"Korjasin" ACC panelin näytön (pikaista neuvoa kai
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
"Korjasin" ACC panelin näytön (pikaista neuvoa kai
ACC näytöstä puuttui lähes kaikki info. Päätin irroittaa näytön ja noudattaa SID periaattetta tähänkin. Neljä päivää Saabin omistaneena ryhdyin innolla toimeen.
Sain kuin sainkin kaikki osat irti ja takaisin kasaan, ja eikun autoon kokeilemaan. Paneli kiinni ja virrat päälle, kaikki ok (paitsi yksi polttimoista ei palanut) ja auto käyntiin. Ja kauhu alkoi. Paneliin syttyi 0 ja kauhea surin alkoi kuulua ympäri kabiinia, jonkin ajan kuluttua lämpölukema palasi ja surina lakkasi.
Oliko tämä 0 toiminta laitteen kalibrointia? Kävikö se läpi servot ja ääriasennot vai mitä se oli? Onko syytä huoleen? Kaikki näyttäisi toimivan normaalisti. Ainoa mikä ei korjaantunut on puhaltimen voimakkuuden pylväs, siinä ei näy kaikki pykälät, mutta kaikki muu info näkyy.
Mitä sitten tein?
Paneli auki varovasti. Latta"kaapeli" esiin ja silitysraudalla muutama veto ja sähköteippiä päälle. Näin alkoivat kaikki luvut ja asennot näkyä paitsi tuo puhaltimen pylväs ei näy kokonaan (mutta saa olla).
Aluksi eivät kaksi näppäimien tasutavaloista palaneet mutta ulomman johtimen kunnollinen kiinnitys ja pari nappakka näpäytystä koteloon palautti nekin... (ei nerokasta enkä suosittele).
Aika varovainen saa avatessa olla ettei riko tuota ohutta lattajohdinta.
Mitään elektroniikka osaamista ei ole juurikaan ja saabit eivät ole tuttuja entuudestaan.
Auto 9-3 aero 01/02.
Tuosta 0-ilmiöstä olisin kovasti kiitollinen jos joku hieman minua neuvoisi!
Sain kuin sainkin kaikki osat irti ja takaisin kasaan, ja eikun autoon kokeilemaan. Paneli kiinni ja virrat päälle, kaikki ok (paitsi yksi polttimoista ei palanut) ja auto käyntiin. Ja kauhu alkoi. Paneliin syttyi 0 ja kauhea surin alkoi kuulua ympäri kabiinia, jonkin ajan kuluttua lämpölukema palasi ja surina lakkasi.
Oliko tämä 0 toiminta laitteen kalibrointia? Kävikö se läpi servot ja ääriasennot vai mitä se oli? Onko syytä huoleen? Kaikki näyttäisi toimivan normaalisti. Ainoa mikä ei korjaantunut on puhaltimen voimakkuuden pylväs, siinä ei näy kaikki pykälät, mutta kaikki muu info näkyy.
Mitä sitten tein?
Paneli auki varovasti. Latta"kaapeli" esiin ja silitysraudalla muutama veto ja sähköteippiä päälle. Näin alkoivat kaikki luvut ja asennot näkyä paitsi tuo puhaltimen pylväs ei näy kokonaan (mutta saa olla).
Aluksi eivät kaksi näppäimien tasutavaloista palaneet mutta ulomman johtimen kunnollinen kiinnitys ja pari nappakka näpäytystä koteloon palautti nekin... (ei nerokasta enkä suosittele).
Aika varovainen saa avatessa olla ettei riko tuota ohutta lattajohdinta.
Mitään elektroniikka osaamista ei ole juurikaan ja saabit eivät ole tuttuja entuudestaan.
Auto 9-3 aero 01/02.
Tuosta 0-ilmiöstä olisin kovasti kiitollinen jos joku hieman minua neuvoisi!
