askelmoottorista
askelmoottorista
Terve!
Autoni ilmastointi ei toimi kunnolla ja oireet viittaavat askelmoottorin häiriöihin. Yritän vaihtaa itse uuden kun homma ei WIS:n mukaan vaikealta näytä.
WIS:ssä puhutaan askelmoottorin ilmaseosläpästä ja ilmanjakoläpästä. Ovatko ne eri osia ja onko autossa vain jompikumpi? Kuvassa näyttävät samanlaisilta.
Raitisilmasuodattimen kunnosta en tiedä, mutta vaihdan sen uuteen kun saa pyyhkijät irti. (mutterien suojukset puuttuu ja ovat suuorastaan hitsautuneet kiinni. Viitsiikö vääntää lujaa??). Voiko suodattimella olla paljon vaikutusta ilmastoinnin toimintaan?
Autoni ilmastointi ei toimi kunnolla ja oireet viittaavat askelmoottorin häiriöihin. Yritän vaihtaa itse uuden kun homma ei WIS:n mukaan vaikealta näytä.
WIS:ssä puhutaan askelmoottorin ilmaseosläpästä ja ilmanjakoläpästä. Ovatko ne eri osia ja onko autossa vain jompikumpi? Kuvassa näyttävät samanlaisilta.
Raitisilmasuodattimen kunnosta en tiedä, mutta vaihdan sen uuteen kun saa pyyhkijät irti. (mutterien suojukset puuttuu ja ovat suuorastaan hitsautuneet kiinni. Viitsiikö vääntää lujaa??). Voiko suodattimella olla paljon vaikutusta ilmastoinnin toimintaan?
9-3 TS Coupe limited edition -00
Re: askelmoottorista
Askelmoottoreita on kaksi. Ilmaseosläpällä ja ilmanjakoläpällä.loud kirjoitti:Terve!
Autoni ilmastointi ei toimi kunnolla ja oireet viittaavat askelmoottorin häiriöihin. Yritän vaihtaa itse uuden kun homma ei WIS:n mukaan vaikealta näytä.
WIS:ssä puhutaan askelmoottorin ilmaseosläpästä ja ilmanjakoläpästä. Ovatko ne eri osia ja onko autossa vain jompikumpi? Kuvassa näyttävät samanlaisilta.
Raitisilmasuodattimen kunnosta en tiedä, mutta vaihdan sen uuteen kun saa pyyhkijät irti. (mutterien suojukset puuttuu ja ovat suuorastaan hitsautuneet kiinni. Viitsiikö vääntää lujaa??). Voiko suodattimella olla paljon vaikutusta ilmastoinnin toimintaan?
Ainakin ilmaseosläpän moottori on helppo vaihtaa itse. Haulla löytyy lisää juttua aiheesta.
Ja voimallahan ne on väännettävä jos meinaat pyyhkijät irti saada, varmaan joku CRC tai vastaava auttaa kun annat hetken muhia.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Jos puhaltaa vain kuumaa ilmaa, mutta suuntaus (ylös alas jne. ) toimii, niin on tuo ilmaseosläpän mosa, josta keskustelua tässä ketjussa http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=55903 lopussa pari lisäämääni kuvaa aiheesta.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Taitaa olla sitten se ilmaseosläpän motti rikki. Kylmäainetta lisännyt korjausmies ainakin sanoi, että menee kuuma- ja kylmäilma sekaisin.
Tuli jo vaihdettua se sisätilanlämmönhaistelija, koska edellinen piti ylimääräisiä ääniä, mitään vaikutusta sillä ei ilmastoinnin toimintaan kuitenkaan ollut. Kalibroitaessa vikakoodeja on tullut aina 0.
Tuli jo vaihdettua se sisätilanlämmönhaistelija, koska edellinen piti ylimääräisiä ääniä, mitään vaikutusta sillä ei ilmastoinnin toimintaan kuitenkaan ollut. Kalibroitaessa vikakoodeja on tullut aina 0.
9-3 TS Coupe limited edition -00
Omassani näytti välillä ykköstä ja välillä nollaa kun tuo vanha askelmosa levähti. Tuo kalibrointihan muistaakseni nollaa laitteen vikamuistin myös samalla....mietin vaan että olisiko tuossa meikäläisen laitteessa käynyt niin, että laite "unohtaa" tuon vian ja jos seuraava kalibrointi ei löydäkkään vikaa laitteesta on näytöllä pyöreä nolla.loud kirjoitti:Kalibroitaessa vikakoodeja on tullut aina 0.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012