perkele

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

perkele

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

saisko linkin kuvalle missä näkyy t7 koneisen by passin ohjausventtiililta, tai kutsutaanko mankkuvenaksi..? Kolme letkua joista yksi meneee by passille. Venttiili rintapellissä. Anyway kuva/sepostus siitä mihin mikäkin letku menee.. Tai ainakin kuuluisi.. :) kiitos.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kuva

Liekkö tämä kyseessä. :) Näkyyköhän tuosta kuvasta letkujen paikat.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

aero t7 taisi tarkoittaa sitä rintapellin kampetta, eli ohivirtauksen magneettiventtiiliä.

Keskeltä by-passille
Apparin puolelta läppäkotelolle
Kuskin puolelta imusarjaan ( bensapaineen säätimeltä tulevan letkun viereen )

Kuukausi sitten lähettämääsi viestiin
eli lisää tyhmyyksiä. Tuli ostettua vm2000 aero 205hv ja jotenkin tuntuu että kiihdyttäessä teho jotenkin katkeaa/loppuu kesken, varsinkin 1 ja 2 vaihteella kierrosten ollessa n:3000..? Myöskään turbon kuormitus mittari ei oikeen tahdo nousta keltasen puoleen väliin, mikä oudointa näin ei tapahdu läheskään aina, eli välillä auto tuntuu jopa kulkevan ja tbo kuormitus mittari menee lähelle punaista. Näyttöön ei kuitenkaan ilmesty muuta kuin test jarru valot.. Ideat loppu, vienkö auton takas liikkeeseen vai saabille. Auto ollut vähän aikaa,n toista tankilista vasta menossa mutta alkaa tuntua että kaik ei ule kohal... Kiitos ymmärryksestä..
Mikäli (juhokare:n kuvaamassa ) magneettiventtiilissä on vika tai sähköinen yhteys on poikki, rajoittaa T7 pyydetyn ilmamassan/palaminen arvoon 600 mg/c. Vakio aerossa taitaa olla maksimit jotain 1000 mg/c luokkaa. CEL ei syty heti mankkuvenan johdon irroituksen jälkeen, eli kyseessä voisi olla huono kontakti liittimessä. 1. vaihteella maksimivääntö on kuitenkin aina rajattu arvoon 230 Nm.

Jos saat CE -valon syttymään, vikakoodit 1662 tai 1663 viittaa magneettiventtiiliin.
Saabiton
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

kiitoksia kummallekkin.. Palaan astiaan kun olen tutkinut tarkemmin ja luetuttanut koodit taas.. Viimeksi antoi tulokseksi by pass ja tai katti..? Kattien pitäisi olla ehjiä ja venttiilin ajattelin vaihtaa dumppiin mallia kierrättävä.. Keravalla liike nimeltä rally race.. Kokemuksia/vinkkejä??
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Jos by-pass on ehjä, sitä ei ole mitään syytä vaihtaa. Rikkinäinen kannattaa korvata alkuperäisellä. Kokeileppa hakua sanoilla by-pass ja ilmamassamittari.
Saabiton
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

olisiko käynyt niin että letkut menneet vääriin reikiin.. Vaihdoin uusituilla letkuilla paikkoja ja auto tuntuu lentävän(sutii melkeen kolmosel) any way olisi kiva päästä testaileen jonku toisen aeron tai vastaavatehoisen kanssa että kulkeeko tämä todella näin hyvin.. Potkijaisia tiedossa pks..?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Vastaa Viestiin