9-3 ja 900 erot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

[quote="hz81"]- kuskinjakkaran korkeudensäätö erilainen
...

Ihan samanlainen korkeussäätö näyttäisi olevan kuin og9-3:ssakin ja säätöalue myöskin ;) Onko 9-3:ssa jo muistipaikat myös apparin penkissä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Näköjään vuosimallieroja on paljon, oli tuossa mun 900 -95:ssa penkin korkeussäädön kaffa erilainen kuin 9-3:ssa.

Vertailu pitäis suorittaa 900-98 ja 9-3-98 välillä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

NG900T kirjoitti:Näköjään vuosimallieroja on paljon, oli tuossa mun 900 -95:ssa penkin korkeussäädön kaffa erilainen kuin 9-3:ssa.

Vertailu pitäis suorittaa 900-98 ja 9-3-98 välillä.
Ilmeisesti vuosimalleissa on sitten tosiaan eroja. Ainakin -95 ja -96 mallin 900:ssa on sellainen teleskooppinen keppi jolla säädetään yhdellä liikkeellä korkeus. Omassani (-01 OG9-3) on taas ns. pumpattava kahva. Myös kahva on täysin erimallinen.
Ja puhun siis ei sähkökäyttöisestä penkistä.

Edit: EPC:n mukaan -98 mallin 900 ja OG9-3 on erilaiset systeemit.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Veikkaisin, että noihin mainostettuihin yli tuhanteen muutokseen on laskettu mukaan, myös ng900 94-98 aikana tulleet parannukset.

Yksi ero mitä en huomannut listassa on satkussa olevat koomiset väliroiskleäpät.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja SS »

Selvennetään: Jokaisessa 9-3:ssa vakiona. Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.
Ok, kiitos vahvistuksesta. En vaan mistään löytänyt Airbag-tekstejä vaikka kuinka etsin. Myöskään matkustajan edessä ei ole mitään tekstiä, siellä ei sitten aina taida bägiä olla?
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Juu, matkustajan bägi ei ainakaan alkuun ollut vakio, oli kuitenkin valinnaisvarusteena saatavissa kaikkiin varustetasoihin. 9-3:n ensiesitteen (joka nyt sattui käteen) mukaan etuistuimet ovat leveämmät ja mukavammat kuin 900:ssa eli siinä taas muutama uudistus. Automaattivaihteiston valitsinkin oli muotoiltu uusiksi...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Juha96 kirjoitti:9-3:n ensiesitteen (joka nyt sattui käteen) mukaan etuistuimet ovat leveämmät ja mukavammat kuin 900:ssa eli siinä taas muutama uudistus.
Onko esim. M98 9-3:ssa ja 9-5:ssä samat jakkarat, kun ainakin äkkiseltään siltä näyttää.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

NG900T kirjoitti: -ACC ohjausyksikkö (painikkeiden merkinnät)
Kysymystä tähän liittyen, haulla en onnistunut löytämään.
Käykö ng900:n ACC ohjausyksikkö/paneeli suoraan 9-3:n, vai tuleeko yhteensopivuusongelmia?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 ja 900 erot

Viesti Kirjoittaja mjava »

Ajovalo.net:

"Sisätiloissa mittaristo ja ohjauspyörä oli muutettu samankaltaisiksi kuin vuotta aikaisemmin esitellyssä 9-5:ssä. Myös entistä leveämmät istuimet olivat peräisin isoveljestä."

En mene tosin sanomaan, että tuo saitti olisi oikeassa, pisti vaan silmään.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

9-5T kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:Sivuturvatyynyt olivat nimenomaan yksi (eikun siis kaksi tai miten monena komponenttina ne onkaan laskettu) niistä 1099 uudistuksesta 9-3 vs. 900.
tyynyt, mutterit, johdot, liittimet, johdonpidikkeet, anturit yms.
...ja se suojana oleva muoviosa ja tietysti myös se tarra siinä lasketaan, joka ilmoittaa airbägistä...
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 ja 900 erot

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Mimmi kirjoitti:Silloin penkit olisivat samalla varaosanumerolla.
Ei liity varsinaisesti asiaan, mutta kysyn kun tiedät kuitenkin.

Luulin aina, että NG900:ssa on apukuskin penkissä tunnistin hanttimiehen airbägiä varten, mutta penkinlämmitintä korjatessa huomasin, ettei penkkiin mene muuta kuin lämmittimen johdot. Tarkoittaako siis sitä, että kolarissa pussi laukeaa vaikkei kukaan istukkaan apumiehen paikalla. (Ymmärtääkseni juuri tämän takia etumatkustajan penkissä tapaa yleensä olla jokin tunnistin, jottei räjäytä säkkiä turhaan).
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 ja 900 erot

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Mimmi kirjoitti:Pelkääjän bägigin räjähtää samaan aikaan, oli siinä istujaa tai ei.
Näinhän siinä varmaan sitten juu käy. Mutta olenko TÄYSIN hakoteillä tuon käsityksen kanssa, että jossain autossa olisi penkissä/turvavyön lukossa antureita aihetta silmällä pitäen.?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 ja 900 erot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ainakin 9-3:ssa on vänkärin penkissa tunnistin istujan olemassaololle. Vaikuttaa ainakin fasten beats-valoon ja kilinään sekä penkinlämmittimeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin