93:seen tiukemmat jarrut?
93:seen tiukemmat jarrut?
Tervehdys. Rupesin kaverin kanssa pohtimaan että saisko 93 isompia jarruja esim. 95 tai viggenistä? pitääkö napoja vaihtaa yms?? ajateltiin taven aikana duunata jotain. Kokemuksia/vinkkejä. Tarkotuksena olisi vaihtaa etu ja taka jarrut. Esim: taakse viggenin levyt ja eteen vaik 95:settiä..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Eteen vaihdoin 9-5 Aeron levyt ja satulat/kiinnitysraudat. Satulat ovat täysin samat, mutta kiinnitysraudat ovat hieman erilaiset. Purkaamot myyvät aina satulat kaikkineen, joten pelkkiä rautoja ei varmaan ainakaan Suomesta saa mistään (ei edes Saabilta). Esim. PartsforSaabilta saa tilattu tuollaista päivityskittiä, joka sisältää levyt, palat ja kiinnitysraudat. Jarrutusteho parani mukavasti.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Minkä vuosimallin aeron satulat vai onko sulla viggenin satulat? Auto 9-3?LR kirjoitti:Eteen vaihdoin 9-5 Aeron levyt ja satulat/kiinnitysraudat. Satulat ovat täysin samat, mutta kiinnitysraudat ovat hieman erilaiset. Purkaamot myyvät aina satulat kaikkineen, joten pelkkiä rautoja ei varmaan ainakaan Suomesta saa mistään (ei edes Saabilta). Esim. PartsforSaabilta saa tilattu tuollaista päivityskittiä, joka sisältää levyt, palat ja kiinnitysraudat. Jarrutusteho parani mukavasti.
Mulla kyllä meni 9-5 aero -99 satulat alkup. 9-3 satuloiden tilalle ihan heittämällä ilman mitään spekiaaleja rautoja. Sensijaan vastaaissa viggenin satuloissa tais olla kiinnityksessä eroa. (?)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Täytyy olla erilaiset kiinnitysraudat, jotta 308mm levy saadaan sopimaan. Eli uusilla raudoilla saadaan satulaa 1cm kauemmas kuin 288mm levyjen kanssa. Satulat samat vaikka olisi Aero tai SE...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
eli siis jarrukilpiä ei tarvitse vaihtaa? olisiko taakse sitten muita vaihtoehtoja kuin viggenin jarrut, vai saako sovitettua"väkisellä" koitin etsiskellä partsforsaabia, joko koneessa vika tai käyttäjässä, mutta en löytänyt mitään..
saisinko suoraa linkkiä.. kiitoksia jo näistä tiedoista.. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Muistelen lukeneeni että noi kilvet pitää vaihtaa tai poistaa (?) jos laittaa noi isommat laikat.aero t7 kirjoitti:eli siis jarrukilpiä ei tarvitse vaihtaa? olisiko taakse sitten muita vaihtoehtoja kuin viggenin jarrut, vai saako sovitettua"väkisellä" koitin etsiskellä partsforsaabia, joko koneessa vika tai käyttäjässä, mutta en löytänyt mitään..saisinko suoraa linkkiä.. kiitoksia jo näistä tiedoista..
En tosin ole ihan sata-varma asiasta.
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Nostetaas vanhaa aihetta kun jarrupäivitys vois olla lähivuosina edessä. Eli onko porukalla kokemuksia seuraavista seteistä:
EBC levyt ja red stuff palat:
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/b ... 3_187.html
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/b ... 3_407.html
Black Diamond levyt ja palat:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3131
Tax-Ox levyt (kahta eri tyyppiä) ja palat:
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... =52_54_193
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... =52_53_197
Brembo "sportbromskit" (alin):
http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... -3og.shtml
Samalta sivulta löytyy sitten näitä kalliimpiakin settejä, lisäksi tämä:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2332
EBC levyt ja red stuff palat:
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/b ... 3_187.html
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/b ... 3_407.html
Black Diamond levyt ja palat:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3131
Tax-Ox levyt (kahta eri tyyppiä) ja palat:
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... =52_54_193
http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... =52_53_197
Brembo "sportbromskit" (alin):
http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... -3og.shtml
Samalta sivulta löytyy sitten näitä kalliimpiakin settejä, lisäksi tämä:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2332
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Pohdin jokin aika samaa asiaa ja laitoin lopulta EBC Greenstuff palat ja Bilteman sporttilaikat. Ei ole ainakaan levyistä pahaa sanottavaa, mutta EBC:t ovat joissakin olosuhteissa lievä pettymys. Jarruteho kylmänä ja kuivana on hyvin lähellä orkkispaloja, isoa eroa ei ole. Vasta kun pala hieman lämpiää, alkaa se puremaan ärhäkämmin. Olettaisin eron olevan vielä selvempi Redstuffien kanssa.
Märkänä pito taas on selkeästi parempi kuin orkkiksilla, itse asiassa kuivana ja märkänä ei ole juurikaan eroa pidossa. Lisäksi palan "pölyttömyys" on plussaa, sama pätee Redstuffiin.
Uritetuista levyistä lähtee pieni jyrinä tiukemmissa jarrutuksissa, pätee varmaan muihinkin kuin Bilteman laikkoihin.
E: Päivityksen hinta itse tehtynä noin 190e, joten hinta-laatusuhde oli hyvä.
Märkänä pito taas on selkeästi parempi kuin orkkiksilla, itse asiassa kuivana ja märkänä ei ole juurikaan eroa pidossa. Lisäksi palan "pölyttömyys" on plussaa, sama pätee Redstuffiin.
Uritetuista levyistä lähtee pieni jyrinä tiukemmissa jarrutuksissa, pätee varmaan muihinkin kuin Bilteman laikkoihin.
E: Päivityksen hinta itse tehtynä noin 190e, joten hinta-laatusuhde oli hyvä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Taidan laittaa nuo EBC:n jarrut. Löytyykö palstalaisilta tietoa noista jarrukilvistä, että tuleeko leimalla sanomista jos ne poistaa? Entäs meneekö kilvet poistamalla taakse 9-5 Aeron 300mm jäähdytetyt levyt? Eteen tarvitsen nuo raudat toki, toivottavasti partsforsaabs myy erikseen vai saako niitä muualta?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Tilaan EBC:n romuja osoitteesta http://www.ebcbrakesdirect.com vielä tämän viikon aikana, jos joku muu tarvitsee tuolta jotain niin voin tilata samalla, että saadaan postikuluja alas. Arvioisin että hintaa tulee euroissa maksimissaan 1.2x listattu puntahinta. Maksut etukäteen ja en lähetä Suomessa (ainakaan levyjä), eli vain nouto Vantaalta. Jos kiinnostaa, niin laita YV:llä EBC:n osanumerot.
Ainiin ja PFS myy myös rautoja erikseen nykyään, hinta sopivat 230£ per setti. Halvemmalla löytyy uutena mm. http://www.lmfvauxhall.co.uk/store/home.php?cat=253 , postikulut 47£.
Ainiin ja PFS myy myös rautoja erikseen nykyään, hinta sopivat 230£ per setti. Halvemmalla löytyy uutena mm. http://www.lmfvauxhall.co.uk/store/home.php?cat=253 , postikulut 47£.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Kannattaa muuten kysellä myös Camskilliltä: http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m31b0s0p0
Tilasin tuolta EBC:n GreenStuff palat, ainakin yhden setin tilaus tuolta tuli halvimmaksi.
Tilasin tuolta EBC:n GreenStuff palat, ainakin yhden setin tilaus tuolta tuli halvimmaksi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Vaatiiko 308mm jarrut tosiaan 17'' vanteet? Muistan nähneeni jossain parkkipaikalla Viggenin Turbojubileen 16'' vanteilla ( talvirenkaat alla).
9-3 TurboJubilee -02
#2403
#2403
Re: 93:seen tiukemmat jarrut?
Kuulemma 16" riittää, en tiedä miksi jokapaikassa lukee tuo 17". Omat talvivanteet on 16" eikä ole tarkoitus vaihtaa. Kerron sitten että mahtuiko..
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm