viritysvinkkejä
viritysvinkkejä
joo hankin itelleni pitkästä aikaa sapatin, 9-3 2.0t SE vm.98, ja toimii kuin unelma, vaikka mittarissa on jo semmonen 200 tuhatta. mun eka auto oli ysisatku vuosimallia 86 joka oli moitteeton. sen jälkeen oli kierrossa pari mersua, mutta saapisti on aina saapisti. lisää tehoa pitäis saaha, mutta en tiedä mistä lähtis liikenteeseen. alusta on kondiksessa ja vapaavirtaussuodatin on isketty jo kiinni, mutta mitäs sitte? haussa ois semmonen 250+ hp. pitääkö siinä vaiheessa jo ruveta kytkintä ja vaihelaatikkoa vahvistelemaan? ja kummalta kannattas hankkia lastu, nordicilta vai maptunilta? onko kokemuksia?
En ihan täysin allekirjoita tuota, että kytkin täytyisi vaihtaa jo stageIII mentäessä.
Itse ajoin vakio NGn kytkimellä ja nordicin stageIII:lla kymmeniätuhansia kilometrejä ongelmitta..
Itse ajoin vakio NGn kytkimellä ja nordicin stageIII:lla kymmeniätuhansia kilometrejä ongelmitta..

Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Jep ja laatikko antautui ensin..CC Aero kirjoitti:Vähän kyllä veikkaan, että polki minkä jaloistaan pääsi.renner kirjoitti:Et tainnut vaan Aleksi polkea kunnolla.

No niin eiköhän mun ajotavat ole käsitelty-> Palataan takaisin topicin aiheeseen...
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Joku tulee sanomaan että Nordic on parempi toiset taas kannattavat Maptunia. Toinen tykkää isästä ja toinen äidistä.
Kannattaa melkeen lueskella vanhoja juttuja foorumilta ja itse rakentaa mielipide siitä, kenen lastut vaikuttavat omasta mielestä järkivimmältä valinnalta.
Tuskin teet huonoa päätöstä on sitten lastu Nordicin tai Maptunin.
Itselläni Maptun Stage 3 ja olen siihen ollut tyytyväinen.
Onko autossasi orkkis kytkin vielä? Jos on niin varmasti alkaa luistamaan mutta jos taas on suht uusi vakiokytkin niin kyllä sillä jonkun aikaa pärjää.
Jos kytkimen vaihto on edessä kannattaa suosiolla katsoa esim. Viggen-kytkintä joka kestää tehoa/vääntöä huomattavasti paremmin.
Laatikolle ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin välttää kauheata sudittelua ja paikalta lähetyksiä.
Kannattaa melkeen lueskella vanhoja juttuja foorumilta ja itse rakentaa mielipide siitä, kenen lastut vaikuttavat omasta mielestä järkivimmältä valinnalta.
Tuskin teet huonoa päätöstä on sitten lastu Nordicin tai Maptunin.
Itselläni Maptun Stage 3 ja olen siihen ollut tyytyväinen.
Onko autossasi orkkis kytkin vielä? Jos on niin varmasti alkaa luistamaan mutta jos taas on suht uusi vakiokytkin niin kyllä sillä jonkun aikaa pärjää.
Jos kytkimen vaihto on edessä kannattaa suosiolla katsoa esim. Viggen-kytkintä joka kestää tehoa/vääntöä huomattavasti paremmin.
Laatikolle ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin välttää kauheata sudittelua ja paikalta lähetyksiä.
Eikös tuon ikäisessä 9-3:ssa ole vielä trionic 5:nen?
Käykös siihen tonnarin boxi jossa ei ole ajonestoa?
Silloin kun omaani olin hommaamassa niin muistelisin sellaista lukeneeni mutta nytten en haulla löytänyt, tulee melko paljon linkkejä noiden viripuljujen hakusanoilla.
Oma lehmähän tässä on tietty ojassa ku tonnarin steg1 boxi lähes uudella mankulla olisi ylimääräsenä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57625
Käykös siihen tonnarin boxi jossa ei ole ajonestoa?
Silloin kun omaani olin hommaamassa niin muistelisin sellaista lukeneeni mutta nytten en haulla löytänyt, tulee melko paljon linkkejä noiden viripuljujen hakusanoilla.

Oma lehmähän tässä on tietty ojassa ku tonnarin steg1 boxi lähes uudella mankulla olisi ylimääräsenä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57625
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992