Verkko ennen ilmamääränmittaria, onko turha "Saabismi&q

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Verkko ennen ilmamääränmittaria, onko turha "Saabismi&q

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Onko verkko hätävarjelun liioittelua, vai tarpeellinen kapistus? Muistan jostakin lukeneeni jenkkiautosta, jossa em. verkko huononsi virtauksia lähes 30%.
Eiköhän ne roskat+muut pölyt jää jo ilmansuodattimeen.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

OG-satkujen immuista noita on ainakin poisteltu. Omalla vastuulla tietysti..
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mitäs jos heitän tähän, että voisko sillä olla tarvetta ohjata ilmaa "tasaisesti" immulle ;) eräistä autoista tuo poistettuna vaikuttaa kyllä toimintaan...
9-3.1972
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Viesti Kirjoittaja Carmen »

se93tbo kirjoitti:Mitäs jos heitän tähän, että voisko sillä olla tarvetta ohjata ilmaa "tasaisesti" immulle ;) eräistä autoista tuo poistettuna vaikuttaa kyllä toimintaan...
Tämä tuli mullekin mieleen, mutta onhan siinä kohtuullisen suoraa putkea edessä. Toisaalta, "vaikuttaa toimintaan", voisi olla positiivista. Sitä tässä haetaankin paremman ilmankulun muodossa"
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mutua, mutta luulisin verkon tehtävänä olevan jarruttaa ja saada pyörteilemään ilma joka kuumalangan ohitse virtaa. Ohivirtaava ilmamäärähän lasketaan langan jäähtymisestä, ja tuon verkon vaikutus on varmasti otettu suunnittelussa huomioon, siis se virtauksen "huonontuminen".

Itse ainakin luulen että poistamalla verkon langan edestä saa ainakin mittarin mittaamaan väärin ohivirtaavan ilmamäärän, ja ehkäpä vielä langan rasittumaan poikki. Putkessahan käy melkoinen huiku, ja lanka on hiuksenhieno.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No saahan sitä kokeilla, mutta tämä edellä mainittu kiesi verkon poistamisen jälkeen ei todellakaan toiminut toivotulla tavalla :D eli menoa parantavasti...
9-3.1972
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

No pain, no gain.

Jenkkiautojenkin softat on yleensä kohdallaan, virisoftat vain ainoastaan muuttaa lukkoturbiinin tms toimintaa, jolloin ainoastaan ääni ja polttoaineenkulutus lisääntyy.

Virtausmäärät saattavat kasvaa verkon poistolla, mutta softa ei osaa ottaa sitä huomioon.
96 M75 i12 5-speed ;)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ansis kirjoitti:No pain, no gain.

Virtausmäärät saattavat kasvaa verkon poistolla, mutta softa ei osaa ottaa sitä huomioon.
=seokset vituilleen ->porsii :D
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kuva

ko. kuvasta saa jotain osviittaa mitä luokkaa odotettu virhe on jos verkot poistaa, i.e. lue joku Hz arvo x-akselilta ja vertaa g/s arvoja.
Normi B235R haukkaa yläpäässä sen 200g/s

Painehäviö koko imusysteemin yli (0.15bar@330g/s) on sen verran pieni, ettei riskinotto edes onnistuessaan tuota vastaava hyötyä varsinkaan jos virtaus on luokkaa sen mitä vakio föönillä saa irti.
#1730
500whp.net member
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Harvinaisen selvää, vaikka oletan, että softa kyllä pystyy korjaamaan pienet muutokset virtauksissa. Muuten, se jenkkiauto taisi olla vapari....
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Carmen kirjoitti:Harvinaisen selvää, vaikka oletan, että softa kyllä pystyy korjaamaan pienet muutokset virtauksissa. Muuten, se jenkkiauto taisi olla vapari....
kyllähän se closed loopin kautta korjaa seokset kohdilleen korjaa sillä alueella ja sitä kautta myös WOT kartat (fuel trim), mutta jos erhe ei ole vakio (%) koko sen virtaus skaalan yli mikä käytössä, menee homma seoksin osalta takuu varmasti pers edellä puuhun. Ko. tsydeemi kun kuitenkin luottaa MAFin arvoo lähes "sokeasti" oli se mitä hyvänsä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin