mutta toimi kyllä hyvin. Ilo oli ajella.

Millaisia vikoja noissa yleensä voi olla?
Minkä hintaista moisen auton huollattaminen on, ihan siis vaikka määräaikaishuolloissa?
Tuohon saa varmaankin ihan tavallisen soittimenkin jotenkin kiinni?

Mitä tuohon suomen oloja varten kannattaa hommata? Lohkolämmitin ainakin?

Ja lopuksi auton tiedot ja niiden pohjalta viimeinen kysymys:

Saab 900, 2.0T Coupe
Mittarilukema: 149500km
Varusteet: Automaatti-ilmastointi, vakinopeudensäädin, ajotietokone jne.
Hinta: jossain 8000 ja 9000 välissä.

Kannattaako? Auto ei olisi tarkoitus fiksata joka viikonloppu, ainakaan vikojen takia. :-)
Viimeksi muokannut nsn, La Maalis 17, 2007 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Mielestäni ainakin hinta kuulostaa kalliilta. On kuitenkin noinkin vanha, eikä tietoa huoltohistoriasta.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Hakua kun kokeilee niin löytää paljonkin NG900:n mahdollisesti eteen tulevista vaivoista.

Tavallisen soittimenkin saa laitettua mutta silloin kannattanee hommata jostakin säilytyslokero soittimen yläpuolelle jäävää reikää peittämään.

Jos itseä epäilyttää kylmiltään ostaa niin eiköhän Autotohtorikin jotain kantaa osaa ottaa ja täältä foorumiltakin saattaa löytyä joku autoja tunteva joka voi lähteä vaikka kaveriksi kattelemaan.

edit: Hinta tosiaan on ehkä hieman yläkanttiin
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Minusta ei vaikuta pahalta. Ruostetta autossa tuskin on, jos on Saksasta tuotu. Kilometrejä ei paljoa. Itse kyllä arvoisin hinnan olan ihan linjassa. Huoltokirja olisi tietty mukava olla. Onko kysessä 2.0t vai T? T:ssä 185HP.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

eklunto1 kirjoitti: 2.0t vai T? T:ssä 185HP.
NG turbossa on aina 185hp
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Hinta kyllä kuulostaa kovalta, tuohon haarukkaan löytyy jo muutaman vuoden uudempia yksilöitä.
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nsn »

Olen tässä kokoajan ollut vähän kahden välillä ostaakko uudempi perusauto vai tuollainen 900, jota on tullut himoiltua aina välillä.

Eli auto on tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1135686

eli iso T tuo on ja kuvat eivät kerro sisutan kunnosta mitään.

Hinnasta sen verran että tuo on vaihtohinta, eli annan vanhan auton välissä ja maksan reilun 7ke.

Ajattelin tehdä niin että otan auton maanantaina pariksi tunniksi, vien sen autotohtorille. En pistä pahakseni jos sitä joku silloin haluaa tulla tutkimaan. Paikkakuntana siis Lahti.

Niin ja tosiaan, parempia vaihtoehtoja otetaan vastaan. :-)
Viimeksi muokannut nsn, La Maalis 17, 2007 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

nsn kirjoitti:Olen tässä kokoajan ollut vähän kahden välillä ostaakko uudempi perusauto vai tuollainen 900, jota on tullut himoiltua aina välillä.
Eli kompromissi on NG900 / OG9-3 perusautona :D.

Saman hintaluokan perusauto: http://www.nettiauto.com/1019428

Eihän tommonen kuitenkaan turbon korvike ole...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Kannattaa hakea tältä foorumilta tietoa noista NG900 ja OG9-3 autojen eroista, niissähän pitäisi olla huimasti muutettuja kohteita vaikkei niitä ulospäin välttämättä näe.

Esimerkiksi alkupään NG:n erilainen ohjausvaihde, niihin ei saa clämppiä, sekä mainitsemasi vaijerikytkin vs nestekytkin.

Samaan hintaan saa jo pikkaisen enemmän ajettuja matalapaineturbo 9-3:a, tehothan on helppo päivittää vastaamaan täyspainetta.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

http://www.nettiauto.com/1167397 Tässä myös yksi ehdokas samassa hinta luokassa. NG900 Turbo. Mutta mikäs sisustus tässä oikein on? Onko tämä se R malli?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Ärrähän se
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja nsn »

hz81 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/1167397 Tässä myös yksi ehdokas samassa hinta luokassa. NG900 Turbo. Mutta mikäs sisustus tässä oikein on? Onko tämä se R malli?
Juu, tuota olen katsellut myös. Ajastustasolla on vain jotenkin tullut pidettyä kilometrirajana n. 150tkm. Tietysti lopulta auton kunto ratkaisee mutta mielummin vähän ajettu kuin vähän uudempi, kai?. Menee taas pää sekasin näitten autojuttujen kanssa :-)

Hmm, mikä todellinen ero tuon 9-3:sen ja 900:sen välillä on? Kestääkö toinen paremmin tms?
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

nsn kirjoitti:
hz81 kirjoitti: Hmm, mikä todellinen ero tuon 9-3:sen ja 900:sen välillä on? Kestääkö toinen paremmin tms?
Ajossa erot eivät ole kovinkaan suuria. Vaijerikytkin kyllä 900:sessa on ikävä, mutta voihan sen aina päivittää hydrauliseksi tai hommaa automaatin. :)
Jos auto on n. 10 vuotta vanha, niin tärkeitä on että autoa on hyvin pidetty ja huollot tehty. Itse en katsoisi niinkään kilometrien perään.
Jos alle 10 000€ autoa haet ja tarkoitus on saada turbo kone varusteilla, niin 9-3:sen hinta menee yli. 15 000€ alkaa samaan järkevän 9-3:sen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo neste kytkinhän tuli jo vm-97 900:seenkin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

9-5T kirjoitti:
sheeba kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti: 2.0t vai T? T:ssä 185HP.
NG turbossa on aina 185hp
Koskas 154hv tuli?
OG9-3 ja olisko ollu vuosi 1998, vai oliko ekat -99 mallia. Mutta kuitenkin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vastaa Viestiin