Turbon vaihtajille kysymys.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Turbon vaihtajille kysymys.

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli tilasin stage3 Maptunilta 9-3 -98 Trionic5:een 185hp. Ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä auto vaihtuu syksyllä vuoden 2002-2003 Turbojubileen ecoturbo 150hp Trionic7. Boxi menee vaihtoon se on selvä mutta toi ahdin mitä suosittelette stage 3 kanssa kyseiseen autoon?
9-3.1972
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Normaaliahtimellakin (Garrett GT17) pärjää ihan hyvin steg 3:n kanssa. Ehkä olisi parempi satsata hyvään välijäähdyttimeen steg 3:n kanssa, kuin turboon.

Jos nyt kuitenkin on vaihtamassa turboa, niin vaihtoehtoja löytyy:

-Aeroissa ja Viggenissä käytetyt Mitsun ahdin TD04-15T: maksimihepat noin 290-300 hv. Muistaakseni em. ahtimissa on turbiinipesän koko 15.

-9000 Aerossa käytetty Mitsun ahdin TD04-15T: maksimihepat noin 310 hv. Muistaakseni näissä em. ahtimissa on turbiinipesän koko 16.

-Garrett T25/T28 hybridi: maksimihepat noin 320 hv.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kiitos eli saabin käyttämät turbot riittää mainiosti. Eipähän tule torkeän kalliiksi ja on jo testattukin. :D
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
-Aeroissa ja Viggenissä käytetyt Mitsun ahdin TD04-15T: maksimihepat noin 290-300 hv. Muistaakseni em. ahtimissa on turbiinipesän koko 15.

-9000 Aerossa käytetty Mitsun ahdin TD04-15T: maksimihepat noin 310 hv. Muistaakseni näissä em. ahtimissa on turbiinipesän koko 16.
Btw, ne pakopesän numerot on #5 ja #6
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

AMW cooleri näytää sellaiselta että ostan sen, eli ei tänään tulleiden tietojen mukaan kannata ahdinta vaihtaa automaattiin. Kun vanhasta luvataan steg3 265hp 370Nm ja uudempaan luvataan steg3 240hp 360Nm, säästäähän sekin jo osaltaan tota laatikkoa.
9-3.1972
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ihan hölmö kysymys,

...mutta huomaako mitenkään väännössä/tehossa jos ihan vakioon 150 hp LPT:n vaihtaa esim. viggenin välijäähdyttimen?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

tevisu kirjoitti:Ihan hölmö kysymys,

...mutta huomaako mitenkään väännössä/tehossa jos ihan vakioon 150 hp LPT:n vaihtaa esim. viggenin välijäähdyttimen?
Saabnetissä oli joskus esillä dynökäyrät ennen ja jälkeen IC:n vaihdon.
Autona oli muistaakseni LPT T5 9-3. Vääntöä ja tehoa tuli noin 10 lisää kumpaakin.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ai niin sä olit myymässä omaasi? :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Btw, ne pakopesän numerot on #5 ja #6
Niinpäs olikin :oops: :oops: :oops:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

peinu kirjoitti:Ai niin sä olit myymässä omaasi? :)
Se kuule meni jo ajat sitten :lol:
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin