Mulle on nyt vaihdettu jakopään ketju ja rattaat + muut kilkkeet. Samalla tehtiin huohotinpäivitys luonnollisesti. Nämä menivät siis pidennetyn "takuun" piikkiin. Teetin myös ennakkoon 110tkm huolloon samaan syssyyn.
Öljynä oli laitettu 5w30 Mobil ESP. Ja nythän vasta öljyä tuntuukin kuluvan. Kone ja laatikko olivat poissa (apurunko pudotettiin itri) ja koneen todettiin olevan kaikinpuolin kunnossa, ei öljyä ihmeemmin turbon putkissa, pientä hikoilujälkeä kannentiivisteessä, mutta ei mitään laitettavaksi asti.
Voiko huohottimen asentaa väärin tjms joka vaikuttaisi lisäävästi öljyn haukkaamiseen?
Kone ei pölläytä käynnistäessä missään tilaanteessa (kuin korkeintaan vähän mustaa), ei ajossakaan näytä mitään tulevan. Ei tiputa alleen yms, mutta silti hupenee aika reippaasti. Täyskaasulla tulee harmaata (jossa pessimisti voi nähdä vivahduksen sinisestä
) huikua mutta se lienee vain bensaa.
Koneena B205R T7 (Mitsun ahtimella siis).
Ajattelin vaihtaa erimerkkiset öljyt mallia 5w40 kokeeksi.
Ja tiedustelin Metron kantaa uudelleen, sanoivat edelleen 1L/1000km on maahantuojan maksimi kulutukselle, mutta nyrkkisääntönä käytännössä saa kuluttaa 1L/10000km eikä silloin ole syytä huoleen.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.