Cross spoke -tyyliset vanteet 9-3:en ?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Cross spoke -tyyliset vanteet 9-3:en ?

Viesti Kirjoittaja LR »

Onko 5X110 jaolla olemassa lähellekään tuollaisia vanteita? Jos vaihtaisi tuuman pienempään eli 16 tuumaan ja tekis "Saksalookin" :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Pienellä haulla löytyi tällaiset: LINKKI
Eli ainakin jaon saa täsmäämään.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tää on ilmeisesti huumoriaihe. Onhan? Cross spoke on soooo eighties, soooo eighties.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

peinu kirjoitti:Tää on ilmeisesti huumoriaihe. Onhan? Cross spoke on soooo eighties, soooo eighties.


:lol: Noo, kattellaan mitä tulee... 8)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
loud
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 16:31

Viesti Kirjoittaja loud »

German-lookki ysikolmoseen sopisi erittäin hyvin. Auto näyttäisi paljon leveämmältä kun vanteet hipoisivat lokarinkaaria, vakiokokoiset kun ovat ulkonäöllisesti aivan liian sisällä.

Coilovereita tai ++50mm madaltavia jousia ei taida vaan löytyä.
Ebay-linkin bbs:t kiiltävinä ei olisi ollenkaan paha vaihtoehto.

ps. Jos oikealla jaolla ei vanteita löydy, kannattaa kokeilla epäkeskopultteja. Helpompi myydäkin 5x112 jaolla olevat, jos kyllästyy.
9-3 TS Coupe limited edition -00
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

loud kirjoitti:Coilovereita tai ++50mm madaltavia jousia ei taida vaan löytyä. Ebay-linkin bbs:t kiiltävinä ei olisi ollenkaan paha vaihtoehto.
Tuolla olis coilovereita
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=466
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

NG900T kirjoitti:
loud kirjoitti:Coilovereita tai ++50mm madaltavia jousia ei taida vaan löytyä. Ebay-linkin bbs:t kiiltävinä ei olisi ollenkaan paha vaihtoehto.
Tuolla olis coilovereita
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=466
Tosin ainoastaa eteen ja tuo ratkaisu vaikuttaa jokseenkin hieman heiveröiseltä :P
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

peinu kirjoitti:Tää on ilmeisesti huumoriaihe. Onhan? Cross spoke on soooo eighties, soooo eighties.

Vähäpuolaiset ne vasta poissa muodista ovat. Niitähän näkee joka Nissanin alla. Kyllä kunnon autossa pitää puolia olla ja kunnolla! Vrt. esim. uusi M3 :D

Saisi joku nyt laittaa lisää kuvia tai infoa niistä Saabin uusista "Double Blade" ja "Inca"-vanteista. Ne näyttivät ensivilkaisulla varsin tyylikkäiltä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pade kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
loud kirjoitti:Coilovereita tai ++50mm madaltavia jousia ei taida vaan löytyä. Ebay-linkin bbs:t kiiltävinä ei olisi ollenkaan paha vaihtoehto.
Tuolla olis coilovereita
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=466
Tosin ainoastaa eteen ja tuo ratkaisu vaikuttaa jokseenkin hieman heiveröiseltä :P
Joo, enkä kyllä laittas noita muutenkaan.
Normaalilla madalluksellakin saa ihan riittävää aurausta aikaan :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

HMK kirjoitti:
peinu kirjoitti:Tää on ilmeisesti huumoriaihe. Onhan? Cross spoke on soooo eighties, soooo eighties.

Vähäpuolaiset ne vasta poissa muodista ovat. Niitähän näkee joka Nissanin alla. Kyllä kunnon autossa pitää puolia olla ja kunnolla! Vrt. esim. uusi M3 :D
Vähäpuolaisuutta vastustetaan? Onko 10 riittävästi :) Orkkikset on aina orkkikset jos vaan koko riittää. (oma mielipide). Kun vaan joskus sais vielä matalammat vieterit asennettua....ja auton pestyä.

Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

No tuo kyllä passaa mainiosti. Jos olisi ollut 4-puolaa niin.... :D

Tuota vastaavaa vannetta saa 18" replicana ainakin Ruotsista ja toki alkuperäisenäkin Saabilta. On ollut joskus vähän mielessä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mimmi kirjoitti:Miksi hienon vanteen tilalle pitää laittaa kopio?
Jos replica yhtä hieno tai hienompi ja varmasti edullisempi?
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Joo taisi olla Ruotsissa huomattavasti halvempi kuin alkuperäinen. Olen näissä kopioissa miettinyt (9-5 Vectorin vanne kopiotahan myi mm. Rengasmaailma), että tulevatko ne samalta tehtaalta ja ovat jotain ylijäämäkamaa vai mikä on idea. Ulkonäössä ei kai juuri eroja ole.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tänään vaihtui kolkin alle 16" vanteet, BBS RX:ät.
Tuli ihan asiallinen ja auton käytös rauhottui kummasti 17" verrattuna, nyt tuntuu jo ihan hyvältä ja kiihtyvyyskin parani. :wink:

Kuva
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Laitahan kuvaa jos voit :D
Itsellä oli Viggenissä aikaisemmin vastaavat 17".
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Vastaa Viestiin