Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
93 rupes syömään öljyä, siis niinkun ihan urakalla. Pienellä kaasun pumppaamisella saa ilmoille sellaisen savupilven, että oikein hirvittää. Mistäköhän se vois nyt sitten vuotaa kun ei lätäkköä alleen tee?? Kannen alta kuuluu ilkeää "tikutusta" eli onko sieltä mennyt jokin tiiviste?
Jos turbo mennyt niin onko olemassa isompaa fööniä joka menis heittämällä paikalleen?
Kone on 2,0l T5 (200hv), mutta steg3 boxilla.
Jos turbo mennyt niin onko olemassa isompaa fööniä joka menis heittämällä paikalleen?
Kone on 2,0l T5 (200hv), mutta steg3 boxilla.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Veikkaan että huohottaa tai tulee turbon kautta.
Huohottaessa vika joko männänrenkaissa tai venttiilinohjurien kumeissa, jolloin kovalla poljennalla tapahtuu kaasujen ohivuotoa öljytilaan, joka taas saa öljyhöyryjen karkaamaan huohotusputkea pitkin turbon imupuolelle.. Tietty alipaineella ohjurien kumit vuotaa öljyä myös venttiilin varsia pitkin palotilaan. - > karstoittaa -> polttaa venttiilejä..
Jos turbo vialla, niin öljy valuu mahdollisesti akselin juuresta imu tai pakopuolelle..
Jos sieltä kuuluu outoja ääniä, niin venttiilikopaa auki ja kurkkinmaan?
Kannattanee vielä mitata puristuspaineet, että venttiilit on ehjät.
Vakiopakosarjaan saa kiinni mm. 28r, 28rs, sekä välilaipalla 3071.. Ja sitten ollaankin jo ~400hp tehoissa. Tietty tarttet mm. 630cc suuttimet, 3bar mapin ja niille oikean softan... putkiston ja ic:n on syytä olla myös kohdillaan
haku: "perunan istututus"

Huohottaessa vika joko männänrenkaissa tai venttiilinohjurien kumeissa, jolloin kovalla poljennalla tapahtuu kaasujen ohivuotoa öljytilaan, joka taas saa öljyhöyryjen karkaamaan huohotusputkea pitkin turbon imupuolelle.. Tietty alipaineella ohjurien kumit vuotaa öljyä myös venttiilin varsia pitkin palotilaan. - > karstoittaa -> polttaa venttiilejä..

Jos turbo vialla, niin öljy valuu mahdollisesti akselin juuresta imu tai pakopuolelle..
Jos sieltä kuuluu outoja ääniä, niin venttiilikopaa auki ja kurkkinmaan?
Kannattanee vielä mitata puristuspaineet, että venttiilit on ehjät.
Vakiopakosarjaan saa kiinni mm. 28r, 28rs, sekä välilaipalla 3071.. Ja sitten ollaankin jo ~400hp tehoissa. Tietty tarttet mm. 630cc suuttimet, 3bar mapin ja niille oikean softan... putkiston ja ic:n on syytä olla myös kohdillaan

haku: "perunan istututus"

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Turbo se sitten on antautunut. Suunnittelin T25:n tilalle tuota GT28r:ää. Selviänkö pelkällä puhaltimen ostolla vai tarviiko jotain öljy nippoja tai muuta sellaista tilpehööriä. Asennuksen taidan suosiolla jättää merkkihuollolle.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Tossa hitusen osviittaa mitä tarvitset.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38648
En tiedä miten merkkiliikkeet lähtee potutukseen.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=38648
En tiedä miten merkkiliikkeet lähtee potutukseen.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Mitsun TD04, 15#... Tuo on pikkasen tuottavampi kun 25:nen.. (~260hp vs ~280hp..), mutta vaatii vesi ja öljylinjojen uusimista tuokin, kun ahtimessa on 12, 12, 12 lähdöt banjoille.. (garretti 14, 14, 12), sekä imuputki pitää varastaa myös viggen/aerosta.. - ja modata.Olli Kinaret kirjoitti:Mikäs turbo 93 Viggenissä on? Oliskohan se parempi vaihtoehto lievästi piristetylle moottorille?
Jos lähdet tuosta garretin 25:sta tai mitsun 15:sta isompaan, niin softa, suuttimet yms.. menee uusiksi... Mutta sitten kyllä kulkee ihan erilailla

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Ääh! Jos nyt siiten pysyis tuossa vakio ahtimessa niin ei mee merkkihuollon pojilla sormi suuhun. Siinähän se siellä pyörii kuin nuo muutkin. Menee liian hankalaksi kärsimättömälle miehelle
Kyllä noillakin vireillä itsensä saa tapettua.

Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Juuh. Laskennallisesti teoriassa 100:sta lähdettynä rupeaa jäämään vasta 240 jälkeen viereltä
Tietty sikasofta voi teettää kaikkea kivaa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=45129

Tietty sikasofta voi teettää kaikkea kivaa

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=45129
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
No nyt on turbo vaihdettu ja öljy se vain katoaa edelleen
Eikä edes asennus maksanut paljon
Kai tässä pitää kansi avata seuraavaksi. Ei pitäis luottaa merkkihuollon vian etsintään.



Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Hätä! Hätä! Moottori ongelma!
Onko tulpat öljystä märät?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15