Check engine vika
Check engine vika
Eli ajossa syttyi kyseinen valo, ajelin kotiin, auto kävi ok. Tutkiskelin vikakoodia, vilkkuminen antoi koodiksi intake air temperature sensor. kun käynnistin auton uudelleen nii kävi röpöttäen ja kierrokset nousivat n. 3000 rpm. Sammutin moottorin, nyt menen lukemaan vikakoodeja mutta uskaltaako enää ajaa? Auto on 9-3 vm 2000
mulla samaisen vikakoodin aiheutti viallinen lamda anturi (etummainen), lamdan vikaantuminen näkyi ihan sairaana bensankulutuksena (12 l/100km).
Myös ilmavuoto voi aiheuttaa em. koodin, omasta autosta vaihdettiin ensiksi ruiskulle menevä ailpaine letku (viimeiset ~5 cm on pehmeää kumiletkua joka oli hapertunut), myös letkun päässä oleva "venttiili joka säätää alipainetta voi aihuttaa em. ongelman.
T7 koneessa voisi syynä olla myös viallinen ilmamassamittari...
Myös ilmavuoto voi aiheuttaa em. koodin, omasta autosta vaihdettiin ensiksi ruiskulle menevä ailpaine letku (viimeiset ~5 cm on pehmeää kumiletkua joka oli hapertunut), myös letkun päässä oleva "venttiili joka säätää alipainetta voi aihuttaa em. ongelman.
T7 koneessa voisi syynä olla myös viallinen ilmamassamittari...
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
-2. polven saabisti-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
http://www.vpv-motorracing.com/Mimmi kirjoitti:Mistäs sitten?Harrimatias kirjoitti:Eli LAMBDA-anturia sitten vaihtoon. Eika mitään motonetin/bilteman malleja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa