Valitsin pihalla teon juuri valoisuuden takia.
Konehuoneesta
1.Poista moottorin päältä se musta muovinen suoja,klipsi sen takana ja voi vetää
suojan senjälkeen matkustamoa päin.
2. Esille tulee kaksi kannatinta joissa kumi sisällä, poistat kuljettajan puoleisen
jotta saat siitä itsellesi kannattimen.
3. Konehuone levyinen kakkosnelonen moottoria kannattamaan
4. Kakkosnelosen ympärille tiukille tuleva köysi joka menee juuri sen korvan ympärille josta otit sen kumin pois.
Auton alta
1. Keula ylös
2. Molemmat eturenkaat irti
3.Molemmat alapallonivelet irti. Kun mutteri just irti niin väliin taltta ja pieni läimäys vasaralla niin pallo irtoaa.
4. Lambda irti pakoputkesta jottei pääse putki kantamaan sen johdon varaan
5. Pakoputken etu (kumi)kannake irti
6. Pakoputki irti siitä mistä pakosarja loppuu.
7. Poista öljyt
8. Pelkääjän puolella lokasuojan sisällä jonkinlainen lokari tai muovisuojus tulee irrottaa.
9. Auton alla apurunko jonka tulee ottaa pois että öljypohja saadaan irti(pääsee tulemaan pois).Se on 8:salla mutterilla kiinni. 2 niistä pitää yhtä moottori kumia kiinni joka tulee apurungon kanssa pois. Alla linkki josta näet apurungon piirroksen. Apurunko ei painava mutta ikävän kokoinen.
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... ission.htm
Keskimmäiset mutterit olivat suhtkoht tiukilla muihin verrattuna.
HUOM!!!!
Apurungon taaimissa kiinnikkeissä on kummallakin puolella prikat, varo ettei mene hukkaan.
10. Nostettuasi apurungon pois jää jäljelle öljypohjan irrottaminen jossa torx 40 ruuvit. Katso että on laadukas torx avain. Siis laadukas ei mitään HongKong. Ovat aikaisen lailla tiukilla ja kanta hajoaa ruuvista huonolla torxilla ja joudut hakkaamaan pultin irti jotta saat sen pois. (Kokemusta 2 kahdesta ruuvista)
10. Poistettuasi öljypohjan näetkin sitten sen ketjun. Pieni kuin sika pienenä olevan ketjun. Käytin pikkuisen isompaa vasaraa ja talttaa joilla hakkasin ketjun niitin irti.
11. Kaveri pyörittää kampiakselin päästä avaimella ja toinen ohjailee ketjua ulos.
12. Sitten vaan pohjan pinta puhtaaksi ja sopivaa tiiviste liimaa väliin ja kiinni.
13. Jossain vaiheessa hyvä laittaa uudet litkut sisälle ennenkuin käynnistää auton, ettei työ olisi mennyt hukkaan.
Tässä taisi olla kuvaus toimenpiteestä.
Aikaa ei olisi mennyt niin paljon mutta piti käydä työkalua ostamassa ja aika venyi sentakia.