Uuden vakio NG900 Turbon kiihdytysajoista?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Uuden vakio NG900 Turbon kiihdytysajoista?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli minkälaisia aikoja valmistaja lupaa kiihdytyksissä kyseisellä Saabilla tai mitä on mitattu vakiotehoilla?? 0-100 km/h -kiihtyvyys ja etenkin ohituskiihdytyksissä 80-120 km/h ja 60-100 km/h? Tämä siksi, jotta voisin vähän vertailla aikoja omiini, että ovatko ne edes jonkinlaiset. 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Eikös manuaalista löydy nuo tiedot, ainakin 0-100km/h?
BMW 320dA Coupe LCI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, löytyyhän tuo 0-100 km/h, mutta niissäkin on eroja hieman yllättävästi. Esim. Hirschin sivuilla oli laitettu 0-100 8,0 s ja Autotallin sivuilla se oli sitten 8,5 sekunttia muistaakseni.

Mutta noista ohituskiihtyvyysajoista ei ole oikein tarkkaa tietoa erivaihteilla. :? Itse väännin siis 80-120 km/h 4. vaihteella vakioahoilla 7,0 s ja 3. vaihteella 5,5 sekunttia. 60-100 km/h meni isoilla ahoilla 7,9 s 4. vaihteella. :) Mitä luin netistä niin tuo 60-100 oli väännetty 9-3 Aerolla 7,5 sekunttiin samallla vaihteella. Olisiko edes tietoa, että mitä ovat 9-3:set vääntäneet??
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Jossain vaiheessa 185hv NG900 vaihteiston välityksiä muutettiin.
0-100 sujui 8,5sec kun joutui vaihtamaan kolmoselle ennenkuin 100km/h tuli täyteen. Kun sitten kakkosta pidennettiin niin että ei tarvinnu vaihtaa kolmoselle niin tehtaan ilmoittama aikakin parani 8,0sec arvoon.

Sitä en muista mistä vuosimallista alkaen välityksien muutos tehtiin, mutta faktaa on se ettei kaikissa vuosimalleissa ole sama välitys.

Samasta syystä mm 9000 2,3T (200hv) arvo putosi 8,0sec -->7,5sec. Tuon ns.täyspaine tonnarin osalta ainakin vm-96 oli jo pidemmällä kakkosvaihteella. NG900 ehkä samana vuonna?

Tekniikan maailma mittasi vertailutestin yhteydessä 185hv 9-3:lle ajan 7,8sec kaksihenkisellä miehistöllä :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

Viesti Kirjoittaja supo »

Kyllä mulla ng900 -95 kelaa 110km/h kakkosella, että oisko välityksiä vaihettu jo sillon?
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Samat vauhdit mullaki kerää samalla vaihteella ja samalla vuosimallilla.
Muistelisin että lehdistö hyvin usein on saannu alle 8s kiihtyvyysaikoja mitattua. Kovimmat ajat luokkaa 7.5s
Luin hiljattain yhden tekniikan maailman missä testattin sensonic cabriolettia, myöskin sen kiihtyvyydeksi mitattiin alle 8s.
Eikö se kiihtyvyys parantunut vasta 9-3;ssa, tehtaan ilmoittama arvo niissä on juuri tuo 8s samalla moottorilla ja painavammalla autolla.

Eikö vaihteistoon tullu parannuksia myöhemmissä vuosimalleissa, olisko ollut vm.97 johon synkronointia parannettiin.
Tonnari aeroissa ainaki tapahtu vaihteisto parannuksia vuosina 94-95.
Tämmöstä tietoa on netistä löytynyt ajanmittaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

Kyllä mulla ng900 -95 kelaa 110km/h kakkosella, että oisko välityksiä vaihettu jo sillon?
sama juttu
900T -95-

#1911
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun muistaakseeni noita välityksiä muutettiin just vuonna 1995.

Täältä löytyy tietoa NG900 2.0 Turbon moottorista:

http://home.swipnet.se/danny/900engines.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

supo kirjoitti:Kyllä mulla ng900 -95 kelaa 110km/h kakkosella, että oisko välityksiä vaihettu jo sillon?
Mulla Automaatti 9-3 kelaa 2:sella tuon n.110km/h

En ole vielä kellottellut, mutta kellotan kyllä vielä tänä kesänä ennen kuin vaihdan putken ja boxin.
9-3.1972
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Kiihdytyksistä

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minä muistelisin ajaneeni kaarallani 2-vaihteella jotain vähän yli 100 km/h, mutta ei se kuitenkaan tainnut mennä 110 km/h muistaakseni.

Minkälaisia aikoja olet Stressfläkt kellottanut ohituskiihdytyksillä eri vaihteilla?? Varmaankin noilla tehoilla sekunnin nopeammin kuin minä? :)

Joo, en tosiaan päässyt senkään takia sinne Oulun meetenkiin, kun oli ne kokeet ja sitten auto likaisena ja no money, heh. Oli jokseenkin pahan puoleiset kokeet, kuten epäilinkin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kato nää filmit, by nordic

Saab 9-3 170hk -01

Saab 9-3 200hk -99

Saab 9-3 154hk cab. aut.

Noista pitäis saada jotain osviittaa...
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

supo kirjoitti:Kyllä mulla ng900 -95 kelaa 110km/h kakkosella, että oisko välityksiä vaihettu jo sillon?
mulla myös menee kakkosella päälle sataseen.

Mites 9-3 manuaalimiehillä?

Vigge vois mennä polkemaan 500 njyyttonillaan vaikka useammankin testivedon, peräkkäin :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti: Mites 9-3 manuaalimiehillä?
Menee päälle sadan, ehkä sellanen 105 :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla ottaa kakksoella sellaiset ainakin 110.

Tässä WIS tietoa välityksistä:

"Vaihteistonrakenne mahdollistaa vaihtoehtoiset välityssuhteet sekä sisään-ja ulosmenevän akselin välisille vaihteille että vetopyörästölle. Vaihteiston perusmallista on kolme versiota hyvän suorituskyvyn ja taloudellisuuden saavuttamiseksi eri moottorivaihtoehtojen kanssa. Niiden vetopyörästöjen välityssuhteet ovat seuraavat.

89:20, V6-moottori (B258)
85:21, ruiskutusmoottori (B206, B234)
84:22, turbomoottori (B204)
"

Kun katsoin taulukkoa niin kaikissa 1994-1997 ja 1998 vuosimallien turbomoottorien vaihteistossa pitäisi olla samat välitykset:

1. vaihde 12.92
2. vaihde 6.72
3. vaihde 4.27
4. vaihde 3.41
5. vaihde 2.69
Peruutus 12.09

Jos katsoin väärin niin korjatkaa..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Viesti Kirjoittaja Carmen »

9-3 -01 pienpaine turbo mitattu VagCommilla 103.8 kun rajoittaja tuli vastaan.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Vastaa Viestiin