Tuossa katselin Saabini konehuonetta ja huomasin, että koko käyttöhihnan puoleinen moottorin kylki on märän öljyn peitossa Öljyn täyttöaukon ympäristö on myös öljyinen ja kohta varmaan myös itse käyttöhihna on hyvin öljytty Mikähän juutas lie tämän aiheuttanut? Auto ei savuta normaalia enempää ja pakokaasussa on normaali haju
Mikä auto, vuosimalli ja moottorivaihtoehto? Jos olisi Trionic7-koneella niin veikkaisin huohotuksen tukkeutumista ja sen aiheuttamaa tiivisteiden pettämistä. Mutta lisätietoja kaivataan..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Autohan on 9-3 ,2.0 t 170 hv. Vuosimalli on -02 . Mittarilukema 207th.km.Autossa ei ole käyttöohjekirjaa ja siksi tuosta moottorista en osaa sanoa enempää? Tämä on ensimmäinen ja saa nähdä onko viimeinen Saabini! Auto on ollut minulla vasta pari viikkoa ,eikä sen laatu oiken vakuuta
Viimeksi muokannut ekark1, Pe Marras 30, 2007 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
170hv mallia ei tehtaalta ole, joten onko kyseessä kenties tehdaslastutettu (antoikohan tuollaisen lukeman?) 2.0t matalapaine jossa ei turbomittaria mittaristossa vaiko 2.0T ns. täyspaine jossa 185hv ja turbomittari?
Trionic7-moottori joka tapauksessa on kyseessä vuosimallin perusteella. Eli valitettavasti veikkaisin heti ensi alkuun tuota huohotinongelmaa jolla on tapana pullauttaa moottorin stefat kun kampikammion paine nousee liikaa huohotuksen tukkeuduttua. Eli kannattaa tarkistaa hetimiten huohotinjärjestelmän kunto ja vaihtaa letkuja sekä tehdä/teettää huohotinpäivitys uusimpaan malliin. Haulla löytyy erittäin paljon tietoa tästä "moottoriongelmasta".
Kuitenkin jos en väärin muista, niin taisit olla ostanut tämän auton varsin äskettäin. Jos ostit autoliikkeestä, niin kannattaa ottaa yhteyttä ja pyytää heitä selvittämään/korjaamaan asia. Jos huoltokirja on kunnossa niin Saab maksaa huohotinongelmasta aiheutuvat remontit.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
No niin . Tuossa kuivailin moottoritilan öljyjä pois ja seuraan lähitulevaisuudessa ,vieläkö ööliä pullauttelee . Jos ei niin ja vika voi ehkä jo olla korjattu,siis edellinen omistaja on huomannut korjata? Lieköhän Saabissa joku merkkivalo joka ilmoittaa, että moottorissa on jokin vialllla
ekark1 kirjoitti: Tämä on ensimmäinen ja saa nähdä onko viimeinen Saabini! Auto on ollut minulla vasta pari viikkoa ,eikä sen laatu oiken vakuuta
... Mix sitten ostit? Keskustelupalstoilta löytyy xx kpl juttuja tyyppivioista ja tarkistettavista asioista. Kannattaisi nyt varmaan aluksi lukea vaikka ohjekirja, vai onko sekin hukassa?
Viimeksi muokannut eklunto1, Su Joulu 02, 2007 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Ei kannata olla niin epäluuloinen auton suhteen, ottaa asiat asioina ja hoitaa ne kuntoon. Harvassa on autot joista ei löydy öljyä konehuoneesta @200tkm.
Venttiilikopantiiviste vaihtoon jos vielä vuotaa ja jo em. kannenkiristys.
Tilaa samalla myös autoon stage1 virisofta osoitteesta http://www.trolli.nu niin nyt alaspäin vääntyneet suupielet kääntyvät ylöspäin.
Relax vaan ja anna saabin viedä
Miten olisi ihan perinteinen kampiakselin akselitiiviste, "stefa", joka väljistyessään öljyää hyvinkin tehokkaasti koko jakopäänpuoleisen osion moottorista sekä konehuoneesta?
On vaihdettavissa verrattaen helposti löysyttämällä hihnankiristin sekä hihna, ja irrottamalla kampiakselin hihnapyörä, ja tämän jälkeen öljypumpun kansi on irroitettavissa "Stefoineen" Yhden suuren lukkorenkaan takana.
No Juu... Sitähän minä tässä itsekin epäilin Katsotaan nyt mitä tuleman pittää Jos se kampiakselin stefa on viallinen , niin tuskin minä sitä itse rupean vaihtamaan annan sen ammattimiesten haltuun :)Tuossa huomasin myös sellaisen jutun ,että öljytikun päässä on vaaleaa mönjää,mikähän lie tämmösen aiheuttaja Öljy on kylläkin aina ylämerkissä sitä tarkistaessani
ekark1 kirjoitti:NoTuossa huomasin myös sellaisen jutun ,että öljytikun päässä on vaaleaa mönjää,mikähän lie tämmösen aiheuttaja Öljy on kylläkin aina ylämerkissä sitä tarkistaessani
Öljy on päässyt vaahtoutumaan. Ongelmana toimimaton huohotus. Autossa tuksin on uusinta huohotinpäivitystä.
Auton historia ei taida olla tiedossa, koska huoltokirja on hukkunut. Kone auki ja tarkistus onko täynnä ns. sludgea. Jos on, niin öljy ei kierrä kunnolla = kone pian kaput. Autosi olisi muuten jatketun moottoritakuun piirissä (8v), jos olisi huoltokirja ja siinä asianmukaiset leimat. Toivottavasti et maksanut paljoa autosta. Itse suostuisi tuollaisesta kun max 8000€ maksamaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Autosi olisi muuten jatketun moottoritakuun piirissä (8v), jos olisi huoltokirja ja siinä asianmukaiset leimat. Toivottavasti et maksanut paljoa autosta. Itse suostuisi tuollaisesta kun max 8000€ maksamaan.
Aika rajusti sanottu, noista leimoista ja moottoritakuusta kun harva ostaja on edes tietoinen, jos ei sitten ole sattunut tälle foorumille eksymään. Käytetyn auton osto on aina enemmän tai vähemmän arpapeliä
E: Eikö siinä ole minkäänlaista huoltokirjaa mukana?
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Sain tietooni äskettäin että auton alkuperäinen radio on koodattuna Oulun Aine oy:llä ja lunastettavissa 90e hintaan .Myös huoltokirja on siellä ja toivottavasti myös käyttöohjekirja Toivottavasti huollot on tehty asianmukaisesti ja ajallaan Ainakin jonkunlainen ilmastoinnin huolto on tehty kesäkuussa -07 ,päätellen tarrasta konepellin alla.Tarrassa näyttäisi ainakin olevan km.määrä ja luku 800gram.Huomenna soitan Aineelle ja pyydän lähettämään nyt minulle kuuluvat tavarat pikaisesti Makso mitä makso