NG900T -96 Vaijerikytkimen vaihto hydrauliseen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

NG900T -96 Vaijerikytkimen vaihto hydrauliseen

Viesti Kirjoittaja TimoA »

Ajattelin kesäloman ratoksi ottaa projektiksi kytkimen päivittämisen tuosta vaijerivirityksestä hydraulitoimiseen. Syynä lähinnä käytön mukavuus. Speedpartsilta näkyy saavan "päivityspaketin" reilulla 400:lla eurolla. Eipä siihen näytä kuuluvan kuin poljin sylintereineen ja vähän letkua. Poljin+sylinteripaketin vois metsästää kyllä purkaamoltakin ja letkut nyt ei paljon maksa erikseen. Missä hinnoissa nuo osat on liikkuneet purkaamoilla?

Onko tuossa vaihtotoimenpiteessä mitään erityistä huomioitavaa? Onko näitä vaihtoja tehty ihan virallisestikkin ja ohjeistus olisi esim. WISsissä?


-Timo-
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Laatikko pois että saa työsylinterin vaihdettua, se on jo vähän isompi juttu.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TimoA »

Niinpä tietysti... tottakai se työsylinteri menee uusiksi kun käyttöperiaate muuttuu. Eipä hätäpäissäni tullut mieleen. Se olikin yhtenä osana tuossa SP:n paketissa. No, ei tämä silti masenna, kun kytkin pitänee vaihtaa muutenkin niin kannattaa sitten hoitaa homma kuntoon heti kerralla.

Onneksi ei ole talon ainut auto niin voi huoletta ihmetellä tallissa vaikka useamman sadepäivän.

-Timo-
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Isoin homma tuossa on tehdä sopiva "soikio" reikä tulipeltiin, josta työsylinteri ja täyttöpilli tulevat konehuoneen puolelle. Olettaen että laatikon irroitusta ei huomioida.
Saabilla on ohjeet tuohon otsikolla "sensonic to manual conversion", josta sensonicin purun voi skipata. Tietty tulipeltiin joutuu laittaa kumitulpan vaijerin reijälle, jota ei tule kitissä mukana. (olikohan 25mm..?). Samoin taisi puuttua klemmarit öljyntäyttöletkulle.

http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf

Tuossapa siis itse ohjeet.

ps. Mulla saattaisi olla myydä poljinhässäkkä, jos tuosta asiallisia tarjotaan. 2,5v käytetty. :wink:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TimoA »

No siinähän olikin kattava ohjeistus. Sapluunat ja kaikki. Kiitos!

Pitää vähän kartoittaa tilannetta ja tehdä tarjous jos kerran tuollainen on jäänyt nurkkiin pyörimään.


-Timo-
Vastaa Viestiin