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Kyselin tuota Metro-autosta ja snoivat että sinne ovat niitä lähettäneet mutta yleenäs tulevat takaisin toimimattomina. Tämän vuoksi päätin itse koittaa.900i kirjoitti:Itellä vasemmassa reunassa olevien nappuloiden valot reistaa? Onko poltin vika vai sisäinen laatu? Korjaako hesan firma ACC näyttöjäkin?
Tiedä sitten toimiiko lyhyttä testilenkkiä pidempään.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Vaikuttaako muuten tuon ACC panelin irroitus tai mahdollinen hajoaminen muuhun elektronikkaan? Eli jos autoa ajaa ilman panelia tai korjauksesta ilmenee myöhemmin joku bugi?
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Nyt menee OT:ksi mutta menköön. Kun on omistanut saabin neljä päivää on lähes kaikki uutta. Foorumikin on uusi (vaikka koodi onkin ihan perus). Hakua onkin käytetty moneen otteeseen, mutta täälläkin on niin paljon kirjoituksia ettei aina ole todellakaan helppoa löytää hakemaansa, varsinkaan silloin kun peukalo lipsahtaa suuhun ja tulee mieleen että "mitähän v**** nyt tein väärin" kun asensin jotain.Mimmi kirjoitti:Tähänkin sopii erinomaisesti: Käytä hakua ja RTFM.
Itse en koskaan ole omistanut Saabia (lukuunottamatta -84 99:ä jossa ei paljon elektroniikkaa ollut), en siis itse tiedä onko esim 9-5 ilmastoinnissa samat palikat kun 9-3 mallissa jne. Liityin itse kerhoon koska mielestäni täältä saa parhaat neuvot ja parhaimmassa tapauksessa voi niitä itsekkin antaa. Kuulun myös SCF, Audiklubiin yms olen itse ollut aikanaan SCF Ry:n perustajajäsen (yksi kolmesta) ja toiminut hallituksessa useita vuosia.
Ymmärrän että vanhoja konkareita varmaan väsyttää vastata tyhmiin kysymyksiin, mutta harva on tietäjä heti auton saadessaan. Siksi minua harmittaakin kun täytyy oma tietämys tuoda julki tekemällä toisesta uudesta vieläkin tyhmempi ja tuoda oma ylemmyys esiin.
Viimeiset kaksi viikkoa ei paljon muuta ollakkaan tehty kuin etsitty haulla juttuja boardillta. Ja jos en täältä löydä niin osaan myös KVG:stä etsiä. Itse olen tainnut boardeja käyttää ihan siitä asti kun niitä on ollut, moderoinutkin monen mota vuotta. Yllä 9-3 osiossa olen juuri käyttänyt hakua aikasemmin kun nostelin -05 vuoden topikkia.
Mimmille kiitos selkeästä vastauksesta, juuri tuota tietoa kaipasin.
Saa poistaa kun OT:tä on, mutta oli pakko. Ei palkokasveja kenellekkään inhalaattoriin, halusin vain vielä muistuttaa että aina sitä on uusi jossain.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Korjaus näytti olevan melko toisaikainen. Kun auto lämpiää kunnolla palaa normaali vika kuvioihin, eli juurikaan mitään infoa ei näy. Täytyy ingenjööri kaverin kanssa purkaa ja koittaa askarella joku ratkaisu pulmaan.
Onkohan joku korvannut tuon muovisen ohuen näytön monijohtimen paksumalla, miksiköhän tuo orginaali on mallia 80-luvun elektronikkapelin näyttökaapeli, vai onko niin vanhaa perua ? Jos vaihatisi ihan kunnon kaapelin väliin.
