Sid:in vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Sid:in vaihto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Kun autoon (93 vm01) vaihdetaan sid-yksikkö, pitääkö ohjelmoida tech:llä vai toimiiko suoraan ilman ohjelmointia?
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Toimii muuten, mutta esim. Time for servicet ei välttämättä toimi niin kuin pitäisi.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Riipuu mitkä asetukset siinä vaihdettavassa SIDissä on. Jos SID on samanlaisesta autosta ei tarvetta ohjelmoinnille ole.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Toimii suoraan riippumatta millaisesta autosta on peräsin, mutta jos haluaa että tiedot pitäisi tarkasti paikkansa niin olisi syytä käydä tech:iä moikkaamassa. Esim. bensalämmitin vaatii aktivoinnin, jos sellainen on mutta alkuperäisessä autossa ei.

Minulla oli avossa jonkun dieselin sid-yksikkö, mistään muusta en huomannut puutteita paitsi että kaikki kattomekanismiin liittyvät ilmoitukset jäivät pois.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:Dieseliin asennettaessa kannattaa käydä TECH:n luona, koska dieselissä öljynpintaa valvotaan ja bensakoneessa ei. Bensakoneen SID ei osaa näyttää öljyn pintatietoa (ilman ohjelmointia), vaikka sitä infoa tarjottaisinkin sille.
SID osaa sanoa bensakoneessakin "Check oil level" jos se on ollut dieselissä kiinni aikaisemmin, tai on kokonaan ohjelmoimaton. (kokemusta on)

Käsittääkseni öljyn pintaa ei valvota dieselissäkään, mutta muistutellaan varmuuden vuoksi lisäämään öljyä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

peinu kirjoitti: Käsittääkseni öljyn pintaa ei valvota dieselissäkään, mutta muistutellaan varmuuden vuoksi lisäämään öljyä :)
Minulla on tämä sama käsitys! Ohjekirjan välissä on lappu/irtosivu jossa tästä asiasta kerrotaan ja kuinka sen saa nollattua. Tuo öljyntarkastus ilmoitus kun ei ole dieseleissä ollut vielä vuodesta -98 lähtien. SID kehoittaa tarkastaa öljytason 5000kilometrin välein.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:Jaa. Minä en tuosta traktorinkoneesta tiedä, mutta pikkudieselissä nimenomaan valvotaan öljynpintaa(kin).
Mikä on tämä traktori ja mikä pikkudieseli?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin