Rear light failure
Rear light failure
Terve. Olen aloitteleva saabisti. Pihassa on seissyt viikon verran vm. 2000 Saab 9-3 kaksilitraisella 136kW turbokoneella. Ja heti tuli ongelmia.
Ajotieturi herjaa "Rear light failure" ja kehottaa testaamaan jarruvalot. Testattu on, ja vikaa ei ole. Mistähän mahtaa johtua? Sinänsä ei kovin suuri probleema ole, mutta vituttaa kuittailla sitä aina kun autoa käyttää.
Kiitoksia avusta.
Ajotieturi herjaa "Rear light failure" ja kehottaa testaamaan jarruvalot. Testattu on, ja vikaa ei ole. Mistähän mahtaa johtua? Sinänsä ei kovin suuri probleema ole, mutta vituttaa kuittailla sitä aina kun autoa käyttää.
Kiitoksia avusta.
9-3 Turbo SE vm.2000
Re: Rear light failure
Ei vallan vakavaa.Kaarle kirjoitti:Ajotieturi herjaa "Rear light failure"
Ajotieturi ajaa asiaansa ja pitää myös turvallisuudesta huolta. "Rear light failure" vap.suom. takavalon häiriö eli eikun tarkastamaan takavalojen kunto. Voi myös olla sulake palanut.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Itsellä tuli sama ilmoitus ja takavalo oli palanut. Vaihdoin uuden ja kuittasin sidin, mutta ilmoitus tuli aina uudelleen ja uudelleen, kunnes käänsin polttimon oikeaan asentoon. (kannassa olevat tiitit ovat eripaksuiset joten polttimo asettui kunnolla vain yhteen asentoon.)
9-3 TS Coupe limited edition -00
Eipä ainakaan mulla tule ilmoitusta rekisterikilven valosta. Toinen ollut pimeänä jo jonkin aikaa eikä ilmoitusta ole näkynyt.NEO9-3 kirjoitti:Oletko tarkastanut rekisterikilven valon.
Toki en varma ole tuleeko silloinkin ilmoitus jos se on palanut.
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
Re: Rear light failure
Itellä teki tuota eilen kanssa kahteen kertaan. Kaveri taakse kattomaan että kaikissa mahdollisissa lyhdyissä on tuli. Yhtään palanutta polttimoa tai sulaketta ei löydetty mutta eipä ole tuota failureakaan enää herjannut.
#3272
Re: Rear light failure
Lainataanpa tätä topikkia.. tästä herjauksestahan homma lähti käyntiin..
vika:
-vain ulompi vasen taka ajovalo palaa, oikea ei ollenkaan
-jarruttaessa ulommat valot palaa molemmin puolin ja keskimmäinen myös
-rekisterikilven valot ei pala
-vilkut toimii normaalisti takana
-kumpikaan sisempi taka ajovalo ei pala
-pakkivalot pelaa
-takasumuvalot pelaa
tehty/ havaittu:
-polttimot ok
-peräluukun taitteen johdot käyty läpi ja pari korjattu supistusliittimillä
-keskimmäinen jarruvalo vuotaa vettä konttiin ja rekisterikilven valojen paneeli myös. rekisterikilven valojen johdot ihan hapettuneet ja toinen ruostunut kokonaan poikki.. On muuten todella surkea esitys se rekisterikilven valojen paneeli! miksi ihmeessä sekin kohta josta kontti aukaistaan tehdään kolmesta eri osasta jotta varmasti jää aukkoja josta vesi pääsee sissään.. tästä syystä myös varapyörän kotelossa ruostetta ja saanut jo hammertite käsittelyn. tuo paneeli saa sellasen tiivistyskäsittelyn että ei tarvi toista kertaa paneelia purkaa.