Onkohan joku korvannut tuon muovisen ohuen näytön monijohtimen paksumalla, miksiköhän tuo orginaali on mallia 80-luvun elektronikkapelin näyttökaapeli, vai onko niin vanhaa perua ? Jos vaihatisi ihan kunnon kaapelin väliin.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Keskushuolto Sytelä on se paja, joka niitä korjaa. Varmaan osaisivat kertoa puhelimessa onko ylipäätänsäkään korjattavissa oleva vika.
http://www.keskushuolto.fi/
Firman kuvaus on kyllä lupaava:
http://www.keskushuolto.fi/
Firman kuvaus on kyllä lupaava:
Olemme viihde-elektroniikan huoltoon ja ajotietokone- ja muiden näyttöjen segmenttivikojen korjauksiin erikoistunut yritys.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Mitä olen ymmärtänyt niin reilu 50% ACC näytöistä tulee takaisin ilman että apua on löytynyt.koistha kirjoitti:Keskushuolto Sytelä on se paja, joka niitä korjaa. Varmaan osaisivat kertoa puhelimessa onko ylipäätänsäkään korjattavissa oleva vika.
http://www.keskushuolto.fi/
Firman kuvaus on kyllä lupaava:Olemme viihde-elektroniikan huoltoon ja ajotietokone- ja muiden näyttöjen segmenttivikojen korjauksiin erikoistunut yritys.
Voisihan tuotakin koittaa jahka saa uuden panelin paikalleen.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Kojelaudasta lähtee irti kun laittaa jotain pientä panelin ja konsolin reunan väliin ja vääntää kevyesti tai sitten irroittaa tuhkiksen ja työntää panelia takaa.
Itse irroitus on melko simppeliä, 2 ruuvia päistä irti ja taka-kehikko lähtee irti. Sitten joko irroittaa lattakaapelin tai pitää sitä taka-osaa varovasti kun avaa loput ruuvit ja irroittaa etukehikon.
Etukehikon kanssa saa olla vähän varovainen ettei se ohut lattakaapeli vaurioudu. Kannataa ensiksi vähän panelin napeista painamalla avittaa näyttö-osaa irti panelista.
Sitä kaapelin liitoskohtaa silitin niin piirilevyltä kuin näytöstäkin. En tiedä onko mitään hyötyä. Tuo ei ole tyyppivika niinkuin SID:ssä.
Oma ei toimii enää kunnolla korjauksen jälkeenkään, löysin purkaamolta korvaavan tilalle.
Seuraavaksi jos innostuu täytyy täsyin testimielessä koittaa vaihtaa se filmikaapeli johtomalliseen sekä koittaa löytää josko joku piirin osa reagoi lämpöön ja siksi takkuaa. Tätä en suosittele.
Itse irroitus on melko simppeliä, 2 ruuvia päistä irti ja taka-kehikko lähtee irti. Sitten joko irroittaa lattakaapelin tai pitää sitä taka-osaa varovasti kun avaa loput ruuvit ja irroittaa etukehikon.
Etukehikon kanssa saa olla vähän varovainen ettei se ohut lattakaapeli vaurioudu. Kannataa ensiksi vähän panelin napeista painamalla avittaa näyttö-osaa irti panelista.
Sitä kaapelin liitoskohtaa silitin niin piirilevyltä kuin näytöstäkin. En tiedä onko mitään hyötyä. Tuo ei ole tyyppivika niinkuin SID:ssä.
Oma ei toimii enää kunnolla korjauksen jälkeenkään, löysin purkaamolta korvaavan tilalle.
Seuraavaksi jos innostuu täytyy täsyin testimielessä koittaa vaihtaa se filmikaapeli johtomalliseen sekä koittaa löytää josko joku piirin osa reagoi lämpöön ja siksi takkuaa. Tätä en suosittele.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Nyt on ollut uusi ACC panel jonkin aikaa paikallaan (käytetty mutta kaikki info näkyy). Huomasin sellaisen ilmiön että valo näytössä vilkkuu tai oikeammin sanottuna himmenee välillä hieman. Ihan niinkuin laite veisi hetkittäin enemmän virtaa ja valo himmenee hieman. Onko kukaan huomannut vastaavaa? Tuo tuskin mitaan haittaa, mutta eipä tuo käytettynäkään mikään halpa ollut, harmittaa jos sekin menee sököski.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.