Vaihdelaatikko sökö ?!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Ropsu
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 17:24

Vaihdelaatikko sökö ?!?

Viesti Kirjoittaja Ropsu »

9-3:sen vaihteet takkuaa. Korjaamon setä sanoi ,että useamman tuhannen remontti edessä hetkenä minä hyvänsä!!! Kävisiköhän vaihto aikasemmista vuosimalleista? Tämä on -01 2.0t. Onko muilla ollut muuten samoja ongelmia? Laatikolla ajettu vasta 160tkm.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kuulemma kaikki NG900 ja OG9-3 lodjut kävis, joissakin eri perävälitys.
9-3.1972
Ropsu
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 17:24

Viesti Kirjoittaja Ropsu »

Onko tietoa siitä rempan hinnasta? Jos saan tonnilla käytetyn ja tarkastetun laatikon, niin onko siinä kummonen homma laittaa autoon ja ottaan vanha rämä pois? Olisi ollut lomarahoilla parempaakin tekemistä...
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Käytetystä tuskin tarvii tonnia maksaa. :D
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

niin, ja käytetty myös voi olla sitten yhtä huono. kannattaa kysellä tuolta vaajakosken suunnalta sitä remonttia siihen laatikkoon. tuskin tulee tonnia hintaa. mulla tonnarin askin remontille tuli 500€ hintaa. laakerit ja muutama ratas sisääle uusiks
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Jos ostaa takuupurkaamosta n. 100tkm ajetun laatikon niin tuskin tulee ongelmia, onhan nuilla joillaki ajettu ties kuinka paljo.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no kyllähän siinä voi murheita olla. vai tiedätkö millasella käsittelyllä se purkaamon laatikko on ollut?

og osastolla on aika ylhäällä laatikkokeskustelua, mitä myös voi seurata. ja siellä ihan järkeviä kommentteja laatikkohommasta on ollut
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Jamppa kirjoitti:no kyllähän siinä voi murheita olla. vai tiedätkö millasella käsittelyllä se purkaamon laatikko on ollut?
Eihän sitä voi tietää, vaikka yleensähän saabistit ajaa rauhallisesti, mutta onhan niissä takuu.
Eikä 500euron remontilla vanha laatikkko uudeksi muutu. :D
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

niin, on totta että takuu. mut ainoahan se on, että vituttaahan se jos sitä laatikkoa sit huonol tuuril joutuu alkaa uudestaa vaihtaa :oops:
ja kyl sil 500 aika paljo siihe laatikkoon jo uutta osaa saa sisälle. Laakerit saa reilusteen, ja vielä synkroja ja rattaitakin voi varmaan tuohon hintaa vaihtaa? Ainakin tonnariin. en usko että laatikoissa nii paljo eroa kuitenkaa on että hinta kamalasti heittää
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Niin ei taida vieläkään kuulua huolto-ohjelmaan öljyjen vaihto?
99T-museopeli
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

En tiedä miten eroaa uusimmat T7:t T5:sesta OG9-3:sta laatikon osalta, mutta omassa ainakin on vielä hyvin pelannut laatikko - noin 160 000 km. 50 000 Maptunin kera. Entisessä NG900 Turbossa hyvin toimi vaihteisto vielä noin 275 000 km tiennoilla - ei tietääkseni oltu kertaakaan vaihdettu osia saati koko laatikkoa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mitenkähän pahasti nuo vaihteet takkuaa? Mulla takkusi aikanaan hieman ja parantui täysin öljyn vaihdolla. Jos vaivat ei ole hirveen pahat kannattanee ainakin testata.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Viesti Kirjoittaja iskarix »

Kyllä kai se niin on, että laatikon saa rikki "revittämällä vaihe päällä", kuten sotaväjessä aikanaan sanottiin. Sama kytkimen kanssa. Jos niitä käyttää vaan maltilliseen liikkumiseen, niin kyllä kestää vähintään 3-400 tkm. Valmistusvirheet on asia erikseen. Tässä kun joskus lukee vanha ukko poikain juttuja matalankin renkaan alle taipumisesta, niin hirvittää...
Ei sen puoleen..-73 Seinäjoella ajoin isäukon 96:lla ylikovaa kurviin ja sitten kahdella pyörällä koko tovin...piti likoille näyttää... housut vaihtoon! Omat nimittäin. Ei sit kaahailla!
P.S. Ei, mut on sillä niin kiva suikata rekkojen ohi, siis ihan vakio 9-3:llakin!
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Mulla ei vaihteet tökkineet ollenkaan, mutta niin vain kuitenkin sisuskalut levisivät pitkin tietä. Väärä käyttö sen hajotti, sitä en kiellä.

Itse vaihdoin peruskorjatun vanhan tilalle ja se tuli halvemmaksi kuin vaihtolaatikko.
Kustannukset olivat kokonaisuudessaan n.1300€,siis pelkät osat, tosin uudella viggen -kytkimellä ja työsylinterillä. silloin sapetti kyllä aivan riittävästi. :x
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Viesti Kirjoittaja iskarix »

9-5T kirjoitti:
iskarix kirjoitti:Jos niitä käyttää vaan maltilliseen liikkumiseen, niin kyllä kestää vähintään 3-400 tkm. Valmistusvirheet on asia erikseen.
Turha syyllistää kysyjää, nykyautoissa on usein materiaalivikoja.
En syyllistänyt ketään, totesin vain. Ja tekovioista on turha tietenkään itseään syyttää.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Vastaa Viestiin