Mihin aikoihin siis pystyvät NG900:t Turbotomaatit kiihtymään 0-100 km/h ja 60-100 km/h ja 80-120 km/h???
Minkälaisia kilometrimääriä yleensä ovat kyseisen mallisarjan automaattivaihteistot kestäneet?
Onko hyvä ajettava ja onko ollut ongelmia automaattien kanssa? Itselläni on kuitenkin manuaali ja olen pitänyt sitä parempana kestoltaan kuin tomaattia, mutta ei ole tarkempaa tietoa ja kokemusta tomaateista.
Mistä vuosimallista lähtien on tullut selviä ja varteenotettavia parannuksia automaatin kehitykseen NG900:sissa?
NG900:n Turbo Automaatin kiihtyvyydet
NG900:n Turbo Automaatin kiihtyvyydet
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Lisää
Itse en ole ostamassa, mutta yksi lähisukulainen kylläkin olisi halukas ostamaan jotain 10 000 luokan kaaraa. Itse minun mielestäni tuohon hintaan saisi hyvän NG900 Turbon ja olisi siten hyväkin vaihtoehto.
Netissä näytti olevan yksi NG900 S Turbo vm. 1996 ajettu 200 000 km ja hinta tarjouksessa 10 900 euroa ja varutelutaso taisi olla jopa lähellä meikäläisen auton tasoa, eli vakionopeussäädin, Sid2-ajotietokone, ABS (taitaa olla jo tuossa vuosimallissa vakiotavaraa) ja liekkö ollut sitten muutakin. Ja sitten se tomaatti, johon itse epäröisin koskea.
Onko pahan hintainen?
Netissä näytti olevan yksi NG900 S Turbo vm. 1996 ajettu 200 000 km ja hinta tarjouksessa 10 900 euroa ja varutelutaso taisi olla jopa lähellä meikäläisen auton tasoa, eli vakionopeussäädin, Sid2-ajotietokone, ABS (taitaa olla jo tuossa vuosimallissa vakiotavaraa) ja liekkö ollut sitten muutakin. Ja sitten se tomaatti, johon itse epäröisin koskea.
Onko pahan hintainen?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mittaus menetelmä digikamera ja pinaclevideostudo editointi ohjelma.se93tbo kirjoitti:En tiedä tosta ng900 kuinka paljon siinä on eroa tohon mun autoon, mutta sillä on ajettu 150tkm eikä laatikossa (AISIN AW) ole vielä mitään vikaa. Vakiona 0-100 jossain 8-9 sekunnin kieppeillä. Tämän päiväisen operaation jälkeen en ole vielä ehtinyt muuta kuin nautiskelemaan.
Katsoin tuossa noita vanhoja pätkiä vakiolla (185hp)(230Nm).
Ei mitattu millään tasaisella tiellä. 80-120 olisi tuossa n.7s kieppeillä.
80-180 n.22s.
80-140 n.11-12s.
Nämä on mitattu tasaisella 100-180 n.17s
120-180 n. 15s.
9-3.1972
Jos muistini ei ole ihan laho, niin ohjekirjan mukaan:
Vakio 9-3 T automaatti (185hv) kiihtyy 0-100km/h ajassa 9,5s ohjekirjan mukaan. Itse en ole kellottanut... 9-3t aut.:lle luvataan 0-100km/h 10s. (154hv)
Vakio 9-3 T automaatti (185hv) kiihtyy 0-100km/h ajassa 9,5s ohjekirjan mukaan. Itse en ole kellottanut... 9-3t aut.:lle luvataan 0-100km/h 10s. (154hv)
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
8,5s automaattiNappe kirjoitti:Jos muistini ei ole ihan laho, niin ohjekirjan mukaan:
Vakio 9-3 T automaatti (185hv) kiihtyy 0-100km/h ajassa 9,5s ohjekirjan mukaan. Itse en ole kellottanut... 9-3t aut.:lle luvataan 0-100km/h 10s. (154hv)
manuaali menee 8 sekkaan
9-3:sen esitteestä katsottu
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Kesä 02, 2004 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972