Clampin asennus
Clampin asennus
Terve,
onko kellään tällä foorumilla ollut ongelmia PFS:n clampin kanssa? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225
Hommasin joku aika sitten tuon ja asennutin sen PCS:llä. Clamppi ei kuitenkaan asettunut kunnolla vaan, vaan oikealle käännettäessä ohjaus ei palauttanut ääriasennossa. Yritimme Peten kanssa sovitella prikkoja liitoksen väliin, jotta ei tulisi liika puritusta.
Kotona purkasin asennuksen kuitenkin ja yritin säädellä vielä itse, mutta ei tullut paremmaksi. Laitoin alkuperäisen kumipuslan takaisin ja ohjaus pelitti taas normaalisti.
Clampin sisähalkaisija 35 mm ja kuitenkin ohjausvaihteen ulkohalkaisija 36 mm...? Kyseltyäni Teemulta omasta clampistaan tulimme siihen tulokseen, että ei koko clamppi tule kunnolla kiinni rintapeltiin jos clamppi ei puristu kunnolla kiinni ja jos taas puristetaan kiinni niin kummsakain tapauksessa tuntuu jumitusta.
Porasin clampin sisäreiän 36 mm:n poralla siten että clampin liitospinnan välissä oli vajaan 1 mm:n prikat. Sen jälkeen vähän vielä liuskenauhalla hiomista. Nyt clamppi istuu tosi hyvin putken ympärille ja eikä jumitusta tunnu ohjauksessa missään vaihessa. Mikä parasta nyt myös clamppi on toisi tukevasti rintapeltiä vasten.
PFS:lle muutaman kerran kirjoitin ja kyselin ongelmasta, mutta kehottivat löysäämään hiukan ja sanoivat kaikkien osien käyneen laajan testauksen ennen markkinointia. Kun kyselin mitoituksesta , niin totesivat että heillä on ainostaan - RHD-model only - ja LHD osat tulevat jenkeistä. Jos en ole tyytyväinen niin voin lähettää osat takaisin ja he lähettävät uuden tilalle...? Samanlaisenko joka ei istu kunnollla, ihmettelen vain miten 35 mm:n reikään pitäisi istua 36 mm:n putkii, ei mene jakeluun..
Kiitoksia paljon Teemulle vinkeistä, kuten totesin aiemmin niin modifioinnin jälkeen toimii.
Onko kenellääkään kokemuksia muista kuin Teemun clampistä? ohessa vielä linkki erääseen keskusteluun http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ering+rack
T:Make
onko kellään tällä foorumilla ollut ongelmia PFS:n clampin kanssa? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225
Hommasin joku aika sitten tuon ja asennutin sen PCS:llä. Clamppi ei kuitenkaan asettunut kunnolla vaan, vaan oikealle käännettäessä ohjaus ei palauttanut ääriasennossa. Yritimme Peten kanssa sovitella prikkoja liitoksen väliin, jotta ei tulisi liika puritusta.
Kotona purkasin asennuksen kuitenkin ja yritin säädellä vielä itse, mutta ei tullut paremmaksi. Laitoin alkuperäisen kumipuslan takaisin ja ohjaus pelitti taas normaalisti.
Clampin sisähalkaisija 35 mm ja kuitenkin ohjausvaihteen ulkohalkaisija 36 mm...? Kyseltyäni Teemulta omasta clampistaan tulimme siihen tulokseen, että ei koko clamppi tule kunnolla kiinni rintapeltiin jos clamppi ei puristu kunnolla kiinni ja jos taas puristetaan kiinni niin kummsakain tapauksessa tuntuu jumitusta.
Porasin clampin sisäreiän 36 mm:n poralla siten että clampin liitospinnan välissä oli vajaan 1 mm:n prikat. Sen jälkeen vähän vielä liuskenauhalla hiomista. Nyt clamppi istuu tosi hyvin putken ympärille ja eikä jumitusta tunnu ohjauksessa missään vaihessa. Mikä parasta nyt myös clamppi on toisi tukevasti rintapeltiä vasten.
PFS:lle muutaman kerran kirjoitin ja kyselin ongelmasta, mutta kehottivat löysäämään hiukan ja sanoivat kaikkien osien käyneen laajan testauksen ennen markkinointia. Kun kyselin mitoituksesta , niin totesivat että heillä on ainostaan - RHD-model only - ja LHD osat tulevat jenkeistä. Jos en ole tyytyväinen niin voin lähettää osat takaisin ja he lähettävät uuden tilalle...? Samanlaisenko joka ei istu kunnollla, ihmettelen vain miten 35 mm:n reikään pitäisi istua 36 mm:n putkii, ei mene jakeluun..
Kiitoksia paljon Teemulle vinkeistä, kuten totesin aiemmin niin modifioinnin jälkeen toimii.
Onko kenellääkään kokemuksia muista kuin Teemun clampistä? ohessa vielä linkki erääseen keskusteluun http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ering+rack
T:Make
9-3 TurboJubilee -02
Clampin asennus
Moro vaan kaikille lukijoille (yli 300), mutta ei kenelläkään muulla ole siis ollut ongelmia clampin kanssa...? (huom. tarkoitan vain PFS:n clamppia). Olenko siis ainoa, joka on tilannut tuon clampin kyseiseltä toimittajalta vai sattuiko minulle vain maanantai yksilö...?
9-3 TurboJubilee -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Saiskos kuvaa tuosta virityksestä?jthing kirjoitti:Kokemusta on tevisun klampista joka oli hyvä ja nyt on kiinni kumin tilalla powerflexin pusla. Voin sanoa että vaikutus oli melkoinen jo tuolla puslalla eli kannatti.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Siis powerflex puslasta? Samanlainen kuin alkuperäinen mutta väri on violettiSaabisti -77 kirjoitti:Saiskos kuvaa tuosta virityksestä?jthing kirjoitti:Kokemusta on tevisun klampista joka oli hyvä ja nyt on kiinni kumin tilalla powerflexin pusla. Voin sanoa että vaikutus oli melkoinen jo tuolla puslalla eli kannatti.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Onkos sulla molemminpuolin vai vain toisella puolen powerflex?
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml
Myydään ilmeisesti pareittain eli molemmille puolille, vaikka puhutkin puslasta?
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml
Myydään ilmeisesti pareittain eli molemmille puolille, vaikka puhutkin puslasta?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Onko tuosta oikeasti jotain hyötyä? Hetken mietittyäni päädyn lopputulokseen että vaikka siellä olisi sen pannan alla mitä purkkaa niin aivan sama! Mikset laittanut samalla sitä kuvassa vasemmalla olevaa kumia? Luulisin että jos haluaa päästä lähellekkään alu clampin tuntumaa vaatii kyllä molemmat eikä sittenkään ole edes vertailukelpoinen! Tämä toki on vain mutua!jthing kirjoitti:Vain tuo minkä tevisunkin klamppi korvaa eli tuo kuvassa oikealla oleva.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Siksi en laittanut sitä toista että en löytänyt moista uusimmasta katalogista. Tuntumasta saa toki olla montaa mieltä. Itselleni tuo oli testi ja yllättäin onnistunut. Kokeilemaan saa tulla jos siltä tuntuu.hz81 kirjoitti: Onko tuosta oikeasti jotain hyötyä? Hetken mietittyäni päädyn lopputulokseen että vaikka siellä olisi sen pannan alla mitä purkkaa niin aivan sama! Mikset laittanut samalla sitä kuvassa vasemmalla olevaa kumia? Luulisin että jos haluaa päästä lähellekkään alu clampin tuntumaa vaatii kyllä molemmat eikä sittenkään ole edes vertailukelpoinen! Tämä toki on vain mutua!
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27