Lastujen tehot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Eemeli
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 12:31
Paikkakunta: Mikkeli

Lastujen tehot

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Onko kukaan käynyt penkittämässä lastutettua Saabia? Rupesin tuossa miettimään, miten paikkaansa pitäviä nuo lastujen ilmoitetut tehot ovat.
kasparius
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 20:20

Viesti Kirjoittaja kasparius »

Speedparts/BSR steg1 og9-3 aerolla. Putkea vähän modittu(2,5" turbosta, katit poistettu) Penkkissä: 240hv/370NM
Viimeksi muokannut kasparius, To Elo 23, 2007 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 niinsanottu AERO
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

BSR Stage 3 luvattu 265 / 387.

Penkitetty 264 / 460nm eli iha kivat :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Maptun steg 5 320hv/430Nm

Penkitetty 272hv / 473Nm, menee liian rikkaalla yläpäässä kun maksimitehokin saadaan 4750rpm nyt.
Mulla on myös erikoisempi ahdin ng:hen joten softan teko ollut vähän hakua.
Viimeksi muokannut Kupari, Ti Elo 28, 2007 09:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
kasparius
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 20:20

Viesti Kirjoittaja kasparius »

nugge kirjoitti:BSR Stage 3 luvattu 265 / 387.

Penkitetty 264 / 460nm eli iha kivat :)
Saakeli! mikä vääntö! Orkkis IC?
9-3 niinsanottu AERO
Eemeli
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 12:31
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Tuli nimittän asennettua omaan og 9-3 -99 matalapaineturboon Speedparts steg1 ja olis mukava tietää mitä siinä oikeesti on! Muutos entiseen on kyllä "huomattava".
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

kasparius kirjoitti:
nugge kirjoitti:BSR Stage 3 luvattu 265 / 387.

Penkitetty 264 / 460nm eli iha kivat :)
Saakeli! mikä vääntö! Orkkis IC?
On :) :twisted:
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Maptun Stage-1 (225 hv & 340 Nm)

0,42-0,45 pp, huippuahdot 1,45 bar

240 hv & 411 Nm

Noin 0,8 bar pp, huippuahdot 1,31 bar

250 hv & 365 Nm
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Onko todellakin noin paljon vääntöä penkitetty Maptunin Steg 1:stä?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

mvalopaasi kirjoitti:Onko todellakin noin paljon vääntöä penkitetty Maptunin Steg 1:stä?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
Itel kytkin nyt kestänyt 460nm noin 10tkm :) sis 9-3 aero
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

mvalopaasi kirjoitti:Onko todellakin noin paljon vääntöä penkitetty Maptunin Steg 1:stä?
Mites sulla on orkkis kytkin kestänyt tuon yli 400Nm? Aikas hyvin tehojakin jos 240hv antaa todellisia kaakkeja. Onko sulla juhokare muuta laitettu kuten putkistoa?
Miten sä olet noi eri paineet säätänyt? Enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä?
Kumpi parempi?
Vakio IC ja vakio putkisto ja kytkin. Kytkin kesti ja on kestänyt hyvin tähän mennessä. Jarrut ainoastaan ovat joutuneet koville. Hukkaporttia säätämällä sitä saa tehojakin kohdalle. :wink: Siinä onkin Forgen aktuaattori, jossa nyt on noin 0,6-1,0 pp bar jousi, joka pitää kohdallaan ahdot paremmin kasassa. Ahtojen mukaan näyttää 'elävän' tuo T5. Menee 'käsi kädessä' ahtokäyrän mukana vääntökäyrän, mitä olen OBD:lla mitannut samoihin aikoihin dynojen kanssa.

Noin 21 asteessa ihan vakiopaketilla saatiin 167 hv ja 247 Nm. Lämpötila vaikuttaa myös näihin tuloksiin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
kasparius
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 20:20

Viesti Kirjoittaja kasparius »

Paljonko edelliset on saanut dynossa renkailta? ei mootorista. Miten mittaate mootorin ja vetoakselin hevosia? 10% vähemmän renkaalta, kun mootorista? Itellä penkkitetty rulloilla. täällä Eestissä vain 2 penkkiä. Rulloilta 156kw-211hv ja 345NM. Tietysti on se vähemmän kun mootorissa voimaa.
9-3 niinsanottu AERO
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Varmaan joku muistaa aiemmat keskustelut T7 moottorin 170hv orggis lastusta että antaako se nyt 185hv vai ei? Onko kukaa dynottanut sellaista?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Mistäs tuollaisia Forgen aktuaattoria ja jousia kannattaa hankkia? Ja onko helppo laittaa itse paikalleen?
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=170

Tuon viestiketjun loppupuolella on maninta, että orkkislastulla (170 hv) varustetusta og9-3:sta olis dynossa mitattu 195 hv/277 nm...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin