SID:n irroitus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vak
"Kaasari"

SID:n irroitus

Viesti Kirjoittaja vak »

Millä konstilla saa irti näyttötaulun jossa mm. varoitus lasinpesunesteen loppumisesta, ulkolämpötila jne. Omassa ei ole kuin muutama pikseli näkyvissä eikä tekstistä saa selvää. Reunoissa on kaksi reikää joista ilmeisesti pitäisi irroittaa lukitus, mutta miten?

Onko muilla vastaavaa ongelmaa ollut?

Ajattelin kysäistä ennen kuin menen rikkomaan ;-)

Auto on Saab 900S -96
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=389

tuolla on vähän vinkkiä kuinka SID irtoaa. Tarviit muutamia tarvikkeita joita löytyy joka kodista ja kärsivällisyyttä sillä se radio lähtee nihkeesti alussa liikkeelle.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: SID:n irroitus

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

vak kirjoitti:Millä konstilla saa irti näyttötaulun jossa mm. varoitus lasinpesunesteen loppumisesta, ulkolämpötila jne. Omassa ei ole kuin muutama pikseli näkyvissä eikä tekstistä saa selvää. Reunoissa on kaksi reikää joista ilmeisesti pitäisi irroittaa lukitus, mutta miten?
SID lähtee irti ihan vain vetämällä sitä ulospäin. Käytä apuvälineenä esim. pitkää, kapeaa ruuvimeisseliä tai sitten moottorisahan viilaa. Mä olen itse käyttänyt moottorisahan viilaa (kantaosaa), ja aina on SID lähtenyt hyvin (ja vahingoittumatta) irti.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
vak
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja vak »

Lähtihän se sieltä aika helposti. _Hyvät_ ohjeet, kiitoksia! Sain toimivia pikseleitä lisää näyttötauluun ja muutama hehkuu himmeästi. Kuitenkaan tekstistä ei saa vielä selvää. Kun katsoin suurennulasilla liitoskohtaa, niin näki kuinka "kupari" oli irronnut piirilevystä noussut irti muovin mukana. Laitoin superlonia n.10mm väliin painamaan liitosta.

Toisessa threadissa oli juttua, että jossain saa korjattuja vaihdossa(135€), kun antaa vanhan tilalle. Mikähän mahtoi olla liikkeen nimi. Huolivatkohan vaihdossa tuollaista, jota on jo yritetty korjata.

Sopiiko SID2 SID1:n tilalle?
se93tbo
"Hölösuu"

SID:in irroitus

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Minulle tämän tarjoksen ja tiedon antoivat Mäkelän autosta ( Järvenpää). Liike on SAAB jälleenmyyjä ja merkkihuolto. Korjauttavat SID:it Huoltoliike Sytelällä Pitäjänmäellä. Sanoivat Mäkelällä että kaikissa merkkihuolloissa pitäisi tämä vaihtoehto kertoa asiakkaalle ennen uuden myyntiä. Kyllä ne SID:it käsittääkseni ovat samalla liittimellä, että voi korvata. Toisessa on vain muutama toiminto enemmän. Eli SID2:ssa on lisänä DIST (matka päämäärään), ARRIV (saapumisaika), ALARM (aikahälytys) ja SPD W (nopeusvaroitus). Mulla on ylimääräinen (varaosa) SID2 kaapissa mistä olen itse "vahingossa" irroittanut koko näytön kun sitä avasin ja olisivat senkin kyllä korjanneet/vaihtanut korjattuun. Mutta ostin yhdeltä romikselta kokonaan uuden SID:in.
9-3.1972
saab900rs
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Mitäs noi SID:it oikeen maksaa uutena...1, 2 tai 3?!?
-¤Ahdin määrää tahdin¤-

Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
Vastaa Viestiin