Vaihdelaatikko sökö ?!?
Vaihdelaatikko sökö ?!?
9-3:sen vaihteet takkuaa. Korjaamon setä sanoi ,että useamman tuhannen remontti edessä hetkenä minä hyvänsä!!! Kävisiköhän vaihto aikasemmista vuosimalleista? Tämä on -01 2.0t. Onko muilla ollut muuten samoja ongelmia? Laatikolla ajettu vasta 160tkm.
niin, ja käytetty myös voi olla sitten yhtä huono. kannattaa kysellä tuolta vaajakosken suunnalta sitä remonttia siihen laatikkoon. tuskin tulee tonnia hintaa. mulla tonnarin askin remontille tuli 500€ hintaa. laakerit ja muutama ratas sisääle uusiks
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
no kyllähän siinä voi murheita olla. vai tiedätkö millasella käsittelyllä se purkaamon laatikko on ollut?
og osastolla on aika ylhäällä laatikkokeskustelua, mitä myös voi seurata. ja siellä ihan järkeviä kommentteja laatikkohommasta on ollut
og osastolla on aika ylhäällä laatikkokeskustelua, mitä myös voi seurata. ja siellä ihan järkeviä kommentteja laatikkohommasta on ollut
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
niin, on totta että takuu. mut ainoahan se on, että vituttaahan se jos sitä laatikkoa sit huonol tuuril joutuu alkaa uudestaa vaihtaa
ja kyl sil 500 aika paljo siihe laatikkoon jo uutta osaa saa sisälle. Laakerit saa reilusteen, ja vielä synkroja ja rattaitakin voi varmaan tuohon hintaa vaihtaa? Ainakin tonnariin. en usko että laatikoissa nii paljo eroa kuitenkaa on että hinta kamalasti heittää
ja kyl sil 500 aika paljo siihe laatikkoon jo uutta osaa saa sisälle. Laakerit saa reilusteen, ja vielä synkroja ja rattaitakin voi varmaan tuohon hintaa vaihtaa? Ainakin tonnariin. en usko että laatikoissa nii paljo eroa kuitenkaa on että hinta kamalasti heittää
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
En tiedä miten eroaa uusimmat T7:t T5:sesta OG9-3:sta laatikon osalta, mutta omassa ainakin on vielä hyvin pelannut laatikko - noin 160 000 km. 50 000 Maptunin kera. Entisessä NG900 Turbossa hyvin toimi vaihteisto vielä noin 275 000 km tiennoilla - ei tietääkseni oltu kertaakaan vaihdettu osia saati koko laatikkoa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Kyllä kai se niin on, että laatikon saa rikki "revittämällä vaihe päällä", kuten sotaväjessä aikanaan sanottiin. Sama kytkimen kanssa. Jos niitä käyttää vaan maltilliseen liikkumiseen, niin kyllä kestää vähintään 3-400 tkm. Valmistusvirheet on asia erikseen. Tässä kun joskus lukee vanha ukko poikain juttuja matalankin renkaan alle taipumisesta, niin hirvittää...
Ei sen puoleen..-73 Seinäjoella ajoin isäukon 96:lla ylikovaa kurviin ja sitten kahdella pyörällä koko tovin...piti likoille näyttää... housut vaihtoon! Omat nimittäin. Ei sit kaahailla!
P.S. Ei, mut on sillä niin kiva suikata rekkojen ohi, siis ihan vakio 9-3:llakin!
Ei sen puoleen..-73 Seinäjoella ajoin isäukon 96:lla ylikovaa kurviin ja sitten kahdella pyörällä koko tovin...piti likoille näyttää... housut vaihtoon! Omat nimittäin. Ei sit kaahailla!
P.S. Ei, mut on sillä niin kiva suikata rekkojen ohi, siis ihan vakio 9-3:llakin!
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Mulla ei vaihteet tökkineet ollenkaan, mutta niin vain kuitenkin sisuskalut levisivät pitkin tietä. Väärä käyttö sen hajotti, sitä en kiellä.
Itse vaihdoin peruskorjatun vanhan tilalle ja se tuli halvemmaksi kuin vaihtolaatikko.
Kustannukset olivat kokonaisuudessaan n.1300€,siis pelkät osat, tosin uudella viggen -kytkimellä ja työsylinterillä. silloin sapetti kyllä aivan riittävästi.
Itse vaihdoin peruskorjatun vanhan tilalle ja se tuli halvemmaksi kuin vaihtolaatikko.
Kustannukset olivat kokonaisuudessaan n.1300€,siis pelkät osat, tosin uudella viggen -kytkimellä ja työsylinterillä. silloin sapetti kyllä aivan riittävästi.
En syyllistänyt ketään, totesin vain. Ja tekovioista on turha tietenkään itseään syyttää.9-5T kirjoitti:Turha syyllistää kysyjää, nykyautoissa on usein materiaalivikoja.iskarix kirjoitti:Jos niitä käyttää vaan maltilliseen liikkumiseen, niin kyllä kestää vähintään 3-400 tkm. Valmistusvirheet on asia erikseen.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72