Mikä ohivirtausventtiiliksi?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Mikä ohivirtausventtiiliksi?

Viesti Kirjoittaja mordai »

Näyttää siltä että BPV on menossa rikki (ainakin äänestä päätellen), eli uuden hankinta edessä. Mitä suosittelette? Nykyinen taitaa olla Boshin, mutta onko se riittävän hyvä? Mitä etuja muissa on, mistä niitä saa ja mihin hintaan?

Kyseessä 9-3 -01 185 hp tunaamaton.

Kiits avusta etukäteen!

-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tuo alkuperäinen venttiili on ihan riittävä vakio autolle, ja myös toimintansa puolesta varmin ja hinta ei muistaakseni ole niin paha.
Eri asia on sitte jos alkaa hieman reippaammin autoa viritteleen (steg3 ylöspäin) ja jos tulee näitä muita vaatimuksia ulkonäön ja äänen kannalta katsottuna.

Eli mitä olen lukenu niin suosittelisin että ihan tuon alkuperäisen boschin hankit.

Ruotsissa ovat suosineet noita mitsu evo6 venttiileitä, mutta ymmärsin niin että niitä ei saa suomen maahantuojalta hankittua.
Yks merkki joka on suosittu vw harrastajien parissa on forge merkkiset venttiilit, ne on sitte mäntämallisia ja metallista tehtyjä. Hinta on niissä luokkaa 100e ylöspäin.
Ja noita valmistajia löytyy vaikka kuinka paljon, kuitenkin tuo alkuperäinen bosch ajaa asiaansa erittäin hyvin.

Muut täydentäkööt joilla on suoraa kokemusta muusta kuin vakio bpv;sta
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jaa. Mulle on tulossa stege 3 1-2 vko kuluessa. Löytyiskö nopeasti joitain linkkejä moisiin venoihin, jos vakio ei kestä.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

sori AMW:ltä niitä saa. :oops:
9-3.1972
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

se93tbo kirjoitti:Jaa. Mulle on tulossa stege 3 1-2 vko kuluessa. Löytyiskö nopeasti joitain linkkejä moisiin venoihin, jos vakio ei kestä.
http://www.forgemotorsport.co.uk/

http://www.partsforsaabs.com/default.php?cPath=28_168

Kuva

http://www.professionalmotor.fi/index2.html

Kuva


http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Toi Forge voi olla aika laadukas teos.
9-3.1972
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Pitäsköhän tarkentaa sen verran että voi tuo hyvin vielä kestää steg3 paineilla, mutta koskaan ei tiedä nuo tahtoo olla hieman yksilöitä ja kuluvat iän myötä.

Mitä yritän sanoa että elä hättäänny se93tbo :) , kokeile vaikka ajaa sillä vakiovenalla ensiks. Jos pelaa niin hyvä, jos ei, niin eiku ostaan joku mäntämallinen.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo keskustelin tossa jo Viggen ja Maptunin kanssa automaattilootan kestosta stege3:lla. Tulin siihen tulokseen, että ei ehkä kannata joka lähetyksellä suditella.
9-3.1972
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Vielä yks tarkennus lisää, kävin lukemassa länsinaapurin suosituksia niin joku 1.5bar pitäs tuo alkuperäinen vena kestää.
Eli riitää näille meidän alkuperäisturbojen tuotoille ihan hyvin.
Toki kuluu nopeammin mitä korkeammat on paineet.

No se siitä tällä kertaa.

Täytyy kai toivottaa vauhdikkaita ja huolettomia kilometrejä sulle tulevaisuudessa 8)
Loppuahan ei tuossa virittämisessä näy kun siihen on kerran lähteny, tämän voi varmaan moni vahvistaa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Toisaalta eihän tuolla laatikonkestolla ole mitään tekemistä tuon venan kanssa. Automaatissa ne ahdot pysyy vaan mukavasti koko kiihdytyksen ajan "ylhäällä".
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Stressfläkt kirjoitti:Vielä yks tarkennus lisää, kävin lukemassa länsinaapurin suosituksia niin joku 1.5bar pitäs tuo alkuperäinen vena kestää.
Eli riitää näille meidän alkuperäisturbojen tuotoille ihan hyvin.
Toki kuluu nopeammin mitä korkeammat on paineet.

No se siitä tällä kertaa.

Täytyy kai toivottaa vauhdikkaita ja huolettomia kilometrejä sulle tulevaisuudessa 8)
Loppuahan ei tuossa virittämisessä näy kun siihen on kerran lähteny, tämän voi varmaan moni vahvistaa.
Näinhän se on. Ei ole vielä edes satsi tullut, kun jo katselee että mitä seuraavaksi. No Turbojubileeseen pitäis syksyllä vaihtaa ja sama rumba uudelleen putkea lukuunottamatta.
9-3.1972
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Voin sanoa että kyllä se orkksi bosch kestää ihan hyvin. Itse ajtattelin vaihtaa stydimpään, jos menee rikki mutta ennen sitä en näe tarvetta.
Mulla on parhaillaan ollut 1.5bar ahtoja ja ei mitään ongelmia. Nyt ahtaa 1.2-1.3 ja hyvin toimii. Kalvo tosin venyy jo noilla paineilla, mutta ei se menoa haittaa.
Kertauksen vuoksi: niitä boschin diverttereitä on kahta tyyppi ns. viggen malli ja normaali. Uudet on kaikki ns. viggen malleja. Viggen malli kestää huomattavasti paremmin kuin se toinen.

Risan divertrerin kuulee äänestä, se kuulostaa ihan "sorsapilliltä".
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli "jos" hajoo niin orkkis venaa vaan tilalle jompaa kumpaa.
9-3.1972
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

se93tbo kirjoitti:Eli "jos" hajoo niin orkkis venaa vaan tilalle jompaa kumpaa.
Mulla on orkkis venttiili ja hyvin on auto pelannut stage 3:sella. Tilasin nyt tuon Viggen tyyppisen venttiilin ja katson alkaako reagoida nopeammin kaasuun. Ei yhtään haittaisi jos paineet nousisivat nopeammin tappiin. Venttiilin hinta oli jotain 33e.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No eipä ole ainakaan niin kallis kuin joku tuning.
9-3.1972
Vastaa Viestiin