- Ranetin rekisterikilven valojen väliin uudet johdot supistusliittimillä, muttei toiminut vieläkään.. purin sitten molempien kilpilamppujen liittimet kokonaan ja puhdistin ne. huomenna haen pari uutta pinniä ja uutta johtoa. toivottavasti alkaa sitten toimimaan. jos ei niin vien kyllä ammattilaiselle, itse en ole kovin hyvä sähkövikoja korjaamaan. missä muualla vikaa voisi olla? diceä on ainakin muissa viestiketjuissa arvailtu.
- sitten, tämmönen löytö: rekisterikilven valojen liittimeen menee valko/vihreä johto ja samasta liittimestä menee musta keskimmäisen jarruvalon kiinnikkeeseen. no siellä valko/vihreän johdon vieressä on yksi ylimääräinen musta johto irrallaan. oli piilotettu sen valko/vihreän johdon ympärillä olevan suojuksen sisälle. mikä virka sillä on, vai onko mikään?
tämmöstä tänään.. löytypä kontista yksi kohtuu iso saksalainen koppakuoriainenkin.. kuollut onneksi.
vika:
-vain ulompi vasen taka ajovalo palaa, oikea ei ollenkaan
-jarruttaessa ulommat valot palaa molemmin puolin ja keskimmäinen myös
-rekisterikilven valot ei pala
-vilkut toimii normaalisti takana
-kumpikaan sisempi taka ajovalo ei pala
-pakkivalot pelaa
-takasumuvalot pelaa
tehty/ havaittu:
-polttimot ok
-peräluukun taitteen johdot käyty läpi ja pari korjattu supistusliittimillä
-keskimmäinen jarruvalo vuotaa vettä konttiin ja rekisterikilven valojen paneeli myös. rekisterikilven valojen johdot ihan hapettuneet ja toinen ruostunut kokonaan poikki.. On muuten todella surkea esitys se rekisterikilven valojen paneeli! miksi ihmeessä sekin kohta josta kontti aukaistaan tehdään kolmesta eri osasta jotta varmasti jää aukkoja josta vesi pääsee sissään.. tästä syystä myös varapyörän kotelossa ruostetta ja saanut jo hammertite käsittelyn. tuo paneeli saa sellasen tiivistyskäsittelyn että ei tarvi toista kertaa paneelia purkaa.
- Ranetin rekisterikilven valojen väliin uudet johdot supistusliittimillä, muttei toiminut vieläkään.. purin sitten molempien kilpilamppujen liittimet kokonaan ja puhdistin ne. huomenna haen pari uutta pinniä ja uutta johtoa. toivottavasti alkaa sitten toimimaan. jos ei niin vien kyllä ammattilaiselle, itse en ole kovin hyvä sähkövikoja korjaamaan. missä muualla vikaa voisi olla? diceä on ainakin muissa viestiketjuissa arvailtu.
- sitten, tämmönen löytö: rekisterikilven valojen liittimeen menee valko/vihreä johto ja samasta liittimestä menee musta keskimmäisen jarruvalon kiinnikkeeseen. no siellä valko/vihreän johdon vieressä on yksi ylimääräinen musta johto irrallaan. oli piilotettu sen valko/vihreän johdon ympärillä olevan suojuksen sisälle. mikä virka sillä on, vai onko mikään?
tämmöstä tänään.. löytypä kontista yksi kohtuu iso saksalainen koppakuoriainenkin.. kuollut onneksi.
Re: Rear light failure
Minun mittaustaidoilla tulisi virtaa oikealle takavalolle ja rekisterikilvelle.Mimmi kirjoitti:Olethan tarkistanut sulakkeet ja että polttimoille tulee jännitteet MITTAAMALLA.
Sulakkeet oli ok, paitsi oikean etuparkin sulake oli mennyt, vaihdoin sulakkeen, mutta polttimoa en vielä. en muuten löytänyt oikeanlaisia pinnejä kilvenvalojen liittimeen, pitää putsata pinnit kunnolla ja kolvata uudet johdonpätkät niihin.