virtalukon pohjako?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Loka 18, 2007 14:00
virtalukon pohjako?
no niin ! kyseessä -95 mallin 900 saapas,ja silloin tällöin ruvennu tekemään seuraavaa: startatessa avainta joutuu pitämään hetken aikaa,siinä start asennosaa,tai muuten auto sammuu.ton oireilun voi kuitata,naksuttamalla avainta startin jälkeen muutaman kerran oikeele päin? (starttaus asentoon päin),jolloin joku rele naksuu kojelaudan sisällä,ja kojetaulun valot räpsyy tietenkin,samalla lailla kuin normi startissa.joskus vikaa ei tule koko päivänä,mutta nykyisin se on aamuisin riesana eka startissa.onkohan kyseessä virtalukon pohja,vai joku rele? onko kellään kokemuksia vastaavasta ?
Re: virtalukon pohjako?
Ja on helkkarin kallis!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Loka 18, 2007 14:00
Re: virtalukon pohjako?
kävin pajalla kysyyn,niin 150e osa ja 308euroon vaihdettuna.KN/Lieto kirjoitti:Ja on helkkarin kallis!
Re: virtalukon pohjako?
Meinaskohan ne sitä kolme tuntia vaihtaa, vai mikä niitten tuntitaksa on? Ei tartte ymmärtää autoista mitään kun sen itse vaihtaa. Pelkkää pienimuotoista askartelua. keskikonsoli pois... haulla varmaan löytyy ohjeet keskikonsolin purkuun. Haynesin kirjastakin löytyy riittävät ohjeet.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Loka 18, 2007 14:00
Re: virtalukon pohjako?
joo,aattelin itte vaihtaa sen jossain välissä,mutta konsolin sisällä ton virtalukko härdellin päällä on joku suoja levy ? alumiinia tai terästä.en tiiä minkälaisilla ruuveilla se on kiinni ?esim.torx,tai kolo torx ? pitäis tosiaan kattoo jostain kirjasta,ja hommata tarvittavat kalut valmiiks,jos siellä jotain erikoisempia päitä on ! jos joku tietää,niin kerro kerro !peinu kirjoitti:Meinaskohan ne sitä kolme tuntia vaihtaa, vai mikä niitten tuntitaksa on? Ei tartte ymmärtää autoista mitään kun sen itse vaihtaa. Pelkkää pienimuotoista askartelua. keskikonsoli pois... haulla varmaan löytyy ohjeet keskikonsolin purkuun. Haynesin kirjastakin löytyy riittävät ohjeet.
Re: virtalukon pohjako?
Torxisetti on kova sana muutenkin saappien kanssa peuhatessa. Se aluloota on 4kpl 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Loka 18, 2007 14:00
Re: virtalukon pohjako?
siis 13mm torxillako,vaiko tavallisilla ? sit vielä purkujärjestys kiinnostaisi.saako penkit olla paikallaan ?peinu kirjoitti:Torxisetti on kova sana muutenkin saappien kanssa peuhatessa. Se aluloota on 4kpl 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni.
Re: virtalukon pohjako?
ehkä mieluummin haet sen Haynesin oppaan, niin on sitten jatkossakin kättä pidempää. Eihän tuokaan mikään paras mahdollinen ole, mutta löytyypähänä jotain. Miinuspuolella sanottakoon, että sitä saa ruotsin ja englannin kielellä ja on ng-satkuun tehty. Ei taida 9-3:lle olla omaa.
Pää piirteittäin kuitenkin järjestys: Takatuhkiksen sisältä pari torxiruuvia auki, ikkunannostimen kytkimet kammetaan pois, siellä alla taisi olla pari ruuvia tai sitten ei, saattaa olla pari torxia myös konsolin reunoissa lattiassa kiinni. Apukuskin puoleinen sivupaneeli pois. Tais joutua irrottamaan vaihdekepin suojapussukankin. Konsoli ylös. Vaihde laitetaan muistaakseni kolmoselle ja laitetaan vaikka sopivan kokoinen poranterä vaihteensiirtimen kohdistimen reikään kepin edessä, että vaihdekeppi pysyy oikeassa asennossa suhteessa laatikkoon irrotuksen aikana. Otetaan siirrin irti laatikon päästä. Irroitetaan se aluloota (13mm kannalla tavan pultit) ja vedetään siirtimineen irti. Aletaan räpeltämään sisukaluja varomattomasti, niin että ei saada pakkilukkoa enää toimimaan jne.
