9-3 vaparin ahtaminen
9-3 vaparin ahtaminen
Käykö 9-3 vm. 98 2.0i ahtaminen helposti? Mitä käytännösssä pitää tehdä?
vaatii kaksi renua ja kaksi jakopääremonttia ennen kuin tajuaa ettei renaultia kannata ostaa kuin alkosta...
Re: 9-3 vaparin ahtaminen
Jos unohdetaan lakitekniset seikat, niin kevyeen ahtamiseen riittänee vain ahtimen lisäys öljy-, ilma- ja vesiliitoksineen sekä välijäähdyttimen lisäys. Myöskin tarvitaan sitten jonkinlainen lisäruisku antamaan lisää soppaa. Hyvin kevyessä ahtamisessa (0.3 bar luokkaa) kestänee vielä vaparin kytkinkin eikä mäntiin tule reikiä jos ei pääse laihalle. Juuri mitään järkeähän tällaisessa ei ole, mutta kun kerran kysytään.
Järkevin vaihtoehto ja mitä muutkin tulevat ehdottamaan on auton vaihto turbolliseen..
Järkevin vaihtoehto ja mitä muutkin tulevat ehdottamaan on auton vaihto turbolliseen..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 vaparin ahtaminen
Näin on. Itsekkin tässä mietin ton ysisatku 2.3:sen tekniikan vaihtoa, mutta sun pitää käytänössä hommata toinen auto, josta vaihdat turbo tekniikan omaasi... on meinaan aivan turha alkaa turbottamaan vaparia joka on kaiken lisäksi vielä vähäpäästönen. Tulee liian kalliiksi kaikki päästö mittaukset...se93tbo kirjoitti:ei kannata.
Laita vaikka harrasteauto jos et henno tosta nykyisestä luopua. Onpahan ainakin auto joka toimii "kuin junan vessa" jos innostuu siitä turbollisesta viilamaan tehoja ja homma menee reisille...

Jos ei tilaa ja mahdollisuuksia pitää kahta autoa niin vaihtoon ja mutkanen tilalle niin pääsee helpommalla.

Vaparilla voi ajella talvella ja sillä viilatulla turbollisella kesällä joka ei mahdollisesti ole vähäpäästönen...

Re: 9-3 vaparin ahtaminen
Fiksumpi myydä se vapari ja ostaa valmiiksi ahdettu.
Tulee varmasti halvemmaksi.
Tulee varmasti halvemmaksi.