Moi,
Pyytäisin joltain tietävältä apua näin viikonloppuna. Käykö -96 tolpat suoraan -94 malliin? Tarvitsisin oikean navan joka sama -94 - 02 varaosanumeron mukaan mutta saisin samalla romikselta hyväkuntoisen koko tolpan joka helpottaisi vaihtohommaa jos se käy suoraan entisen jo kärsineen tilalle. Jotain muutoksiahan tuli -96 ainakin tukivarsiin ja vakaajaan, entä tolppaan?
Kiitos.
Ari
Etutolpat ng -94
Etutolpat ng -94
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Helpotetaan vähän selvittelytyötä. Etupäässä vuosien varrella on muuttunut ainakin
~ 95 tietämillä tuli aluslevyt jousilautaseen (noin 7 eur/kpl. moniin asennettu jälkeenpäin keskittämään jousta paremmin, jolloin jousen toinen kierros ei kolahtele lautasen reunaan..)
http://www.npr.fi/~heikki/tolppa2.jpg
~ 95 tuli paremmat iskarin yläkumit. -94 mallin kumit hajoili. Saabilla ovat vaihtaneet näitä(kin) uudempiin
http://www.npr.fi/~heikki/iskari-vanha.jpg
http://www.npr.fi/~heikki/iskari-uusi.jpg
Tukivarret ovat myös muuttuneet -95 puolivälissä, mutta ovat aikoinaan saabilla jossain tapauksissa vaihtaneet uudempiin, jos on ollut rengastäristystä.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml
...
Ainoa mitä epäilen suuresti, on että, että jarrusatulan kiinnitys on erilainen uudemmissa ng900 tolpissa.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_br_uppg_900.shtml
Antaa ymmärtää että ko. upgradejarrut ovat vain 97-98 malliin, joten ne tolpat liene erilaiset ja niissä vakiona 288mm (9-3 poislukien viggen) jarrut.
Mikäli luovuttaja auto on siis -96 ja 284mm levyllä, niin en nää mitään ongelmaa osien ristiin vaihdossa.
Hook
~ 95 tietämillä tuli aluslevyt jousilautaseen (noin 7 eur/kpl. moniin asennettu jälkeenpäin keskittämään jousta paremmin, jolloin jousen toinen kierros ei kolahtele lautasen reunaan..)
http://www.npr.fi/~heikki/tolppa2.jpg
~ 95 tuli paremmat iskarin yläkumit. -94 mallin kumit hajoili. Saabilla ovat vaihtaneet näitä(kin) uudempiin
http://www.npr.fi/~heikki/iskari-vanha.jpg
http://www.npr.fi/~heikki/iskari-uusi.jpg
Tukivarret ovat myös muuttuneet -95 puolivälissä, mutta ovat aikoinaan saabilla jossain tapauksissa vaihtaneet uudempiin, jos on ollut rengastäristystä.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml
...
Ainoa mitä epäilen suuresti, on että, että jarrusatulan kiinnitys on erilainen uudemmissa ng900 tolpissa.
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_br_uppg_900.shtml
Antaa ymmärtää että ko. upgradejarrut ovat vain 97-98 malliin, joten ne tolpat liene erilaiset ja niissä vakiona 288mm (9-3 poislukien viggen) jarrut.
Mikäli luovuttaja auto on siis -96 ja 284mm levyllä, niin en nää mitään ongelmaa osien ristiin vaihdossa.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Suuret kiitokset jälleen kerran sinulle Hook.
Jarrut ovat olleet 284mm luovuttajassa vaikka tuleekin ilman levyjä joten haen tolpan pois. Toi yläpään kiinnitys lähinnä askarrutti.
Kiitos.
Jarrut ovat olleet 284mm luovuttajassa vaikka tuleekin ilman levyjä joten haen tolpan pois. Toi yläpään kiinnitys lähinnä askarrutti.
Kiitos.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01