Säästeliäät sakemannit
Säästeliäät sakemannit
Eiks olekin kumma, että Saksan pojat ajelevat keskimäärin 10tkm vuosittain -ainakin Suomeen tuotavilla autoilla. Baanoja on missä vedellä, mutta ei, ei kilometrit vaan maistu. Tuskin selitys löytyy edes useista autoista tallissa. Kyllä meidänkin tulisi pyrkiä tohon kymppitonniin vajaan 20 sijaan. Tuossapa tuumailemista.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Vai olisikohan liki ainut syy vilunkipeli. Jonkin kerran Saksasta autonhaussa mukana olleena olen nähnyt, että ne helmet on lasia. Heti I maailmansodan jälkeen syntyneiden ukkojen -90 luvun alle sata ajetut urheiluautot löytää aina vaan tiensä ihmeellisesti vilpittömien suomipoikien talliin.
Vielä ennen Suomen autoveron muuttumista ja heti sen jälkeen sieltä vielä sai niitä helmiä, mutta ei juuri enää. Mutta kyllähän ne Turkin pojat osaa kauppaa ja papereita tehdä..... Jos menee kivijalan omaavaan autokauppaan, niin hinnat on heti 20-30 % korkeampia.
Vielä ennen Suomen autoveron muuttumista ja heti sen jälkeen sieltä vielä sai niitä helmiä, mutta ei juuri enää. Mutta kyllähän ne Turkin pojat osaa kauppaa ja papereita tehdä..... Jos menee kivijalan omaavaan autokauppaan, niin hinnat on heti 20-30 % korkeampia.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Niinhän sitä luulisiJarmo900 kirjoitti:Itsehän voi päättää missä säästää.

Minä ostin autoni suomalaisesta liikkeestä, enkä säästellyt.

Nyt sitten odotellaan käsittelyä rosikseen. Oli viimeinen auto minkä ostin liikkeestä.
Kun hakee "Turkkilaiselta", tietää saavansa projektin, mutta voi tinkiä myös hinnan sen mukaan.
nimim. rikkonaisesta reilusti ehjän hinnan maksanut.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saksan valtiovalta kyllä osaa hoitaa isolla verotuksella tuontiautot heikoille. Siellähän näkee mm Saabien ja Volvojen vähäisen tarjonnan ja kovat hinnat. Hyvän 9-3:n tuonti kannattaa harkita tarkkaan, sillä hintaeroa ei juuri jää Suomen hintoihin loppupeleissä. Mutta eihän täällä toki ole parhaita namuja -pitkillä pulteilla- tarjolla paljoakaan. Vaikka joitakin malleja tehtiin Suomessa, niin hinnassa se ei juuri näkynyt, sillä auton juurethan olivat Ruotsissa.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Ai millä verotuksella? Saksassahan ei peritä auton oston yhteydessä mitään muuta kuin arvonlisäveroa. Tämän jälkeen veroa peritään muistaakseni lähinnä auton päästöluokan ja moottorikoon mukaan.iskarix kirjoitti:Saksan valtiovalta kyllä osaa hoitaa isolla verotuksella tuontiautot heikoille. Siellähän näkee mm Saabien ja Volvojen vähäisen tarjonnan ja kovat hinnat. Hyvän 9-3:n tuonti kannattaa harkita tarkkaan, sillä hintaeroa ei juuri jää Suomen hintoihin loppupeleissä. Mutta eihän täällä toki ole parhaita namuja -pitkillä pulteilla- tarjolla paljoakaan. Vaikka joitakin malleja tehtiin Suomessa, niin hinnassa se ei juuri näkynyt, sillä auton juurethan olivat Ruotsissa.
Myös EU pitää siitä huolen, ettei tällästä protektionismiä pääse syntymään muilla kuin "strategisesti tärkeillä" aloilla.
Ainakin Volvojen hinnat on Saksassa halvempia kuin Ruotsissa, ja melko selvästi ovatkin halvempia. Tosin niitä on jo tuotu niin helvetisti sieltä, että hinnat on laskenu Suomessakin, mikä nyt sinäänsä on bonusta. Saapahan seuraavan auton halvemmalla, vaikka nykyisen arvo laskeekin nopeammin.
Sitä myös ihmettelen, että parissa vuodessa suomalaisten tuomat reilut 100 000 ajoneuvoa olisivat kaikki helmet maasta, jossa on n. 40 miljoonaa autoa. Ehkäpä sitten ne loput 99,75% autoista on täyttä paskaa

