Clampin asennus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pohjoma
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 23:54
Paikkakunta: Kotka

Clampin asennus

Viesti Kirjoittaja pohjoma »

Terve,

onko kellään tällä foorumilla ollut ongelmia PFS:n clampin kanssa? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3225

Hommasin joku aika sitten tuon ja asennutin sen PCS:llä. Clamppi ei kuitenkaan asettunut kunnolla vaan, vaan oikealle käännettäessä ohjaus ei palauttanut ääriasennossa. Yritimme Peten kanssa sovitella prikkoja liitoksen väliin, jotta ei tulisi liika puritusta.

Kotona purkasin asennuksen kuitenkin ja yritin säädellä vielä itse, mutta ei tullut paremmaksi. Laitoin alkuperäisen kumipuslan takaisin ja ohjaus pelitti taas normaalisti.

Clampin sisähalkaisija 35 mm ja kuitenkin ohjausvaihteen ulkohalkaisija 36 mm...? Kyseltyäni Teemulta omasta clampistaan tulimme siihen tulokseen, että ei koko clamppi tule kunnolla kiinni rintapeltiin jos clamppi ei puristu kunnolla kiinni ja jos taas puristetaan kiinni niin kummsakain tapauksessa tuntuu jumitusta.

Porasin clampin sisäreiän 36 mm:n poralla siten että clampin liitospinnan välissä oli vajaan 1 mm:n prikat. Sen jälkeen vähän vielä liuskenauhalla hiomista. Nyt clamppi istuu tosi hyvin putken ympärille ja eikä jumitusta tunnu ohjauksessa missään vaihessa. Mikä parasta nyt myös clamppi on toisi tukevasti rintapeltiä vasten.

PFS:lle muutaman kerran kirjoitin ja kyselin ongelmasta, mutta kehottivat löysäämään hiukan ja sanoivat kaikkien osien käyneen laajan testauksen ennen markkinointia. Kun kyselin mitoituksesta , niin totesivat että heillä on ainostaan - RHD-model only - ja LHD osat tulevat jenkeistä. Jos en ole tyytyväinen niin voin lähettää osat takaisin ja he lähettävät uuden tilalle...? Samanlaisenko joka ei istu kunnollla, ihmettelen vain miten 35 mm:n reikään pitäisi istua 36 mm:n putkii, ei mene jakeluun..

Kiitoksia paljon Teemulle vinkeistä, kuten totesin aiemmin niin modifioinnin jälkeen toimii.

Onko kenellääkään kokemuksia muista kuin Teemun clampistä? ohessa vielä linkki erääseen keskusteluun http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ering+rack

T:Make
9-3 TurboJubilee -02
pohjoma
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 23:54
Paikkakunta: Kotka

Clampin asennus

Viesti Kirjoittaja pohjoma »

Moro vaan kaikille lukijoille (yli 300), mutta ei kenelläkään muulla ole siis ollut ongelmia clampin kanssa...? (huom. tarkoitan vain PFS:n clamppia). Olenko siis ainoa, joka on tilannut tuon clampin kyseiseltä toimittajalta vai sattuiko minulle vain maanantai yksilö...? :o
9-3 TurboJubilee -02
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Kokemusta on tevisun klampista joka oli hyvä ja nyt on kiinni kumin tilalla powerflexin pusla. Voin sanoa että vaikutus oli melkoinen jo tuolla puslalla eli kannatti.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

jthing kirjoitti: nyt on kiinni kumin tilalla powerflexin pusla
Onko tukitankoa ollenkaan?
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Ei ole, mutta eipä tuo materiaalikaan kivenkovaa ollut.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

jthing kirjoitti:Kokemusta on tevisun klampista joka oli hyvä ja nyt on kiinni kumin tilalla powerflexin pusla. Voin sanoa että vaikutus oli melkoinen jo tuolla puslalla eli kannatti.
Saiskos kuvaa tuosta virityksestä?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Saabisti -77 kirjoitti:
jthing kirjoitti:Kokemusta on tevisun klampista joka oli hyvä ja nyt on kiinni kumin tilalla powerflexin pusla. Voin sanoa että vaikutus oli melkoinen jo tuolla puslalla eli kannatti.
Saiskos kuvaa tuosta virityksestä?
Siis powerflex puslasta? Samanlainen kuin alkuperäinen mutta väri on violetti ;)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Miksi luovuit clampista? Itse en keksi kovin montaa syytä, niin tyytyväinen olen itse clamppiin.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

No homma meni oikeasti niin että oli tarkoitus luopua 9-3:sta ja myin clampin kaverille. Sitten 9-3 kuitenkin jäi taloon ja tuo powerflex tuli tilattua ennen uutta tevisu kimppaa niin siksi näin.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Onkos sulla molemminpuolin vai vain toisella puolen powerflex?

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml

Myydään ilmeisesti pareittain eli molemmille puolille, vaikka puhutkin puslasta?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Vain tuo minkä tevisunkin klamppi korvaa eli tuo kuvassa oikealla oleva.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

jthing kirjoitti:Vain tuo minkä tevisunkin klamppi korvaa eli tuo kuvassa oikealla oleva.
Onko tuosta oikeasti jotain hyötyä? 8) Hetken mietittyäni päädyn lopputulokseen että vaikka siellä olisi sen pannan alla mitä purkkaa niin aivan sama! Mikset laittanut samalla sitä kuvassa vasemmalla olevaa kumia? Luulisin että jos haluaa päästä lähellekkään alu clampin tuntumaa vaatii kyllä molemmat eikä sittenkään ole edes vertailukelpoinen! :lol: Tämä toki on vain mutua! :lol: 8)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

hz81 kirjoitti: Onko tuosta oikeasti jotain hyötyä? 8) Hetken mietittyäni päädyn lopputulokseen että vaikka siellä olisi sen pannan alla mitä purkkaa niin aivan sama! Mikset laittanut samalla sitä kuvassa vasemmalla olevaa kumia? Luulisin että jos haluaa päästä lähellekkään alu clampin tuntumaa vaatii kyllä molemmat eikä sittenkään ole edes vertailukelpoinen! :lol: Tämä toki on vain mutua! :lol: 8)
Siksi en laittanut sitä toista että en löytänyt moista uusimmasta katalogista. Tuntumasta saa toki olla montaa mieltä. Itselleni tuo oli testi ja yllättäin onnistunut. Kokeilemaan saa tulla jos siltä tuntuu.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Yksi PFS:n clampin ostanut laittoi juuri YV:n. Asennuksen jälkeen rattia on vaikea kääntää. Taitaa olla valmistusvikaisia liikenteessä.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Taliaferron clämppikin toimii hienosti jos joku sitä miettii :wink:
Kunhan nyt jonkun toimivan clämpin/puslan sinne laitatte...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin