9-3:n hankinta edessä
9-3:n hankinta edessä
Terve vaan kaikille!
Olen katsellut saab 9-3 turboja <02 ja t5:lla varustettu auto olisi mielestäni minulle sopivampi.
Syyt:
-pyyntihinnat matalampia
-kestävämpi moottori
-halvempi virittää?
Onko 2000-luvulla vielä tehty t5:sia?
Onko yli 200tkm ajetuissa saabeissa jotain erityisen vikaherkkiä kohtia?
Mitä eroja on t5:lla ja t7:lla? Esim. vakiovarustuksessa tai ulkoisissa osissa
Haulla löysin ainakin tietoa moottorista sen verran, että t7:ssa on MAF, heikommat sisuskalut ja se vuotaa öljyä.
Kiitos vastauksista.
ps. Mahtuukohan kyseiseen autoon 8x17 vanteet eteen ja taakse tuumaa leveämmät 40mm madalluksella?
Olen katsellut saab 9-3 turboja <02 ja t5:lla varustettu auto olisi mielestäni minulle sopivampi.
Syyt:
-pyyntihinnat matalampia
-kestävämpi moottori
-halvempi virittää?
Onko 2000-luvulla vielä tehty t5:sia?
Onko yli 200tkm ajetuissa saabeissa jotain erityisen vikaherkkiä kohtia?
Mitä eroja on t5:lla ja t7:lla? Esim. vakiovarustuksessa tai ulkoisissa osissa
Haulla löysin ainakin tietoa moottorista sen verran, että t7:ssa on MAF, heikommat sisuskalut ja se vuotaa öljyä.
Kiitos vastauksista.
ps. Mahtuukohan kyseiseen autoon 8x17 vanteet eteen ja taakse tuumaa leveämmät 40mm madalluksella?
Re: 9-3:n hankinta edessä
On 2000 vuonna loppuvuodesta sai jo 2001 T7-mallia.loud kirjoitti:...Onko 2000-luvulla vielä tehty t5:sia?
Ei noissa taida muuten suurempia eroja olla, paitsi juuri moottori puolella. Automaatti ilmastointi taitaa olla parempi vaihtoehto, kuin manualinen. Jos sitä kaipaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Tuolla käsitelty kanssa 9-3:sen ostoa, kannattaa ainakin vilkaista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=422809
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=422809
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Itse ostin viikko takaperin autoliikkeestä SE 2.0t T5:sen... 200tkm ajettu, ollut naisen käytössä ja huoltokirja Länsiautosta tähän asti.
Tutkiessani autoa huomasin että moottorin kylki oli jostain syystä vähän märkä. En pitänyt vikaa kovin huolestuttavana kun ei maahan asti valunut ja eikä varsinaisesti näyttäny öljyltä tai miltään muultakaan. Myyjäkin piti vikaa vähäisenä, ei kuulemma ollut aikasemmin ainakaan ollut mitään ongelmia. Huoltokirjassa ei ollut asiasta mitään mainintaa. Ajotietokone ilmoitti 100km koeajon aikana "add coolant fluid". Käsitin että tuo tarkoitti ilmastoinnin kylmäaineita, koska ilmastointi ei toiminut, sovittiin liikkeen kanssa että täytetään kylmäaineet huollossa liikkeen laskuun ja autosta tehtiin kaupat.
Viikon aikana on nyt selvinnyt että ilmeisesti kansi vuotaa jostain välistä nestettä, ainakin ulos ja todennäköisesti myös sisään. Ajotietokone kehottelee sitä jatkuvasti lisäämään (cooland fluid onkin näköjään jäähdytysneste eikä kylmäaine). Ilmastointilaitteesta on kumminkin kylmäaineet ilmeisesti loppu koska puhallin hönki täysillä kokoajan lämmintä ilmaa kabiiniin, puhaltimen säädin arvatenkin käy kuumana näillä keleillä, ylikuumeni ja hitsasi lopullisesti heti seuraavana päivänä ostosta (puhallin nyt pyörii kokoajan vaikka avaimet ottais pois lukosta). Ilmastoinnin huoltamisesta sovittiinkin myyjän kanssa jo kyllä kauppaa tehdessä, mutta tuo vuoto joka paljastui odotettua isommaksi kansiviaksi menee mun mielestä virhevastuun piiriin. Ilmoitin vioista samantien ja myyjä "lupasi" korjauttaa viat. Muuten menee mun puolesta kauppa purettavaksi. Auto kävi jo kerran autoliikkeen huollossa, jäähdytinainetta lisättiin mutta muutaman kilometrin jälkeen ajotietokone vaati sitä taas lisää. Paska.
Tottakai käytetyssä autossa on muutakin vikaa, eli sumuvalon lasi halki, takakontin kaasujouset sökönä, toinen kaukosäädin rikki (joku piiri irronnut piirilevystä) ja toisesta taas patterit loppu, alipaineletku joka menee ilmeisesti jollekkin ilmamassamittarille revennyt(mikälie mötikkä imusarjan vieressä), raitisilmasuodatin taitaa olla homeessa, käsijarrun kengät loppu ja ilmastoinnin anturi keskikonsolissa piti hirveetä rapinaa. Nämä viat/puutteet huomioitiin kauppaa tehdessä ja hintaa katsottiin sit sen perusteella uusiksi...
Alusta on varmaan kanssa alkuperäisessä kuosissaan, ja muistuttaa ajettavuudeltaan lähinnä citroeniä. Sähköantenni päästää kolme naksahdusta noustessaan ylös ja saman äänen päästää mennessään alas, en tiedä pitäiskö huolestua? Peräkoukkulle ei tuu jarruvaloa. Näitä löytyis varmaan loputtomasti mutta ei varsinaisesti häiritse mua, kattelen sitten kewwäämmällä.
Muuten auto onki sitten siistissä alkuperäiskunnossa vaikka ylläolevasta tekstistä päätellen ei heti uskoisi.
Toivottavasti ton kannen ja ilmastoinnin kanssa ei ilmene mitään isompia murheita ja saan jatkaa kesälomaani rauhassa.
Tutkiessani autoa huomasin että moottorin kylki oli jostain syystä vähän märkä. En pitänyt vikaa kovin huolestuttavana kun ei maahan asti valunut ja eikä varsinaisesti näyttäny öljyltä tai miltään muultakaan. Myyjäkin piti vikaa vähäisenä, ei kuulemma ollut aikasemmin ainakaan ollut mitään ongelmia. Huoltokirjassa ei ollut asiasta mitään mainintaa. Ajotietokone ilmoitti 100km koeajon aikana "add coolant fluid". Käsitin että tuo tarkoitti ilmastoinnin kylmäaineita, koska ilmastointi ei toiminut, sovittiin liikkeen kanssa että täytetään kylmäaineet huollossa liikkeen laskuun ja autosta tehtiin kaupat.
Viikon aikana on nyt selvinnyt että ilmeisesti kansi vuotaa jostain välistä nestettä, ainakin ulos ja todennäköisesti myös sisään. Ajotietokone kehottelee sitä jatkuvasti lisäämään (cooland fluid onkin näköjään jäähdytysneste eikä kylmäaine). Ilmastointilaitteesta on kumminkin kylmäaineet ilmeisesti loppu koska puhallin hönki täysillä kokoajan lämmintä ilmaa kabiiniin, puhaltimen säädin arvatenkin käy kuumana näillä keleillä, ylikuumeni ja hitsasi lopullisesti heti seuraavana päivänä ostosta (puhallin nyt pyörii kokoajan vaikka avaimet ottais pois lukosta). Ilmastoinnin huoltamisesta sovittiinkin myyjän kanssa jo kyllä kauppaa tehdessä, mutta tuo vuoto joka paljastui odotettua isommaksi kansiviaksi menee mun mielestä virhevastuun piiriin. Ilmoitin vioista samantien ja myyjä "lupasi" korjauttaa viat. Muuten menee mun puolesta kauppa purettavaksi. Auto kävi jo kerran autoliikkeen huollossa, jäähdytinainetta lisättiin mutta muutaman kilometrin jälkeen ajotietokone vaati sitä taas lisää. Paska.
Tottakai käytetyssä autossa on muutakin vikaa, eli sumuvalon lasi halki, takakontin kaasujouset sökönä, toinen kaukosäädin rikki (joku piiri irronnut piirilevystä) ja toisesta taas patterit loppu, alipaineletku joka menee ilmeisesti jollekkin ilmamassamittarille revennyt(mikälie mötikkä imusarjan vieressä), raitisilmasuodatin taitaa olla homeessa, käsijarrun kengät loppu ja ilmastoinnin anturi keskikonsolissa piti hirveetä rapinaa. Nämä viat/puutteet huomioitiin kauppaa tehdessä ja hintaa katsottiin sit sen perusteella uusiksi...
Alusta on varmaan kanssa alkuperäisessä kuosissaan, ja muistuttaa ajettavuudeltaan lähinnä citroeniä. Sähköantenni päästää kolme naksahdusta noustessaan ylös ja saman äänen päästää mennessään alas, en tiedä pitäiskö huolestua? Peräkoukkulle ei tuu jarruvaloa. Näitä löytyis varmaan loputtomasti mutta ei varsinaisesti häiritse mua, kattelen sitten kewwäämmällä.
Muuten auto onki sitten siistissä alkuperäiskunnossa vaikka ylläolevasta tekstistä päätellen ei heti uskoisi.
Toivottavasti ton kannen ja ilmastoinnin kanssa ei ilmene mitään isompia murheita ja saan jatkaa kesälomaani rauhassa.
Anteeksi nyt, mutta miksi ostaa tällainen auto, jos kerran vikalista on heti alkujaan noin pitkä - kyllähän näistä tarjontaa on, ja hinnat on kohtuullisella tasolla. Moottori ongelmat ovat varmaan omalta osaltaan vähentäneet kysyntää, joten nyt on ostajan markkinat. Se kansitiivistevuoto pitää saada ensitilassa kuntoon, jos nestettä pääsee moottoriin päin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Itse en kyllä suosittelisi tuota Mursun kärryä kenellekkään jolla ei ole oikeasti korjaustoimenpiteet hallussa tai takuut todella hyvät. Vikaa tuntuu olevan ihan riitämiin. Jo tuo vikalista kertoo auton pidosta aika paljon eli mikä on tilanne sitten oikeasti kalliden osien kohdalla. Tuo "naisen omistuksessa ollut" on niin legendaarinen läppä automyyjältä että sukat pois. Itellä moinen on kerran pitänyt paikkansa 7 auton kohdalla (selvisi kun soitin) mutta jokainen on ollut "naisen käytössä" (selvisi sekin kun soitin) ostaessa
Viimeksi muokannut Psychocowboy, La Kesä 16, 2007 07:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Jäähdytintä.georges kirjoitti:Kumpaa tuo muuten tarkoittaa, ilmastointia vai jäähdytintä, "coolant level low"?
Tänä aamuna antoi tietokone moisen viestin ensmäsen kerran, enkä viitsinyt tarkistaa nollakelissä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tänään huomasin et takavalo on puolillaan vettä.
Kyllä tuo kansiremppa takuuseen menee, emmä muuten tuota kelpuuta. Kyllähän autoja saa ilmankin noita vikoja, mutta pyyntihinnat on parhaimmillaan 3000-5000e enemmän mitä mä tuosta maksoin (jos mukaan ei lueta rintajoupin myymää ysikolmosta, jonka pyyntihinta on vaivaset 15000e ).
Mulla aikasemminkin ollut saappeja 96, 90, muutama 99 ja pari ysisatasta, ja ysikutonen taitaa olla ainoa jonka kannen kanssa ei oo ollu ongelmia Tosin noilla on kaikilla vedelty se puolimiljoonaa.
Nuo viat ja puutteet joita tuossa aikasemmin kirjottelin on pääosin korjailtu... osiin meni noin 180e josta suurimman osan vei perkeleen sumuvalo joka pitää ostaa kokonaisena (115e) ja toinen kaasujousi konttiin (25e/kpl). Raitisilmasuodattimen vaihdoin (20e) ja kotelosta tuli pussillinen koivunlehtiä ym. kuraa. Kaukosäätimen paristo 3e!!! Ilmastoinnin anturin putsaus ja öljyäminen, niin loppu rapinakin. Ja sen alipaineletkun korjasin. Jarrukengät vaihdan sitten talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Takavalot tyhjäsin vedestä. Hommiin meni muutama tunti ja tulipa samalla tutustuttua gm-saappien ihmeelliseen maailmaan.
En itsekkään suosittele vastaavaa pakettia kenellekkään jos omien käsien likaaminen ei innosta. Kirjottelin vaan omia kokemuksia (viikon ajalta) kyseisestä automallista.
Saappi on muuten päällisin puolin tosi siistissä kunnossa, ohjaus on jämäkkä, laakerit on kunnossa ja ei kolise mistään. Öljyn seassa ei näy mitään ylimääräistä.
Auto ihan aikuisten oikeesti on naisen käytöstä... takakontissa olevalla verhotangolla sai kätevästi pysymään takakontin ylhäällä. Turhaa sitä 25euron pumppua alkaa vaihtamaan, hommaan kun ei tarvii edes työkaluja
Auto myös jatkaa naisen käytössä... eikai kukaan itseään kunnioittava mies tuollaisella kehtaa ajaa?
Kyllä tuo kansiremppa takuuseen menee, emmä muuten tuota kelpuuta. Kyllähän autoja saa ilmankin noita vikoja, mutta pyyntihinnat on parhaimmillaan 3000-5000e enemmän mitä mä tuosta maksoin (jos mukaan ei lueta rintajoupin myymää ysikolmosta, jonka pyyntihinta on vaivaset 15000e ).
Mulla aikasemminkin ollut saappeja 96, 90, muutama 99 ja pari ysisatasta, ja ysikutonen taitaa olla ainoa jonka kannen kanssa ei oo ollu ongelmia Tosin noilla on kaikilla vedelty se puolimiljoonaa.