Sinäänsä myös mielenkiintoista, että ne helmet meni sen jälkeen kun suomalainen autovero muuttui, luulis nyt että melkeen tuplasti isompana kansana ruotsalaiset ois tyhjentäny koko Saksan helmistä jo aikaisemmin. Uusrikkaista neukuista ja muista itäblokin kaiffareista nyt puhumattakaan.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Itse ostin neljä ja puoli vuotta sitten auton ihan tuurilla Saksata. Saksalainen kaveri oli tulossa Suomeen ja oli puhetta, että tuo mulle auton tullessaan. Katseltiin sopivan oloinen auto tarpeeksi läheltä sivuilta mobile.de tai autoscout24.de. Nahat ja jalopuut, täyspaineturbo kilsola just yli 80tkm. Kaveri on täysi ummikko autojen suhteen, mutta pistin rahat (11000e) menemään ja kaveri toi auton tullessaan. Auto oli uskomattoman hienossa kunnossa ja huoltokirja oli täydellinen. Ennemminkin tuli mieleen, että onko mittaria ruuvattu ylöspäin. Autolla oli yksi aikaisempi omistaja syntynyt -54.iskarix kirjoitti:Saksan valtiovalta kyllä osaa hoitaa isolla verotuksella tuontiautot heikoille. Siellähän näkee mm Saabien ja Volvojen vähäisen tarjonnan ja kovat hinnat. Hyvän 9-3:n tuonti kannattaa harkita tarkkaan, sillä hintaeroa ei juuri jää Suomen hintoihin loppupeleissä. Mutta eihän täällä toki ole parhaita namuja -pitkillä pulteilla- tarjolla paljoakaan. Vaikka joitakin malleja tehtiin Suomessa, niin hinnassa se ei juuri näkynyt, sillä auton juurethan olivat Ruotsissa.
Verojen jälkeen jäi hinnaksi 17700e kun kotimaassa autokaupassa halvin saman ikäinen oli pyynnöllä 25500e. Säästöä siis 7800e. Laskeskelin tuossa, että olen ajanut autolla yli kaksi vuotta ilmaiseksi verrattuna vastaavan Suomi-auton ostoon.
Autolla on nyt mittarissa 163tkm ja uudet takajarrulevyt on vaihdettu, takaiskarit, holkkiremppa ja lasinnostimen rulla, normaalien huoltojen lisäksi pelkkää kovaa ajoa stegit kiinni.
...eikä auto ollut missään vaiheessa käynyt turkkilaisilla...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Autoja on ollut 80-luvulta saakka, enkä ole moista mahdollisuutta käyttänyt. Olen siis tyhmä. Toisaalta bonukset ovat olleet katossa jo jonkin aikaa.Harrimatias kirjoitti:Aivan normaalia se, että omistajana on joku vanhus, mutta nuori kolli ajelee. Säästäähän siinä vakuutuksissa kun on täydet bonarit papalla, toisinkuin itsellään. Samaa tehdään Suomessa ja mikäs siinä. Tyhmä se liikaa maksaa jos on toinen vaihtoehto.
Perustuuko toteamukseksisi johonkin faktaan. No samapa se, hakemallani autolla oli ajettu 50 tkm, eikä uudesta eroa. Samoin varustus poikkesi huomattavasti täällä tarjolla olleista karvalakkimalleista.
Kyllähän automies tietää mikä on helmi autosta puhuttaessa. Jo enemmän kuin muutaman vuoden vanha, virheetön ja ikäisiään reilusti vähemmän ajettu peli ja mieluummin alkuperäiseltä käyttäjältä saatu. Näitä ei saksanmaallakaan ole viljalti tarjolla. Jos helmen vaatimukset on muut, niin sitten niitä kai on siellä paljonkin. Neukkujen uusrikkaat ei vanhoja autoja sieltä paljon hae. Kyllä ne pojat ajaa uusille M-B:llä ja bemareilla. Ja ne Volvojen hinnat on muuten hiukan korkeammat Saksassa kun Ruotsissa. Esim S60 noin alk de: 28000, se 26000 fi 36500. Isommalla koneella erot tietty suurempia.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72