GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Onko olemassa jotain suositusta/ilmoitusta, että tätä öljyä voi käyttää ja suositella myöskin og9-3
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0015
Sitten tuli mietittyä, että mikä olisi sovelias vaihtoväli tuolle öljylle, kun 170tkm huollossa tuollaisen litkun koneeseen olivat laittaneet ja nyt alkais olemaan kohta 10tkm tuon jälkeen ajettu. aikaisemmin olen tuon väli öljyn ja suodattimen vaihdon tehnyt. Mittariin tulee tuollaiset 20tkm vuodessa, niin uskaltaisiko antaa öljyt olla vielä toiset 10tkm koneessa 30tkm ilmeisesti huoltoväli noissa uudemmissa saabeissa, joten annan mennä vaan.
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0015
Sitten tuli mietittyä, että mikä olisi sovelias vaihtoväli tuolle öljylle, kun 170tkm huollossa tuollaisen litkun koneeseen olivat laittaneet ja nyt alkais olemaan kohta 10tkm tuon jälkeen ajettu. aikaisemmin olen tuon väli öljyn ja suodattimen vaihdon tehnyt. Mittariin tulee tuollaiset 20tkm vuodessa, niin uskaltaisiko antaa öljyt olla vielä toiset 10tkm koneessa 30tkm ilmeisesti huoltoväli noissa uudemmissa saabeissa, joten annan mennä vaan.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
En ajais niin pitkää vaihtoväliä. Tämä voi kyllä olla aiheena kielenkannat irrottava, kuten topic OG-satkun laatikkoöljyistä
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Kysyin omaan OG 9-3 autooni tuota öljy suositusta. Sain vastauksen GM puolelta. Se kuuluu näin -->
Säännöllisiin öljynvaihtoihin suositellaan Saab-jälleenmyyjiltä saatavia Saab-moottoriöljyjä. Saab-moottoriöljyt täyttävät API- ja ACEA-luokituksen korkeimmat vaatimukset.
Perussuositus Saab-bensiinimoottoreille SAE 5W-30, 5W-40. Näiden öljyjen tulee olla osittain tai kokonaan synteettisiä ja niiden tulee täyttää laatuvaatimukset ACEA S3/B3,API SJ tai korkeammat.
Myös tunnetun valmistajan täyssynteettisiä öljyjä, viskositeetiltaan 0W-40/50 ja minimivaatimukset ACEA A3/B3 täyttäviä, suositellaan erityisesti äärimmäisissä ajo-oloissa.
Saisikohan tuon tekstin johonkin usein kysyttyjen palstalle??
Säännöllisiin öljynvaihtoihin suositellaan Saab-jälleenmyyjiltä saatavia Saab-moottoriöljyjä. Saab-moottoriöljyt täyttävät API- ja ACEA-luokituksen korkeimmat vaatimukset.
Perussuositus Saab-bensiinimoottoreille SAE 5W-30, 5W-40. Näiden öljyjen tulee olla osittain tai kokonaan synteettisiä ja niiden tulee täyttää laatuvaatimukset ACEA S3/B3,API SJ tai korkeammat.
Myös tunnetun valmistajan täyssynteettisiä öljyjä, viskositeetiltaan 0W-40/50 ja minimivaatimukset ACEA A3/B3 täyttäviä, suositellaan erityisesti äärimmäisissä ajo-oloissa.
Saisikohan tuon tekstin johonkin usein kysyttyjen palstalle??
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Eipä sitä taida kannattaa "hengellänsä" leikkiä. Täytyypi käydä motonetistä hakemassa öljy ja suodin. Jos nyt uskaltaa öljynkulutuksesta jotain sanoa, niin GM:n litkua on kaikkein vähiten kulunut muihin öljyihin verrattuna 10tkm matkalla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Mites tid käykö kyseinen litku siihen vai olisiko joku sopivampaa? 10 000km olen ajatellut öljynvaihtoväliksi.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Laittoivat ilmeisesti vanhempieni NG9-3 SS:ään tuota öljyä. Miten eroaa laadullisesti muista tunnettujen muiden valmistajien öljyistä? Öljyn vaihtovälinä olen omassani käyttänyt 0W-40 Mobilia suurimmaksi osaksi 7 000 - 10 000 km. Ennen minun auton omistamista öljyt vaihdettiin huoltokirjan mukaan eli olikohan se 20 000 km ja vuosissa mitä olikaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Ei GM itse mitään öljyjä silti tee.
Joku iso öljypulju tuon GM-öljynkin tekee,
todennäköisesti samaa p...aa jonkun
"tunnetun"-öljyvalmistajan öljyn kanssa....
tai sitten heitetty hyppysellinen
/GM-ainetta joukkoon......
Joku iso öljypulju tuon GM-öljynkin tekee,
todennäköisesti samaa p...aa jonkun
"tunnetun"-öljyvalmistajan öljyn kanssa....
tai sitten heitetty hyppysellinen
/GM-ainetta joukkoon......
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Mimmi kirjoitti:GM:n öljyn "valmistaja" on Delphi.
No niin aivan kuten tuossa aiemmin sanoinkin,
isompi öljy nimi se siellä takana häärii,
eurooppalainen nyt kuitenkin,
mahtoiko Delphi olla nyt sitten Belgiasta
alunperin, en ole ihan varma, korjatkaa jos jollain
parempaa tietoa
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Taidampa seuraavan öljyn vaihdon yhteydessä laittaa tätä tonnariin Mobilin sijasta. On ainakin halvempaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Riittääkö tuo viskositeettialue turbokoneille? Eikös suositus ole 0W40?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Viskositeetiltaan 0W-40/50 ja minimivaatimukset ACEA A3/B3 täyttäviä, suositellaan erityisesti äärimmäisissä ajo-oloissa.
Gm kirjoiti noin. Vaatimukset on muuttunut kait joitakin vuosia sitten.
-04 tuli muutos vanhempiin verrattuna koska vaihtoväli pidentyi keksittiin keino myydä kalliimpaa öljyä mutta 3/07 suositus kumoaa kaikki vanhemmat suositukset.
Tosiaan eihän noita muutoksia tule kukaan muuttamaan huoltokirjoihin.
Gm kirjoiti noin. Vaatimukset on muuttunut kait joitakin vuosia sitten.
-04 tuli muutos vanhempiin verrattuna koska vaihtoväli pidentyi keksittiin keino myydä kalliimpaa öljyä mutta 3/07 suositus kumoaa kaikki vanhemmat suositukset.
Tosiaan eihän noita muutoksia tule kukaan muuttamaan huoltokirjoihin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Jos kilometrejä kertyy vuodessa vaikkapa 20000, niin kyllä nykyaikana 10000km vaihtoväli tuntuu aika vähäiseltä. Oikeastaan 15000km taitaa olla pienin huoltoväli missään uudessa autossa, ja kyllä nykyöljyillä pitäisi se voida ajaa - jopa Saabilla. Eikös huohotinjärjestelmäkin jo ole toiminut muutaman vuoden. Pitkää matkaa jatkuvasti ajavan ei pitäisi menettää yöuniaan, vaikka vaihtoväli olisi 20000km, mutta lyhyt ajo on tietenkin asia erikseen. Mielestäni vaihteistoöljyjen vaihtovälit on käsittämättömän pitkiä, esim.9-5 automaatissa taitaa olla 150000km, ellen nyt väärin muista.
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Näköjään tuota Delphin öljyä saa Puuilosta Motonettiakin (22,90) halvemmalla, 18,90/5 litran kannu. On kyllä melko edullista.Mimmi kirjoitti:GM:n öljyn "valmistaja" on Delphi.
Tähän asti käyttänyt Mobilin öljyjä, nyt taitaa vaihtua tuohon Delphiin.
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=13
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Oliskohan tosiaan, että tota Delphiä vois ostella omaankin Saabiin. Katselin äsken öljyn pintaa ja mennään aikalailla minimeissä. Olisin aiemmin lisännyt mutta kun M1 5W50 on joka kannusta loppu, eikä sitä koskaa muista ostaa kun tuolla ajelee. Alkuviikosta ei pääse Hongkongista hakemaan kahta yhden hinnalla, kun on pitkää duunipäivää. Kohta aattelin mennä hakemaan ensiavuksi litran pöntön arvatenkin totaaliseen ryöstöhintaan Nesteen pullakaupasta, kun aamulla pitää taas työmatkoja ajella 60km.
Tommonen 5L kannu olis siitä hieno, että siitä jäis vielä vaihtovälin kilometreillekin lisätäyttämistä aatellen litra. Oon nyt vaihdon jälkeen ajellut 5000km ja sillä matkaa on mennyt toi vajaa "viivojen" väli.
En pidä sitä niin kamalana, eikä se hinnallisestikaan olis enään yhtään mitään, jos 20e maksais 5L
Tommonen 5L kannu olis siitä hieno, että siitä jäis vielä vaihtovälin kilometreillekin lisätäyttämistä aatellen litra. Oon nyt vaihdon jälkeen ajellut 5000km ja sillä matkaa on mennyt toi vajaa "viivojen" väli.
En pidä sitä niin kamalana, eikä se hinnallisestikaan olis enään yhtään mitään, jos 20e maksais 5L
Re: GM-LongLife 5W30 öljyn käytöstä
Paljonkohan tuo kannu maksaa marmoritiskillä?Fechter kirjoitti:Näköjään tuota Delphin öljyä saa Puuilosta Motonettiakin (22,90) halvemmalla, 18,90/5 litran kannu. On kyllä melko edullista.Mimmi kirjoitti:GM:n öljyn "valmistaja" on Delphi.
Tähän asti käyttänyt Mobilin öljyjä, nyt taitaa vaihtua tuohon Delphiin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429