Nuo viat ja puutteet joita tuossa aikasemmin kirjottelin on pääosin korjailtu... osiin meni noin 180e josta suurimman osan vei perkeleen sumuvalo joka pitää ostaa kokonaisena (115e) ja toinen kaasujousi konttiin (25e/kpl). Raitisilmasuodattimen vaihdoin (20e) ja kotelosta tuli pussillinen koivunlehtiä ym. kuraa. Kaukosäätimen paristo 3e!!! Ilmastoinnin anturin putsaus ja öljyäminen, niin loppu rapinakin. Ja sen alipaineletkun korjasin. Jarrukengät vaihdan sitten talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Takavalot tyhjäsin vedestä. Hommiin meni muutama tunti ja tulipa samalla tutustuttua gm-saappien ihmeelliseen maailmaan.
En itsekkään suosittele vastaavaa pakettia kenellekkään jos omien käsien likaaminen ei innosta. Kirjottelin vaan omia kokemuksia (viikon ajalta) kyseisestä automallista.
Saappi on muuten päällisin puolin tosi siistissä kunnossa, ohjaus on jämäkkä, laakerit on kunnossa ja ei kolise mistään. Öljyn seassa ei näy mitään ylimääräistä.
Auto ihan aikuisten oikeesti on naisen käytöstä... takakontissa olevalla verhotangolla sai kätevästi pysymään takakontin ylhäällä. Turhaa sitä 25euron pumppua alkaa vaihtamaan, hommaan kun ei tarvii edes työkaluja
Auto myös jatkaa naisen käytössä... eikai kukaan itseään kunnioittava mies tuollaisella kehtaa ajaa?
No niin, kiitos vielä hyvistä vastauksista.
Foorumia selattuani kyseisestä autosta löytyi yllätävän paljon pientä nippelitietoa, mutta muutama asia jäi auki:
-onko 9-3:n saanut nahka- ja plyysisisustan lisäksi peruskankaista? (useissa myynti-ilmoituksissa erittäin surket kuvat)
-onko edessä keskikyynärnoja vakiona turboissa tai onnistuuko jälkiasennus penkkiä vaihtamatta?
-miten as3:n tunnistaa ulkoapäin verrattuna as2:seen?
-onko manuaali-ilmastoinnilla varustetussa lcd-näytöllinen paneeli?
Autoa olen etsinyt suomen lisäksi Ruotsista ja Saksasta. Yllättävän vähän mielenkiintoa näyttää autojen myyjillä olevan (yksityisiltä lähinnä kyselyt) ja ilmoitukset ovat minuutissa tehdyn näköisiä. Yleensä olen kuullut positiivisia kokemuksia auton hausta ulkomailta...
Foorumia selattuani kyseisestä autosta löytyi yllätävän paljon pientä nippelitietoa, mutta muutama asia jäi auki:
-onko 9-3:n saanut nahka- ja plyysisisustan lisäksi peruskankaista? (useissa myynti-ilmoituksissa erittäin surket kuvat)
-onko edessä keskikyynärnoja vakiona turboissa tai onnistuuko jälkiasennus penkkiä vaihtamatta?
-miten as3:n tunnistaa ulkoapäin verrattuna as2:seen?
-onko manuaali-ilmastoinnilla varustetussa lcd-näytöllinen paneeli?
Autoa olen etsinyt suomen lisäksi Ruotsista ja Saksasta. Yllättävän vähän mielenkiintoa näyttää autojen myyjillä olevan (yksityisiltä lähinnä kyselyt) ja ilmoitukset ovat minuutissa tehdyn näköisiä. Yleensä olen kuullut positiivisia kokemuksia auton hausta ulkomailta...
Kyllä. Perusmallissa oli ns. perunasäkkikangasta ja SE-varustellussa plyyssiä.loud kirjoitti: -onko 9-3:n saanut nahka- ja plyysisisustan lisäksi peruskankaista? (useissa myynti-ilmoituksissa erittäin surket kuvat)
Ei ole vakiona tietääkseni missään. Jälkiasennus onnistuu.-onko edessä keskikyynärnoja vakiona turboissa tai onnistuuko jälkiasennus penkkiä vaihtamatta?
Ei mitenkään. Kuuntele onko ovissa kaiuttimet. Myös bassotoisto on hyvä testi, AS2= ei bassoa AS3=bassopuuroa reilusti-miten as3:n tunnistaa ulkoapäin verrattuna as2:seen?
Ei, vain lumihiutalenappi.-onko manuaali-ilmastoinnilla varustetussa lcd-näytöllinen paneeli?
Eski