Näiden ohjeiden mukana ei sitten seuraa takuuta...muistinvaraista hommaa reilun viiden vuoden takaa.
Pää piirteittäin kuitenkin järjestys: Takatuhkiksen sisältä pari torxiruuvia auki, ikkunannostimen kytkimet kammetaan pois, siellä alla taisi olla pari ruuvia tai sitten ei, saattaa olla pari torxia myös konsolin reunoissa lattiassa kiinni. Apukuskin puoleinen sivupaneeli pois. Tais joutua irrottamaan vaihdekepin suojapussukankin. Konsoli ylös. Vaihde laitetaan muistaakseni kolmoselle ja laitetaan vaikka sopivan kokoinen poranterä vaihteensiirtimen kohdistimen reikään kepin edessä, että vaihdekeppi pysyy oikeassa asennossa suhteessa laatikkoon irrotuksen aikana. Otetaan siirrin irti laatikon päästä. Irroitetaan se aluloota (13mm kannalla tavan pultit) ja vedetään siirtimineen irti. Aletaan räpeltämään sisukaluja varomattomasti, niin että ei saada pakkilukkoa enää toimimaan jne.
Näiden ohjeiden mukana ei sitten seuraa takuuta...muistinvaraista hommaa reilun viiden vuoden takaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Loka 18, 2007 14:00
Re: virtalukon pohjako?
saiskohan tuota hommattua esim.ruottin maalta edukkaimmin ? vai löyiskö tuota tarvikkeena mistään ?
Re: virtalukon pohjako?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: virtalukon pohjako?
Tuosta haluaisin tietoa, että onko vaihteensiirtotankoa mahdollista irroittaa kepistä sisätiloissa?
Itselläni on virtalukonpohjan vaihto-operaatio menossa ja purkaminen tyssäsi siihen, kun en saanut tankoa irti.
Vai onko ainoa mahdollisuus (ja helpoin) irroittaa tanko laatikosta ja vetää tankoineen sisäkautta ulos.
Auto on NG900T -96
Itselläni on virtalukonpohjan vaihto-operaatio menossa ja purkaminen tyssäsi siihen, kun en saanut tankoa irti.
Vai onko ainoa mahdollisuus (ja helpoin) irroittaa tanko laatikosta ja vetää tankoineen sisäkautta ulos.
Auto on NG900T -96
Re: virtalukon pohjako?
Kyllä sen tangon voi saada irti siitä vaihdekepin alapäästä ruuvaamalla kiinitysruuvi irti mutta on aika ahdas paikka ja voi vaatia voimaa vääntää. Suosittelen melkein irrottamaan konehuoneen puolelta tangon löysäämällä sen tangon kiristysruuvin siitä rintapellin läheltä. näin se hommeli etenee.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: virtalukon pohjako?
Kiitoksia tiedosta!
Samalla, kun vaihdan tuon virtalukonpohjan, niin ajattelin, että vois tuohon vaihdekepin alle vaihtaa osia, kun vaihdekeppi on aika soppakauha. Ykkönen ei meinaa kunnolla mennä päälle (kolmonen menee herkästi) ja vitosen vieressä on tyhjää. Itse olen oppinut vaihtamaan tuolla, mutta jos joku äkkinäinen ajaa, niin kytkin käryää.
Mitä osia siihen pitäisi vaihtaa?
Aikaisemmin olen täältä lukenut, mutta nyt en löytänyt enään, kun ei oikeita termejä osaa käyttää.
Samalla, kun vaihdan tuon virtalukonpohjan, niin ajattelin, että vois tuohon vaihdekepin alle vaihtaa osia, kun vaihdekeppi on aika soppakauha. Ykkönen ei meinaa kunnolla mennä päälle (kolmonen menee herkästi) ja vitosen vieressä on tyhjää. Itse olen oppinut vaihtamaan tuolla, mutta jos joku äkkinäinen ajaa, niin kytkin käryää.
Mitä osia siihen pitäisi vaihtaa?
Aikaisemmin olen täältä lukenut, mutta nyt en löytänyt enään, kun ei oikeita termejä osaa käyttää.
Re: virtalukon pohjako?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: virtalukon pohjako?
Harvemmin nuo osat kuluu loppuun. Kannattaa tosin vaihtaa, jos joutuu konsolin purkamaan. Veikkaisin konehuoneessa olevan ohjurin olevan loppu (sijaitsee siirtäjätangon päässä). Ainakin -96 vuosimallissa siellä on muovinen holkki suojakumin alla.
Tuolla on purkamis ja kasaamisohjeita.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... ewlink.htm
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx