9-3 ja 900 erot
9-3 ja 900 erot
Elikkä joskus muistan nähneeni 1999 kun 9-3og oli Laakkosella esittelyautona. Siinä oli komeasti ikkunassa mainostettu kuinka monta tsiljoonaa eroa on tässä verrattuna 900ng malliin.
Kiinnostaa lähinnä mitä kolariturvallisuutta lisääviä muutoksia autoon tehtiin? Onko tietoa kellään muutos listasta?
Kiinnostaa lähinnä mitä kolariturvallisuutta lisääviä muutoksia autoon tehtiin? Onko tietoa kellään muutos listasta?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
http://www.ajovalo.net kertoo 1099 muutoksesta. Mahtaakohan tuollaista muutoslistaa olla tehtaan ulkopuolelle päästetty ollenkaan.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Turvallisuuspuolella merkittävin ero on SAHR, eli aktiivinen pääntuki. Olikohan GM900:ssa myöskään sivuturvatyynyjä..? Myös parannettu etujousitus on selvä ero. Suurin osa siitä yli 1000 parannuksen listasta on kaikenlaista pikkunippeliä, takaluukussakin on varmaan 50 "uudistusta", jos jokaisen uusitun palikan laskee erikseen...
Eski
Eski
Tuhatta muutosta 900:een verrattuna ei kyllä löytäis mitenkään vaikka penkoo, mutta paljon on pieniä. Varmaan mutterin väri tai tyyppikin lasketaan muutokseksi. kun on omakohtaisia kokemuksia molemmista autoista niin kyllähän sieltä löytyy ihan selkeitä silmiin pistäviä eroavaisuuksia pikkunippeleissä niin konehuoneen puolelta kuin penkillä istuessakin...
Omat vertailut perustuu ent. NG900 S turbo -95 js. nyk. 9-3 SE turbo -99
Useimmille tuttua ja vähän nippelitietouttakin.
Ulkopuoli:
-Värivaihtoehdot
-Maski
-Puskurit
-Takaluukku+lukko
-Takavalot+kulmapalat
-Rekisterikilven ja saab-merkin paikka
-Lisäjarruvalo
-Etuvilkkujen tiivisteet
Sisätilat:
-SID ja soitin
-Ratti
-Virtalukon kansi
-Aurinkolipat ja niiden meikkipeilit
-Kojetaulun tuloilman säätövivut toimivat jouhevammin
-Katon sisävalopaneelit
-Jakkaroiden niskatuet
-ACC ohjausyksikkö (painikkeiden merkinnät)
-Kojelaudan sisällä enempi vylliä ääntä eristämässä.
-9-3:ssa turvavyön lukituslaitteen reunassa keskikonsolia vasten huopatyynyt. 900:ssa puuttuivat.
-Matot/kiinnitys?
-Sivuturvatyynyt edessä
-T5 ECU:n kiinnitys
Konehuone/ tekniikkaa:
-Moottorivaihtoehdot
-Lisätty erilaisia liittimien suojauksia
-Letkuissa materiaalimuutoksia
-Vaihteensiirtomekanismi
-Vaihteisto
-Vaijerikytkin hydraulitoimiseksi
-Bensasuodattimelle suojamuovi
-Ahtimen suojaksi peltisuojus,pakosarjaan lisätty kiinnitysruuvi
-Pohjan+etulokasuojien muovit
-Etuvaunun osia:iskarituenta, jousitus, paksumpi vakaajatanko?
Saa korjata ja jatkaa listaa jos tulee lisää mieleen..
Omat vertailut perustuu ent. NG900 S turbo -95 js. nyk. 9-3 SE turbo -99
Useimmille tuttua ja vähän nippelitietouttakin.
Ulkopuoli:
-Värivaihtoehdot
-Maski
-Puskurit
-Takaluukku+lukko
-Takavalot+kulmapalat
-Rekisterikilven ja saab-merkin paikka
-Lisäjarruvalo
-Etuvilkkujen tiivisteet
Sisätilat:
-SID ja soitin
-Ratti
-Virtalukon kansi
-Aurinkolipat ja niiden meikkipeilit
-Kojetaulun tuloilman säätövivut toimivat jouhevammin
-Katon sisävalopaneelit
-Jakkaroiden niskatuet
-ACC ohjausyksikkö (painikkeiden merkinnät)
-Kojelaudan sisällä enempi vylliä ääntä eristämässä.
-9-3:ssa turvavyön lukituslaitteen reunassa keskikonsolia vasten huopatyynyt. 900:ssa puuttuivat.
-Matot/kiinnitys?
-Sivuturvatyynyt edessä
-T5 ECU:n kiinnitys
Konehuone/ tekniikkaa:
-Moottorivaihtoehdot
-Lisätty erilaisia liittimien suojauksia
-Letkuissa materiaalimuutoksia
-Vaihteensiirtomekanismi
-Vaihteisto
-Vaijerikytkin hydraulitoimiseksi
-Bensasuodattimelle suojamuovi
-Ahtimen suojaksi peltisuojus,pakosarjaan lisätty kiinnitysruuvi
-Pohjan+etulokasuojien muovit
-Etuvaunun osia:iskarituenta, jousitus, paksumpi vakaajatanko?
Saa korjata ja jatkaa listaa jos tulee lisää mieleen..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
- kuskinjakkaran korkeudensäätö erilainen
- takaluukun avausmekanismi erilainen
- tuhkakuppi erilainen jos ylipäänsä koko kuppia on
- tunkki erilainen
- takaluukun avausmekanismi erilainen
- tuhkakuppi erilainen jos ylipäänsä koko kuppia on
- tunkki erilainen
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Selvennetään: Jokaisessa 9-3:ssa vakiona. Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.Eski kirjoitti:Sivuturvatyynyt on vakiovaruste 9-3:ssa M1998->
Eski
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm