Aeron tai Turbo sportin suoritusarvot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Aeron tai Turbo sportin suoritusarvot

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Onko kellään tietoa ko. mallien suoritusarvoista?
Mielenkiinnosta kun huomenna pitäsi laittaa tuo turbo sportin softa mun vakio 154hv softan tilalle.

0-100 kmh
huippunopeus jne.
Vääntö.

Kiitos :D
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

0-100km/h 7.3

huiput 230km/h(rajoitettu)

205hp

280nm

nää siis og9-3 Aero:n lukuja....
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Eikös tuo turbo sportti ollut samoilla tehoilla kuin tuo Aero?
Eli pitäisi suorituskyvyn olla aika sama.

EDIT:
Tässä vielä jotain tietoja Aerosta.

Overtaking, man.:
60 to 100km/h in fourth gear 7.5sec.
80 to 120km/h in fifth gear 11,2 sec.

Kuva
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Turbosprortti 204R = 200hp Trionic 5
Aero 205R = 205hp Trionic 7
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

:D
Kiitos vastauksistanne.
Kyllähän tuo 9-3 nyt alkoi jo vähän liikahtamaankin.
Oli helppo asennus eikä tarvinnut käyttää tech 2 vaan kaikki pelas laakista.
Ei nyt mikään mahdottoman nopea vielä, mutta ohittelu oli motarilla ja muuallakin todella helppoa.
Kiitokset vain Kouvolan velholle.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Nusastaas

Viesti Kirjoittaja testing1 »

...vähä pilkkua, eli Aeron orggis arvot:

Manuaali vaihteisen arvot:
Huippunopeus: 235 km/h
Kiihtyvyys: 0-100 km/h 7,3 s
Kiihtyvyys 60—100 km/h IV-vaihteella 7,5 s
Kiihtyvyys 80—120 km/h V-vaihteella 11,2 s
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

Aero/viggen -korisarjalla varustetuissa autoissahan on pikkaisen pienempi
ilmanvastuskerroin..Miten paljon sillä on vaikutusta tuohon huippunopeuteen..
9-3Aero-01
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tnt kirjoitti:Aero/viggen -korisarjalla varustetuissa autoissahan on pikkaisen pienempi
ilmanvastuskerroin..Miten paljon sillä on vaikutusta tuohon huippunopeuteen..
Ei mitenkään kun huippunopeus on rajoitettu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Eikös "viripurkeissa" rajoitus ole poistettu, siis muissa kun saabin omissa?
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Eikö 154hv ja 200hv T5 koneissa ole eri turbo? Vai tuliko nämä 17 garretit vasta T7?

Muistelisin kanssa että 200hv T5 olisi hiukan isompi maksimi vääntö kuin aerossa, mutta nyt ei löytynyt. Ero siis luokkaa 5Nm.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

georges kirjoitti:Eikö 154hv ja 200hv T5 koneissa ole eri turbo? Vai tuliko nämä 17 garretit vasta T7?
Ei ole eri turbo. Kyllä, T7 mallissa vasta GT17

Tuolta tarkempaa tietoa 200hv turbo sportista http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12507
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:
Ei mitenkään kun huippunopeus on rajoitettu.
Jep, mekaanisesti :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Joo ei mulla ainakaan ollut enään kovasti menohaluja autossa yli 200 kmh jälkeen. Siis olishan se vielä mennyt, mutta kiihtyvyys alkoi olla jo melko hidasta ja päiväs aikaan ei innostanut päästä otsikoihin.

Varmaankin pitää vielä päivittää steg1 jossain välissä ja jos putkiston vaihto tulee eteen niin sithän se olis steg2 jo, joka saa luvan riittää kun vaimokin tuolla ajelee pennut kyydissä ja luistonestoa ei löydy valitettavasti.
Tosin se steg3 olis kyl tietty kiva...
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Turbo Sportin vääntö on 283 Nm

Suoritusarvot samat kuin Aerolla

Varusteet kaiketi muuten samat, mutta Aeron nahkapenkit ovat erilaiset.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

-00 aeron nahkapenkit ja helmat&spoileri ovat samat kun -99 turbo sportissa. Vasta -01 - 02 aeroon tuli "viggen" malliset penkit (jossa ei ole viggen logoa) ja puskurit. Taka spoileri säilyi "aero" mallisena.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin