Saabin hankinta.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jalind
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 15:57
Paikkakunta: Tampere

Saabin hankinta.

Viesti Kirjoittaja jalind »

Tervehdys.
Tässä ilmoittautuu uusi Saabin omistaja Foorumille.
Tuli hankittua ensimmäinen Saab 93 SC 1,8T ,entiset ajoneuvot olivat
5kpk Mondeoita.Nytten tuli mitta täyteen kun ovet vaihdettiin kun autolla oli ikää jopa 2 vuotta ,eivät alkaneet edes korjaamaan vanhoja.Vanhempiin malleihin olin erittäin tyytyväinen mutta tämä 2003 oli kyllä täydellinen pettymys.Tekniikka oli kyllä pomminvarmaa eikä mitään ongelmia siellä ilmenyt.Paitsi vetareiden kanssa takuuaikana.

Joten tuli mentyä Metroautoon ja valittua vastaava Saabi listalta.Aika näyttää valinnan oikeellisuus.????
Ensikuussa pitäisi olla uusi Saab 93 SC alla, kaikilla saatavilla olevilla herkuilla. :D :D

T:Hami
Saab 9-3 SC 1,8t vm 2007 .
#3373#
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin hankinta.

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jalind kirjoitti:Tervehdys.
Tässä ilmoittautuu uusi Saabin omistaja Foorumille.
Tuli hankittua ensimmäinen Saab 93 SC 1,8T ,entiset ajoneuvot olivat
5kpk Mondeoita.Nytten tuli mitta täyteen kun ovet vaihdettiin kun autolla oli ikää jopa 2 vuotta ,eivät alkaneet edes korjaamaan vanhoja.Vanhempiin malleihin olin erittäin tyytyväinen mutta tämä 2003 oli kyllä täydellinen pettymys.Tekniikka oli kyllä pomminvarmaa eikä mitään ongelmia siellä ilmenyt.Paitsi vetareiden kanssa takuuaikana.

Joten tuli mentyä Metroautoon ja valittua vastaava Saabi listalta.Aika näyttää valinnan oikeellisuus.????
Ensikuussa pitäisi olla uusi Saab 93 SC alla, kaikilla saatavilla olevilla herkuilla. :D :D

T:Hami
Tervetuloa foorumille :!: :D Itsellänikin oli ennen Saabeja Fordeja, mutta sitä tuli kyllä "edistyttyä" huomattavasti parempaan suuntaan, kun aikanaan vaihtoi Fordin Saabiin.

Koska allasi on uudempi 9-3:n (2003->), niin oikea paikka postata tälle foorumille on tuo 9-3SS/SC -palsta. Tämä palsta on tarkoitettu NG900:lle ja "vanhanmallisille" 9-3:lle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Siis Fordistako ruostui ovet kahdessa vuodessa vai mikä niissä oli vikana? :o
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
jalind
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 15:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jalind »

Kyllä korroosiota alkoi ilmetä ovissa (alareunat) ja takaluukku.
Tyyppivikaa kuulemma,korjaavat koritakuun puitteissa onneksi.

ps,kiitti vinkistä siirryn oikealle foorumille.
Saab 9-3 SC 1,8t vm 2007 .
#3373#
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Juha96 kirjoitti:Siis Fordistako ruostui ovet kahdessa vuodessa vai mikä niissä oli vikana? :o
Etkö tiennyt tuota? Ford vähensi (vai olikohan se niin, että poistivat kokonaan?) Focuksen ja Mondeon ovien ja takaluukun sinkitystä 2000 -luvun alussa ja se johti siihen, että Focuksien ja Mondeoiden ovet ja takaluukku alkoivat kukkimaan 1,5-2,5 vuotta vanhoissa autoissa 8O Fordille on varmaan tullut ihana lasku tuosta "kukkasesta", kun joutuivat vaihtamaan ovet ja takaluukut takuuseen :roll:

Onneksi oma fordismi loppui jo silloin, kun vielä valmistivat Escorttia :wink: Täytyy kyllä myöntää, että pää kääntyy vieläkin, kun näkee siistin Mustangin, mutta sitten ajattelee, että "hyh, pois se minusta..." :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ford vähensi (vai olikohan se niin, että poistivat kokonaan?) Focuksen ja Mondeon ovien ja takaluukun sinkitystä 2000 -luvun alussa ja se johti siihen, että Focuksien ja Mondeoiden ovet ja takaluukku alkoivat kukkimaan 1,5-2,5 vuotta vanhoissa autoissa 8O Fordille on varmaan tullut ihana lasku tuosta "kukkasesta", kun joutuivat vaihtamaan ovet ja takaluukut takuuseen :roll:
Eikös jossain vuosikerran mallissa ollut se ongelmana, että ruosteenesto suojaaine kovettui ja irtosi kokonaan, eli vika oli ainakin jossain kolmannenosapuolen aineessa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Eikös jossain vuosikerran mallissa ollut se ongelmana, että ruosteenesto suojaaine kovettui ja irtosi kokonaan, eli vika oli ainakin jossain kolmannenosapuolen aineessa.
Vanhempien kahteen Focukseen tehty luukkuremontti, kun reunojen saumakitti kovettunut, lohkeillut ja alkanut alta kukkimaan.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Etkö tiennyt tuota?
Ei, en tosiaan tiennyt. Ainoa perhepiiristä löytyvä Ford on vuosimallia 1924 ja sen ovissa niin tukikehikot (puuta) kuin pintapellitkin ovat vielä alkuperäiset, tosin on niitä viimeksi 1990-luvulla vähän fiksailtu...

Kaiken kaikkiaan kehitys on jännä juttu. Otetaan askeleita eteenpäin, mutta välillä vanhat kantapäänkin kautta opitut perusasiat saattavat unohtua ja silloin askelletaan taas taaksepäin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin