9-3 Aero -01 @ nordic steg3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

9-3 Aero -01 @ nordic steg3

Viesti Kirjoittaja renner »

Eli kiihdytettäessä talla lattiassa esim 80 -> auto puutuu (puolen sekunnin luokkaa) hetkellisesti ensin n.115kmh kohdalla ja seuraavaksi n.135kmh kohdalla.

Eli kone ei räyhää loppuun saakka "lineaarisesti" vaan käyrään tulee muutama droppi.

Kokemuksia ?
baas93
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 08:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja baas93 »

Itsellä ollut vähän samoja ongelmia. Syksyllä havaitsin ekan kerran, mutta silloin se unohtui koska talvella ei paljon täyskaasulla tullut ajeltua.
Keväällä teiden kuivuttua ongelma ilmeni taas (syynä ei suinkaan ollut kuskin oikean jalan käytös
:lol: ).
Laitoin toisen mankun kiinni joka sattui lojumaan ylimääräisenä ja ongelma poistui ainakin toistaiseksi.
Sitä en kyllä tiedä että miten magneettiventtiili voisi vian aiheuttaa, mutta ainakin toistaiseksi on taas toiminut.

Kokeilu on myös varsin tyyris, jos ei satu ehjää venttiiliä olemaan ylimääräisenä.

Edit: Niin ja oma autoni on tosin T5
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Viesti Kirjoittaja upi »

Tuo puutuminen ja nykiminen loppui omalta kohdaltani, kun vaihdoin eilen uuden ilmamassamittarin, kuin leikaten.
Nykkimistä ja aaltoilua esiintyi 2-vuotta ja kokeilin magnettiventtiilin vaihtoa, tulppa sulkeisia ( en sentään täyskuun aikaan arponut tulppien paikkaa, enkä kaivon katsomisvarpua käyttänyt ), letkuja, ties mitä muuta värkkäystä, mitä täällä foorumeisssa on esiintynyt ja lopullinen syy löytyi IMM:sta.
Luulen, että tuossa IMM:ssä taitaa olla lähes samanlainen ongelmapesä, kuin sytytyskasetissa ja se on viallien paljon ennenkuin herjaa vikakoodia / moottorin häiriövaloa, kuten minulla kävi.
Nyt moottori vetää paljon alempaa ei mitään aaltoilua, tehot tulee viipymättä kaasupoljinta painettaessa ja pikaisesti vaikuttaisi kulutus selvästi laskeneen ( vaatii pitemmän seurannan).
Lopuksi totean täysin eri auto, kuin eilen aamulla nyt kelpaa polkea ja nyt lähtee!!!
Vastaa Viestiin