Antenni ongelma.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Sähköantennista tietoa. Meni sisäruoto poikki, hain motonetista uuden, kuinka sen saa kelattua sisään :?:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

är.jii kirjoitti:Sähköantennista tietoa. Meni sisäruoto poikki, hain motonetista uuden, kuinka sen saa kelattua sisään :?:
Mä ite tein niin että tunkin sitä valkoista hammastettua muovi "letkua" sisäänpäin niin paljon kun meni ja sitten menin laittamaan stereot pois päältä. Ja takasin antennille ohjailemaan sisään. Helpompaa toki jos saat kevarin apuun niin ei tule kiire :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Kiitoksia vinkeistä. Koko antenni on mun pikku kätösissä purettuna, ruodot poistettuna. Onko niin että antennin runko on - ja noihin napoihin kumpaankin tulee virta, toiseen radiosta heräte :?: .Käsin sitä ei kierrä naapurin erkkikään.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja Poy »

är.jii kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä. Koko antenni on mun pikku kätösissä purettuna, ruodot poistettuna. Onko niin että antennin runko on - ja noihin napoihin kumpaankin tulee virta, toiseen radiosta heräte :?: .Käsin sitä ei kierrä naapurin erkkikään.
Ite sain sen kelattua sisälle, kun sähköllä pikkusen matkaa avitti ja lopun kelasin kotelon sisältä. Kelatessa ei tietenkään saa olla piuhat kiinni, ettei se työnnä sitä ulos samanaikaisesti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja AC »

Minulla on ruoto ehjä mutta antenni napsuu toimiessaan, ilmeisesti ruodon hammastus hyppii rummulla? Antenni on kyllä hieman taipunut eikä liiku kovin kevyesti vaikka sitä puhdistin.

Onko kokemuksia toimivasta tarvikeantennista? Bilteman sähköantennilla ei tehnyt yhtään mitään.
BMW 320dA Coupe LCI
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

AC kirjoitti:Minulla on ruoto ehjä mutta antenni napsuu toimiessaan, ilmeisesti ruodon hammastus hyppii rummulla? Antenni on kyllä hieman taipunut eikä liiku kovin kevyesti vaikka sitä puhdistin.

Onko kokemuksia toimivasta tarvikeantennista? Bilteman sähköantennilla ei tehnyt yhtään mitään.
Mulla on se Motonetin antenni (9000:n versio) ja hyvin on toiminut jo yli vuoden päivät. Oma vanha oli kanssa semmoinen raksuttelija että mielenterveyden takia oli vaihdettava uuteen.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja pocky »

Onkos muuten näin alkutalvesta monella ollut tuo jäässä?
Ensin kun on ollut vähän kosteeta ja sitten yöllä pakastunut, niin ei sitten kuunnellakkaan aamulla radiota ;)
#3431
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja hz81 »

pocky kirjoitti:Onkos muuten näin alkutalvesta monella ollut tuo jäässä?
Ensin kun on ollut vähän kosteeta ja sitten yöllä pakastunut, niin ei sitten kuunnellakkaan aamulla radiota ;)
Kyllä havaittu sama vika ensimmäisillä pakkasilla! Voitelin antennin WD40 monitoimiöljyllä ja taas toimii kuin uusi. :)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja AC »

hz81 kirjoitti:
pocky kirjoitti:Onkos muuten näin alkutalvesta monella ollut tuo jäässä?
Ensin kun on ollut vähän kosteeta ja sitten yöllä pakastunut, niin ei sitten kuunnellakkaan aamulla radiota ;)
Kyllä havaittu sama vika ensimmäisillä pakkasilla! Voitelin antennin WD40 monitoimiöljyllä ja taas toimii kuin uusi. :)
Jäässähän tuo jo oli, irrotin virtapistokkeen ja jätin yläasentoon näin ensi hätään. Tuota antennia ei sitten kannata voidella "liikaa" tai ainakin kannattaa välillä puhdistaa se. Muuten lika ja öljy muodostavat sellaista töhnää tuonne ruotojen väliin että se jää jumiin hiljakseen. Omassani on tosiaan ruoto väärässä ja napsuu, lienee järkevintä vaihtaa koko antenni.
BMW 320dA Coupe LCI
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja tnt »

oma ratkaisu oli ottaa pois käytöstä tämä alkuperäisantenni ja laitoin tilalle sisäantennin...Eipähän tarvi enää kuunnella raksustusta.
9-3Aero-01
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Minä laitoin sähköantennin tilalle kiinteän piiskan maksoi Saabin tiskillä 47e. Hyvin kuuluu ja pelaa :)
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

hz81 kirjoitti:
pocky kirjoitti:Onkos muuten näin alkutalvesta monella ollut tuo jäässä?
Ensin kun on ollut vähän kosteeta ja sitten yöllä pakastunut, niin ei sitten kuunnellakkaan aamulla radiota ;)
Kyllä havaittu sama vika ensimmäisillä pakkasilla! Voitelin antennin WD40 monitoimiöljyllä ja taas toimii kuin uusi. :)
Minä olen "voidellut" antennin aina jäähdytysnesteellä, raa'alla sellaisella. Eikä ole jäätynyt.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja Pola »

Mitenkäs tollanen sisäantenni toteutetaan? tääl olis kiinnostusta sellaselle .
#3272
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23990
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sisäantenni... pätkä johtoa ja antenni hattuhyllylle--heh

niitä lasiin liimattavia löytyy joka puljusta jotka myy autotarvikkeita.
tuuli tai takalasiin makuasia. piuha radiolle ja jotkut noista vaatii sen +12v- asennustapa vapaa.... kuuluvuus??? en tiedä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Antenni ongelma.

Viesti Kirjoittaja sisse »

Mulla ei noussut tuo NG900 moottoroitu antenni(taisi olla joku tarvike kun hepposesti kiinnikin) ja vuosi vedet sisään. 2h koetin korjata, mutta ei suostunut toimimaan/olemaan tiiviisti paikoillaan niin heitin mäkeen ja laitoin hetkeks palan teippiä reiän päälle.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=47-1279

Onko joku hakenut tuommoisen ja mikä tuo sitten on? Kokonainen antenni vai pelkkä piiska vai mikä? Itse en sitä moottorisoitua välttämättä tarvi, kunhas saisi tiiviiksi nyt sen antennin reiän.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Vastaa Viestiin