9-3 2.0t Turbojubilee -02 ja 185hv

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

9-3 2.0t Turbojubilee -02 ja 185hv

Viesti Kirjoittaja njs »

Paljon olen foorumilta etsinyt, mutta vastausta ei ole löytynyt. Eli auto on 9-3 2.0t Turbojubilee vuosimallia -02, mutta kuitenkin auton rekisteriotteessa on 136kw (eli 185hv, muutoskatsastus 2004). Kone on Trionic7 ja matalapaineturboonhan on saanut vain tehtaan 125kw virisarjan, niin vähän ihmeissäni olen.

Eli onko Saab sittenkin jossain vaiheessa myynyt 185hv virisarjaa, koska eikai muiden tekemiä virejä saa muutoskatsastettua?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olisikohan autoon vaihdettu saabin oma 185hp boxi?
Tämähän tekee autosta identtisen 185hp version kanssa (mittariston puuttuvaa viisaria lukuunottamatta), jolloin muutoskatsastuksen kanssa ei liene ongelmia.
Saabihan möi tuota virisettiä "vain" 175 heppaisena (vaikka yleisen käsityksen mukaan olisi identtinen 185hp version kanssa) , eikä halunnut vähentää uusien "täystehoisien" 185hp autojen myyntiä myymällä edullisemmin 150hp versiota autosta sekä viriä.

Onhan siinäkin omia hyviä puolia, että rekisteriotteessa on selvä merkintä, että auto on jopa muutoskatsastusta myöten piristetty. (edes tiettyyn pisteeseen asti.. :roll: )
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Jänskä juttu toi. Itse kävin muutama vuosi sitten vaihtamassa 150hv boxin 185hv malliin ja koitin tingata josko saisi noille tehoille muutoskatsastukseen paperia, mutta eivät tarjonneet kuin tuota virisetin 170hv papruja. Sama juttu taitaa olla myös noissa muutamissa Metro-sport og kolkeissa. Ainakin tietämissäni tapauksissa mainostivat niitä 185 heppasina vaikka ne oli muistaakseni matalapaineisista tehtyjä.
Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

patse kirjoitti: Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
Turbo Jubilee = matalapaine saabin lastulla, ei ahtomittaria mutta sisältä parempi varustelu (kuten puolinahka penkit ym)??
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Psychocowboy kirjoitti:
patse kirjoitti: Olikos noita Turbo-Jubilee malleja edes matalapaineisena?
Turbo Jubilee = matalapaine saabin lastulla, ei ahtomittaria mutta sisältä parempi varustelu (kuten puolinahka penkit ym)??
ainakin Kaikki Ukissa loppuvuosi 2002-kevät 2003 valmistetut turbojubileet kyllä myytiin ihan normaalisti 150hv matalapaineella ja ilman lastua, (itsekin sen jälkikäteen ostin)..ja erothan olivat normaaliin SE - malliin: 16" turbojubilee vanteet, puolinahkapenkit ja oviverhoilut sekä hiilikuitu-jäljitelmä kojetaulu
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

Viesti Kirjoittaja njs »

Tuli tämäkin selvitettyä entiseltä omistajalta, eli autoon on asennettu Hirschin virityssarja ja sen on saanut sitten katsastettua.

Eipä jää tuokaan vaivaamaan.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

)..ja erothan olivat normaaliin SE - malliin
Hinta ero 3000 E... jubilee kalliimpi.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
pohjoma
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 23:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pohjoma »

njs kirjoitti:Tuli tämäkin selvitettyä entiseltä omistajalta, eli autoon on asennettu Hirschin virityssarja ja sen on saanut sitten katsastettua.

Eipä jää tuokaan vaivaamaan.
Kuinkahan tuon Hirschin on edellinen omistaja onnistunut katsastamaan... Hirschin steg 1 versio LPT:n on 210 hv... :?:
9-3 TurboJubilee -02
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

Viesti Kirjoittaja njs »

pohjoma kirjoitti:Kuinkahan tuon Hirschin on edellinen omistaja onnistunut katsastamaan... Hirschin steg 1 versio LPT:n on 210 hv... :?:
Eikös kaikissa Hirscheissä tuu paperit mukana mitkä kelpaa katsastuskonttoreille?
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.

edit: typo
Viimeksi muokannut Julli, Su Heinä 01, 2007 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julli »

9-5T kirjoitti:
Julli kirjoitti:yritin katsella hintoja tuolle 185 hv- setille, mutten puisilla silmillä löytänyt. Mitähän mahtaa kustantaa? Kyselen nimenomaan orkkis-boksista, minkä voi rekisteröidä konttorilla. Ja jatkettu moottoritakuu säilyy.

edit: typo
Tuollaista jälkiasennus settiä ei ole olemassa, 170hv löytyy.
Mitäs tuo 170 hv paketti maksaa, en mistään löytänyt siitäkään tietoa? Entäs väännöt, mihin arvoon ne nousee?
Kiitoksia etukäteen tiedoista!!
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eikös moottoritakuun pitäisi säilyä, jos virittää Saabinsa Hirschin virityssetillä? Hirsch(hän) on Saabin virallisesti hyväksymä ja käyttämä virityspaja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Eikös kaikissa Hirscheissä tuu paperit mukana mitkä kelpaa katsastuskonttoreille?
Et tarvi mitään uudelleen rekisteröintiä... siitä vaan.
Ja tuo 185 hv tulee siitä, että tuosta 170 hv paketista lähtee todellisuudessa tuo 185 hv (penkissä testattu)... voihan se olla että kaikista ei lähde tuota 185 autossa jokin säätö esim. erillai.

Rev.
3.7.2007 Kalevassa luki, että jos käyttövoimaa on muutettu, niin auto on muutosrekisteröitävä (tarkoitetaanko tällä myös lastunavulla nostettua tehoa... taitaa olla tuo lakipykälä ajoilta jolloin ei vielä ollut moisista lastuista mitään tietoa).
Itselläni on luovutushuollossa autolaakkosen asentama lastu (huhupuheiden mukaan on silloin laitettu)... mistään siitä en ole saanut varmistusta asiaan, enkä ole vienyt autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi.
YMMÄRRÄN ASIAN NIIN, ETTÄ JOS HE ON SEN SINNE LAITTANEET, NIIN HEILLE SE MYÖS OLISI KUULUNUT SE MUUTOSREKISTERÖINTIKIN, jos kerran lastun vaihdon takia auto on muutosrekisteröitävä.
Viimeksi muokannut saabeli, Ti Heinä 03, 2007 06:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ko. virityssarjan hinta on Suomessa hieman toista tonttua, niin kuin 9-5T tuossa jo kertoikin. Itse tilasin Englannista ja hintaa jäi jotain 370 €.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Saman kaavan mukaan ajokortti on turha. Autosta tulee 170hv kaikissa olosuhteissa, hyvissä ja hetkellisesti enemmänkin.
Alkoi asia kiinnostamaan ja soitin saab:n maahantuojalle.

Sieltä kerrottiin, että jos autoon on asennettu alkuperäinen Hirssin lastu Saab:in valtuuttamalla huoltoliikkeellä, niin ei syytä huoleen.
Saabilta löytyy Suomessa hyväksynnät ko. lastulle, eikä sitä tarvi etes näkyä missään rekisteriotteessa.

ELI SE SIITÄ (autossani on autolaakkosella asennettu, joten olen lakipykälän oikealla puolella).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vastaa Viestiin