Turbojen laatuerot
Turbojen laatuerot
Päivää vai pitäisikö sanoa yötä.
Eka postaus uudelta saabistilta niin älkää mestarit vetäkö herneitä sieraimiin jos tulee toistoa..
9-3:ssa -01(ajettu 100000) on turbo vaihtokunnossa. Käytin hakua tältä foorumilta ja selvisi vasta nyt nuo tyyppiongelmat ja 8v. takuu.. Eli Garrettin turbo GT17 on tämä ongelman ydin.
Kun nyt on tuo 8v. moottorinhajoitusmahdollisuus vielä voimassa, ja jos turboa esim. Saab-huollossa vaihdettaisiin, niin onko siellä eri mahdollisuuksia ahtimien osalta vai lykätäänkö tehtaan puolesta mielellään samaa p***** osaa? Vai onko soveliaita Saab/Garrett -osia" parempiakin.
Mitsubishiä on kovasti suositeltu, mutta meneeköhän maksu tällöin omaan piikkiin kokonaisuudessaan aina ja varmasti?
Toisekseen, koskevatko nuo Garrettien ongelmat nimenomaan vuosituhannen alussa valmistettuja turboja,eli ovatko uudet vastaavat jotenkin parempia?
Mites tuo huohotinjärjestelmä, päivitetäänkö sitä yleensä turbon vaihdon yhteydessä myöskin joka tapauksessa?
Kiitoksia jos joku vastaa jo etukäteen terv.noviisi
Eka postaus uudelta saabistilta niin älkää mestarit vetäkö herneitä sieraimiin jos tulee toistoa..
9-3:ssa -01(ajettu 100000) on turbo vaihtokunnossa. Käytin hakua tältä foorumilta ja selvisi vasta nyt nuo tyyppiongelmat ja 8v. takuu.. Eli Garrettin turbo GT17 on tämä ongelman ydin.
Kun nyt on tuo 8v. moottorinhajoitusmahdollisuus vielä voimassa, ja jos turboa esim. Saab-huollossa vaihdettaisiin, niin onko siellä eri mahdollisuuksia ahtimien osalta vai lykätäänkö tehtaan puolesta mielellään samaa p***** osaa? Vai onko soveliaita Saab/Garrett -osia" parempiakin.
Mitsubishiä on kovasti suositeltu, mutta meneeköhän maksu tällöin omaan piikkiin kokonaisuudessaan aina ja varmasti?
Toisekseen, koskevatko nuo Garrettien ongelmat nimenomaan vuosituhannen alussa valmistettuja turboja,eli ovatko uudet vastaavat jotenkin parempia?
Mites tuo huohotinjärjestelmä, päivitetäänkö sitä yleensä turbon vaihdon yhteydessä myöskin joka tapauksessa?
Kiitoksia jos joku vastaa jo etukäteen terv.noviisi
Re: Turbojen laatuerot
Homma hoidettu huohottimineen, tuntuu kuin kulutuskin olisi autossa pienentynyt.
Re: Turbojen laatuerot
Olen kuullut, että eräät merkkihuollot asentavat nykyään aina Mitsun hajonneen Garretin tilalle. Myös takuuseen on vaihdettu Mitsu Garretin tilalle ja asiakas on maksanut ainoastaan muutoksessa tarvittavat turbon vesi/öljyletkut (ahtimet ovat käytännössä Saabilla saman hintaiset).
Eski
Eski
Re: Turbojen laatuerot
Näin minullekkin kertoi eräs huoltoliike. Tiedä sitten muista?Eski kirjoitti:Olen kuullut, että eräät merkkihuollot asentavat nykyään aina Mitsun hajonneen Garretin tilalle. Myös takuuseen on vaihdettu Mitsu Garretin tilalle ja asiakas on maksanut ainoastaan muutoksessa tarvittavat turbon vesi/öljyletkut (ahtimet ovat käytännössä Saabilla saman hintaiset).
Eski
9-3.1972
Re: Turbojen laatuerot
Tuohan selviää kysymällä asiastaMimmi kirjoitti:Maksaako merkkiliike itse ahtimen?
Tietääkseni Saab maksattaa koko homman alihankkijalla (ahtimen valmistajalla) ja kukaan ei maksa toisen frman takuita.
9-3.1972
Re: Turbojen laatuerot
Mulle tuli samanlainen turbo, ehkä silläkin pärjäilee jonkin aikaa.
No opimme,että ainakin Mimmillä allekirjoituksen teksti pitää paikkansa..
No opimme,että ainakin Mimmillä allekirjoituksen teksti pitää paikkansa..
Re: Turbojen laatuerot
Kyllä se Mimmi vaan tuntuu olevan AINA oikeassa. Henkilökohtaisesti en tunne mutta täältä tullut sellaiseen tulokseen.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Re: Turbojen laatuerot
Paikallinen merkkihuolto ei innostunut yhtään ajatuksesta vaihtaa Garretti Mitsuun.On kuulemma virittämistä eivätkä voi taata moottorin toimivuutta.Uusi GT17 olisi laitettu 1600 eurolla.Jyväskyläläinen monille tuttu korjaamo hoiti homman ja reilusti halvemmalla.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
#2403
Re: Turbojen laatuerot
Jos paikalllinen merkkihuolto ei sen vertaa tunne 9-3:n toimintaa, että tuosta muka MAF ohjattu auto menisi sekaisin -> älä vie sinne edes polkupyörää.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27