Check engine vika

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Check engine vika

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Eli ajossa syttyi kyseinen valo, ajelin kotiin, auto kävi ok. Tutkiskelin vikakoodia, vilkkuminen antoi koodiksi intake air temperature sensor. kun käynnistin auton uudelleen nii kävi röpöttäen ja kierrokset nousivat n. 3000 rpm. Sammutin moottorin, nyt menen lukemaan vikakoodeja mutta uskaltaako enää ajaa? Auto on 9-3 vm 2000
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Luetutin koodit ja viaksi tuli:
P01171 Lambrasäätö, seos liian laiha. Asentaja epäili paineanturi mikä on kiinni korin jäykisteputkessa. Koodit nollattiin. Mitä voisi tutkia vielä, jotain liitoksiako?
Miihkali
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 22:41
Paikkakunta: Nakkila

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

mulla samaisen vikakoodin aiheutti viallinen lamda anturi (etummainen), lamdan vikaantuminen näkyi ihan sairaana bensankulutuksena (12 l/100km).

Myös ilmavuoto voi aiheuttaa em. koodin, omasta autosta vaihdettiin ensiksi ruiskulle menevä ailpaine letku (viimeiset ~5 cm on pehmeää kumiletkua joka oli hapertunut), myös letkun päässä oleva "venttiili joka säätää alipainetta voi aihuttaa em. ongelman.

T7 koneessa voisi syynä olla myös viallinen ilmamassamittari...
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Eli LAMBDA-anturia sitten vaihtoon. Eika mitään motonetin/bilteman malleja.
Saab 900 2.0t Cab -97
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Mimmi kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Eli LAMBDA-anturia sitten vaihtoon. Eika mitään motonetin/bilteman malleja.
Mistäs sitten?
http://www.vpv-motorracing.com/ ;)
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Sekaan tähän väliin. Nyt tuntuu toimivan Ok. Tuli mieleen ajatus kun katselin WIS:ta vikakoodeja. Itsellä oli polttoaine todella vähissä ennen vikaa. WIS näytti kyseiselle vikakoodille kuvaa jossa oli polttoaine vähissä. Voisiko se olla syy?
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Mimmi kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Eli LAMBDA-anturia sitten vaihtoon. Eika mitään motonetin/bilteman malleja.
Mistäs sitten?
Vaikkapa Alppilan Autohuolto.
Saab 900 2.0t Cab -97
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Mimmi kirjoitti:Edelleen: miten tuo eroaa esim. Motonetin myymästä Boschin anturista?
Ei mitään valtakunnan tietoa.
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin