9-3 nostaminen hallitunkilla

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
heksa
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 12:50

9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja heksa »

Ohjekirjassa sanotaan että kynnysten "alla" pitäisi olla hallinosturille paikat, mutta äkkiä vilkaistuna en kyllä kovin luotettavan näköistä paikkaa löydä. Osaako joku avittaa? Terv. nimim. peukalo keskellä kämmentä jo vuodesta 1980
Rexi
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: To Loka 04, 2007 12:13

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja Rexi »

Minä olen omaa 9-3 biiliäni (vm 2001) nostellut pienellä hallitunkilla ihan niistä samoista paikoista mistä pitäisi nostella auton omallakin tunkilla. Siihen vain laudankappale poikittain väliin sopivasti (siis niinpäin ettei kynnyskotelo paina lautaa halki), niin ei mene muovit rikki eikä maalit/massat naarmuunnu. Hyvin on toiminut, kynnykset on pysyneet ehjänä ja renkaanvaihdot menee sujuvasti. Kai siellä muitakin nostopaikkoja olisi, mutta tuo ainakin löytyy helposti.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja SS »

Tai sellainen kumilätkä siihen väliin, noita saa tuohon tarkoitukseen autotarvikeliikkeistä. Edestä sitten löytyykin tukevan näköiset kohoumat roiskeläppien sisäpäästä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tai vanha puhelinluettelo :D
9-3.1972
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja Pola »

rengasliikkeessä näyttävät nostavan jostain tukivarren alta :o
#3272
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja tnt »

Käyttöohjekirjasta löytyy nuo nostopaikat..Edessä keskellä puskurin takana pitäsi olla yksi paikka josta saa koko etupään nostettua kerralla ylös.
9-3Aero-01
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja SS »

Tai vanha puhelinluettelo :D
Ei toimi, kun sitä helmaa on vain 10cm pätkä näkyvissä ja loppu on peitetty muovilla :(
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja pade »

tnt kirjoitti:Käyttöohjekirjasta löytyy nuo nostopaikat..Edessä keskellä puskurin takana pitäsi olla yksi paikka josta saa koko etupään nostettua kerralla ylös.
Tuota olen itse aina käyttänyt.
Takana sitten kyljistä.
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Edestä siitä poikittaispalkista koko keula ja takaanta sitte taka-akselista niin kyllä nousee eikä vääntyile helmakohdat mutkalle jos vaikka sitä orkkistunkkia tien päällä joutuu joskus käyttämään. :)
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja kummis »

Jos vetokoukku niin perän saa siitä nostamalla kokonaan ilmaan ja tosiaan siitä taka-akselista toinen vaihtoehto. Piti takaäänenvaimenninta liitellä putkeen kiinni, kun ruostunu liitos ja irronnu, että kokeiltu on ja kesti alla könytä. Keulasta poikittais palkkia hyvä käyttää saa etusen kokonaan ilmaan. Kannattaa pitää sitä vakio tunkkia viimesenä vaihtoehtona mihinkään nostoon, eikä saata kestää nostella koko perää tai keulaa ilmaan kovinkaan pitkään. Pikku hallitunkin (2t nostokyky) saa nykysin tosi halvalla jopa 15 eurolla. :D
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja kmik »

kummis kirjoitti: Kannattaa pitää sitä vakio tunkkia viimesenä vaihtoehtona mihinkään nostoon
Mitenkähän ne ovatkaan tuollaisen rotanloukun laittaneet alkuperäistunkiksi. Eihän sitä voi käyttää kuin betonilattialla ja siltikin saa varoa. Muistaakseni se keulan nostokohta hallitunkille on aika lailla muovien ympäröimä, pystyykö siitä nostamaan muoveja hajottamatta?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja Hallu »

kmik kirjoitti: Muistaakseni se keulan nostokohta hallitunkille on aika lailla muovien ympäröimä, pystyykö siitä nostamaan muoveja hajottamatta?
Jeps, siinä on aukko muoveissa nostoa varten.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eikai taka-akselista saa nostaa?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja SS »

^Ja miksei? On kuitenkin varmasti tukevin kohta takapäässä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: 9-3 nostaminen hallitunkilla

Viesti Kirjoittaja Hallu »

SS kirjoitti:^Ja miksei? On kuitenkin varmasti tukevin kohta takapäässä.
Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin