Mikä ohivirtausventtiiliksi?
Mikä ohivirtausventtiiliksi?
Näyttää siltä että BPV on menossa rikki (ainakin äänestä päätellen), eli uuden hankinta edessä. Mitä suosittelette? Nykyinen taitaa olla Boshin, mutta onko se riittävän hyvä? Mitä etuja muissa on, mistä niitä saa ja mihin hintaan?
Kyseessä 9-3 -01 185 hp tunaamaton.
Kiits avusta etukäteen!
-Petsku-
Kyseessä 9-3 -01 185 hp tunaamaton.
Kiits avusta etukäteen!
-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty
oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04

-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tuo alkuperäinen venttiili on ihan riittävä vakio autolle, ja myös toimintansa puolesta varmin ja hinta ei muistaakseni ole niin paha.
Eri asia on sitte jos alkaa hieman reippaammin autoa viritteleen (steg3 ylöspäin) ja jos tulee näitä muita vaatimuksia ulkonäön ja äänen kannalta katsottuna.
Eli mitä olen lukenu niin suosittelisin että ihan tuon alkuperäisen boschin hankit.
Ruotsissa ovat suosineet noita mitsu evo6 venttiileitä, mutta ymmärsin niin että niitä ei saa suomen maahantuojalta hankittua.
Yks merkki joka on suosittu vw harrastajien parissa on forge merkkiset venttiilit, ne on sitte mäntämallisia ja metallista tehtyjä. Hinta on niissä luokkaa 100e ylöspäin.
Ja noita valmistajia löytyy vaikka kuinka paljon, kuitenkin tuo alkuperäinen bosch ajaa asiaansa erittäin hyvin.
Muut täydentäkööt joilla on suoraa kokemusta muusta kuin vakio bpv;sta
Eri asia on sitte jos alkaa hieman reippaammin autoa viritteleen (steg3 ylöspäin) ja jos tulee näitä muita vaatimuksia ulkonäön ja äänen kannalta katsottuna.
Eli mitä olen lukenu niin suosittelisin että ihan tuon alkuperäisen boschin hankit.
Ruotsissa ovat suosineet noita mitsu evo6 venttiileitä, mutta ymmärsin niin että niitä ei saa suomen maahantuojalta hankittua.
Yks merkki joka on suosittu vw harrastajien parissa on forge merkkiset venttiilit, ne on sitte mäntämallisia ja metallista tehtyjä. Hinta on niissä luokkaa 100e ylöspäin.
Ja noita valmistajia löytyy vaikka kuinka paljon, kuitenkin tuo alkuperäinen bosch ajaa asiaansa erittäin hyvin.
Muut täydentäkööt joilla on suoraa kokemusta muusta kuin vakio bpv;sta
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
http://www.forgemotorsport.co.uk/se93tbo kirjoitti:Jaa. Mulle on tulossa stege 3 1-2 vko kuluessa. Löytyiskö nopeasti joitain linkkejä moisiin venoihin, jos vakio ei kestä.
http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_168

http://www.professionalmotor.fi/index2.html

http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Pitäsköhän tarkentaa sen verran että voi tuo hyvin vielä kestää steg3 paineilla, mutta koskaan ei tiedä nuo tahtoo olla hieman yksilöitä ja kuluvat iän myötä.
Mitä yritän sanoa että elä hättäänny se93tbo
, kokeile vaikka ajaa sillä vakiovenalla ensiks. Jos pelaa niin hyvä, jos ei, niin eiku ostaan joku mäntämallinen.
Mitä yritän sanoa että elä hättäänny se93tbo

9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Vielä yks tarkennus lisää, kävin lukemassa länsinaapurin suosituksia niin joku 1.5bar pitäs tuo alkuperäinen vena kestää.
Eli riitää näille meidän alkuperäisturbojen tuotoille ihan hyvin.
Toki kuluu nopeammin mitä korkeammat on paineet.
No se siitä tällä kertaa.
Täytyy kai toivottaa vauhdikkaita ja huolettomia kilometrejä sulle tulevaisuudessa
Loppuahan ei tuossa virittämisessä näy kun siihen on kerran lähteny, tämän voi varmaan moni vahvistaa.
Eli riitää näille meidän alkuperäisturbojen tuotoille ihan hyvin.
Toki kuluu nopeammin mitä korkeammat on paineet.
No se siitä tällä kertaa.
Täytyy kai toivottaa vauhdikkaita ja huolettomia kilometrejä sulle tulevaisuudessa

Loppuahan ei tuossa virittämisessä näy kun siihen on kerran lähteny, tämän voi varmaan moni vahvistaa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Näinhän se on. Ei ole vielä edes satsi tullut, kun jo katselee että mitä seuraavaksi. No Turbojubileeseen pitäis syksyllä vaihtaa ja sama rumba uudelleen putkea lukuunottamatta.Stressfläkt kirjoitti:Vielä yks tarkennus lisää, kävin lukemassa länsinaapurin suosituksia niin joku 1.5bar pitäs tuo alkuperäinen vena kestää.
Eli riitää näille meidän alkuperäisturbojen tuotoille ihan hyvin.
Toki kuluu nopeammin mitä korkeammat on paineet.
No se siitä tällä kertaa.
Täytyy kai toivottaa vauhdikkaita ja huolettomia kilometrejä sulle tulevaisuudessa![]()
Loppuahan ei tuossa virittämisessä näy kun siihen on kerran lähteny, tämän voi varmaan moni vahvistaa.
9-3.1972
Voin sanoa että kyllä se orkksi bosch kestää ihan hyvin. Itse ajtattelin vaihtaa stydimpään, jos menee rikki mutta ennen sitä en näe tarvetta.
Mulla on parhaillaan ollut 1.5bar ahtoja ja ei mitään ongelmia. Nyt ahtaa 1.2-1.3 ja hyvin toimii. Kalvo tosin venyy jo noilla paineilla, mutta ei se menoa haittaa.
Kertauksen vuoksi: niitä boschin diverttereitä on kahta tyyppi ns. viggen malli ja normaali. Uudet on kaikki ns. viggen malleja. Viggen malli kestää huomattavasti paremmin kuin se toinen.
Risan divertrerin kuulee äänestä, se kuulostaa ihan "sorsapilliltä".
Mulla on parhaillaan ollut 1.5bar ahtoja ja ei mitään ongelmia. Nyt ahtaa 1.2-1.3 ja hyvin toimii. Kalvo tosin venyy jo noilla paineilla, mutta ei se menoa haittaa.
Kertauksen vuoksi: niitä boschin diverttereitä on kahta tyyppi ns. viggen malli ja normaali. Uudet on kaikki ns. viggen malleja. Viggen malli kestää huomattavasti paremmin kuin se toinen.
Risan divertrerin kuulee äänestä, se kuulostaa ihan "sorsapilliltä".
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on orkkis venttiili ja hyvin on auto pelannut stage 3:sella. Tilasin nyt tuon Viggen tyyppisen venttiilin ja katson alkaako reagoida nopeammin kaasuun. Ei yhtään haittaisi jos paineet nousisivat nopeammin tappiin. Venttiilin hinta oli jotain 33e.se93tbo kirjoitti:Eli "jos" hajoo niin orkkis venaa vaan tilalle jompaa kumpaa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6