Vahvistin pähkäilyä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Vahvistin pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Elikkäs tarkotus on laittaa 9-3:een eteen pieni vahvistin ja erillis-sarja. Olen purkanut tänään autoa sen verran että sain esille tuon orkkis vahvarin paikan ja rupesin ihmetteleen, että miten päin se vahvistin sinne mahtuu, kun tilaa näytti olevan todella vähän tuolla. Eikös alkuperäis vahvarin mitat ole 220x50x200?

Suunnitelmissa olisi laittaa tuohon SPL Dynamicsin S-1002, jonka mitat on juurikin nuo.. Olisko kellään pistää kuvaa tuosta paikasta jokin vahvistin paikoillaan (vaikka alkuperäinen), auttaisi kovasti.

Ja onko porukka yleensäkään asentanut nuihin nimenomaan eteen vahvistimia? Toinen vaihtoehto olisi hanskalokeron taakse, kun ei ole vänkärin airbagia. Peräkonttia en haluaisi ruveta käyttämään tähän tarkoitukseen..
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Kai nuita ny joku on asentanu? Olen koettanut hakua käyttää, mutta ei itse mun aiheesta hirveesti oo...
Olis kiva saada vähän asennusvinkkejä/tietoa ennenku alan laitteita tilaamaan.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

veijostin kirjoitti:Kai nuita ny joku on asentanu? Olen koettanut hakua käyttää, mutta ei itse mun aiheesta hirveesti oo...
Olis kiva saada vähän asennusvinkkejä/tietoa ennenku alan laitteita tilaamaan.
No kyllä tuo orkkis vaffari tuli eteen laitettua mutta siinä meni sen verta vähän aikaa ettei siinä kuvia kerennyt ottamaan :? . Orkkis vaffarissa oli omat "koukut" joilla putosi omalle paikalleen. Sen jälkeen (muistaakseni) 3 ruuvia kiinni, valmiit liittimet kiinni ja konsolin sivu takaisin.
Tuostakaan ei taida sinun tapauksessa olla apua:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/audio.htm
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Olihan nuista Eskin kuvista hyötyä, en vaan aikasemmin oo osannu katsoa.. :)
Jakosuotimet löysi paikkansa ja näki tuon oven välipellin, kun nekin pitää sitten vaimentaa. Onko kukaan täällä foorumilla muuten vaimentanut niitä, kun mietityttää että vieläkö se ovipahvi mahtuu ihan hyvin paikoilleen kun sinne on laitettu vaimennusmattoa (vibroplastia yksi kerros).
Vielä vaan mietityttää se vahvistimen mahdutus ja ennen kaikkea kiinnittäminen, mutta ei kai se auta kun ostaa vahvari ja ruveta asentaan.. :roll:
Pertttu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 20:29
Paikkakunta: Laihia

Re: Vahvistin pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Pertttu »

Nostetaas vanhaa topikkia kun itsellä on vähän sama homma edessä jos parempaa äänentoistoa halajaa, eli as2 soitin ja pitäis joku pikku vahvari saada sopimaan as3 vahvistimen paikalle. Mahtuukohan tuo tässä topikis mainittu SPL Dynamicsin S-1002 tuohon? Mitäs muita pikku vahvistimia on minkä saisi siihen paikalle mahdutettua? Onko muuta järkevää asennuspaikkaa auton etuosassa kuin tuo as3 paikka?
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Vahvistin pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Pertttu kirjoitti:Nostetaas vanhaa topikkia kun itsellä on vähän sama homma edessä jos parempaa äänentoistoa halajaa, eli as2 soitin ja pitäis joku pikku vahvari saada sopimaan as3 vahvistimen paikalle. Mahtuukohan tuo tässä topikis mainittu SPL Dynamicsin S-1002 tuohon? Mitäs muita pikku vahvistimia on minkä saisi siihen paikalle mahdutettua? Onko muuta järkevää asennuspaikkaa auton etuosassa kuin tuo as3 paikka?
Ei mahdu. Siis jos tarkotat sitä keskikonsolin vänkärin puoleista sivua. Omassa projektissa (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=56199) vahvari löysi paikkansa kojelaudan sisältä vänkärin airbägin paikalta, kun siinä ei sellaista ollut.
Vastaa Viestiin